Gå til innhold

Strekkmerker


Gjest Oda

Anbefalte innlegg

Hei!

Finnes det en eller annen måte å få bort de stygge strekkmerkene på magen min??

De er kledelig plassert på hver side av navlen, og det ser ikke pent ut i det hele tatt... Jeg ble operert i magen for 2 år siden, og fikk da et "keisersnitt" opp til navlen... Kan dette ha noe å si på strekkmerkene som kom 1 1/2 år etter??

Har ikke lagt spesielt mye på meg, og vil ikke karakterisere meg som særlig overvektig. Ikke har jeg vært gravid heller...

Jeg er kjempefortvila, for som 19-åring skal man ikke være nødt til å skjule magen sin nå om sommeren...

Flere som meg? Hvor lang tid vil det eventuelt gå før merkene blir såpass "usynlige" at de ikke vises i stor grad?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anirac

Hei!

Jeg "lider" av samme problem, jeg har strekkmerker på rompa og lårene, men dette har kommet pga en fødsel.

Etterlyser likevel noe som kan få disse bort, for jeg vil gå i bikini uten å se ut som om jeg har blitt mishandla.....

Finnes det ingenting mot det, får jeg bare leve med det. Jeg har tross alt født verdens herligste datter til verden! Sier alle mødre om sine barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også strekkmerker på lårene og hoftene. De på hoftene er gamle fra puberteten, og de vises ikke så godt. Har også fått noen nye, røde som ser helt jævli ut. Kjæresten min spør hva det er og jeg bare sier det er sprengte blodårer fordi jeg har sittet så mye med beina i kors! Har nemlig ikke vært gravid, så da har jeg vel ikke andre unnskyldninger enn at jeg har lagt på meg..*sukk*

En trøst er jo at det blir mindre synlig med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Hei!

Jeg "lider" av samme problem, jeg har strekkmerker på rompa og lårene, men dette har kommet pga en fødsel.

Etterlyser likevel noe som kan få disse bort, for jeg vil gå i bikini uten å se ut som om jeg har blitt mishandla.....

Finnes det ingenting mot det, får jeg bare leve med det. Jeg har tross alt født verdens herligste datter til verden! Sier alle mødre om sine barn :)

Følgend sider sier litt om årsaken til strekkmerker og behandlingsmuligheter (som dessverre er meget beskjedne):

http://www.doktoronline.no/hud/nyttig/striae.htm

http://www.doktoronline.no/pub/qa/62.html

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...