Gå til innhold

Når går psykologer av med pensjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva med å spørre når behandleren din har tenkt å slutte? Det er naturlig at dere snakker om det for å få en ordentlig avslutning på terapiprosessen.

Noen fortsetter å jobbe fordi de syns de har utbytte av det selv om det har rett på å gå av med pensjon. Jeg har hatt en psykiater som var eldgammel og hun jobber på Bup enda. Hun er nok nærmere 70 nå.

De går av akkurat som alle andre. Min tidligere psykolog sa at han kommer til å gå av når han er 67 år. Men jeg vil tro at de kan velge å gå av tidligere hvis de ønsker det.

Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt psykologen om dette direkte slik at du vet hva du har å forholde deg til.

kristiansund1365380625

Hva med å spørre når behandleren din har tenkt å slutte? Det er naturlig at dere snakker om det for å få en ordentlig avslutning på terapiprosessen.

Noen fortsetter å jobbe fordi de syns de har utbytte av det selv om det har rett på å gå av med pensjon. Jeg har hatt en psykiater som var eldgammel og hun jobber på Bup enda. Hun er nok nærmere 70 nå.

Helsepersonell har vanlig pensjonsalder: 67 år. Aldersgrensen i det offentlige (altså når man må slutte i en stilling fx på sykehus) er 70 år; men det er veldig vanlig at leger og psykologer jobber til de er langt over 70. For at helsepersonell skal beholde autorisasjonen etter 75 år kreves det bl.a. at helsen er tilfredsstillende til behandleren og det stilles også krav til størrelsen på praksisen, altså hvor mye man jobber.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...