Gå til innhold

return of the king

Anbefalte innlegg

Gjest lordoftheringsfan
Skrevet

hva synes dere om ringenes herre 3?

jeg elsket filmen og synes den var verdt alle 6`erne den fikk.

Den greide å røre meg , få meg til å gråte av tristhet og av glede , alt på engang.

Det som kanskje er litt betenkelig med tolkien filmene og bøkene er at alle de onde er orker , eller "svertinger" fra sør imens heltene er blonde høyreiste hvite og vakre .

dessuten liker jeg så godtt budskapet til filmen. Om at det finnes godt og ondt her i verden og vi har alle plikt til å kjempe for det gode. Jeg er så dritt lei av å høre at alt er relativt. Det finnes godt og det finnes ondt!

Dessuten handler den om vennskap , om at man for vennner kan gå gjenom ild og vann

også handler den selvfølgelig om at makt kan få Alle til å bli korrupte.

Også Gollum da , han virker så utrolig virkelig , også er han bare en datafigur..jeg som nesten syntes han fortjente oscar for beste skuespiller.

Skrevet

Vel, han er jo en skuespiller.

Stemmen og mesteparten av bevegelsene er styrt av en skuespiller.

Gjest papirtiger
Skrevet

Bra filmer, men synes slutten var altfor lang. Regisøren burde visst når man skal avslutte en god histore.

Alle jurist-hjerter gledet seg over smutthullet som lot Eowyn drepe slemmingen..."i am not a man!"

Skrevet

Bra filmer, men synes slutten var altfor lang. Regisøren burde visst når man skal avslutte en god histore.

Alle jurist-hjerter gledet seg over smutthullet som lot Eowyn drepe slemmingen..."i am not a man!"

Helt enig i det med slutten. Den ble altfor lang, særlig for en som meg som ikke er videre interessert i Ringenes Herre (men ofret seg for venner).

Skrevet

Det har _alltid_ vært sånn i eventyr at onde har mørkt hår, gode er blonde... hvis man skal stille spørsmålstegn ved dette synes jeg det blir på kanten til hysteri!

Skrevet

Slutten ER lang. Det gleder meg hvis Jackson har fått med mye av det sentrale etter klimakset - boken, og dermed historien, slutter tross alt ikke med Frodo Nine-Fingers.

"..................."

Skrevet

De aller fleste vil bruke sitt eget folk som helter, og gjerne folk langsveifra som skurker. Ser en på norrøn mytologi så er jo også der heltene store, hvite, blonde, blåøyde mennesker.

Går en derimot til Afrika eller østen ser en at der er heltene svarte eller asiatiske.

Hva er så betenkelig med det?

Det som er betenkelig er PK idioter som maler fanden på veggen for alt og ingenting.

Gjest Jolly Roger
Skrevet

Alle 3 filmene var utrolig flotte, og kan sees igjen og igjen.

Om det er noe som skal kritiseres, så må det faktisk bli at orginalihistorien har en del svakheter - og disse kommer tydligere fram på film enn de gjorde i bøkene. Det er f.eks. veldig mange såkalte "Deus Ex Machina"-løsninger - Hver gang våre helter står overfor en uoverkommelig utfordring, så skjer det noe magisk som redder dem.

Hele problemet kunne jo vært løst i løpet av 10 minutter film: Gandalf flyr inn til vulkanen og kaster ringen oppi. Tenk så mye bry de hadde spart seg.

Skrevet

Alle 3 filmene var utrolig flotte, og kan sees igjen og igjen.

Om det er noe som skal kritiseres, så må det faktisk bli at orginalihistorien har en del svakheter - og disse kommer tydligere fram på film enn de gjorde i bøkene. Det er f.eks. veldig mange såkalte "Deus Ex Machina"-løsninger - Hver gang våre helter står overfor en uoverkommelig utfordring, så skjer det noe magisk som redder dem.

Hele problemet kunne jo vært løst i løpet av 10 minutter film: Gandalf flyr inn til vulkanen og kaster ringen oppi. Tenk så mye bry de hadde spart seg.

Hvis du leser alle bøkene som er skrevet om Tolkiens middle-earth så får du plutselig med deg hvorfor det måtte være sånn.

Skrevet

Fantastiske filmer. Jeg ser fram i mot den utvidede versjonen av Return Of The King, for det er utvilsomt disse filmene som er de beste versjonene.

Etter ryktene blir den utvidede versjonen av ROTK nærmere 5 timer lang, så det her må jo bare bli bra! :)

Skrevet

Fantastiske filmer. Jeg ser fram i mot den utvidede versjonen av Return Of The King, for det er utvilsomt disse filmene som er de beste versjonene.

Etter ryktene blir den utvidede versjonen av ROTK nærmere 5 timer lang, så det her må jo bare bli bra! :)

Som om ikke tre timer var ille nok..... Men takk for advarselen, her må jeg nok sette foten ned når samboeren utvilsomt kommer til å dra den fram.

Skrevet

Som om ikke tre timer var ille nok..... Men takk for advarselen, her må jeg nok sette foten ned når samboeren utvilsomt kommer til å dra den fram.

Hehe, synes man 3 timer og 45 minutter var for langt (var vel så lenge den varte?), så blir nok ikke denne versjonen å anbefale, nei! :)

Skrevet

Hehe, synes man 3 timer og 45 minutter var for langt (var vel så lenge den varte?), så blir nok ikke denne versjonen å anbefale, nei! :)

Ja, det var litt i meste laget for meg. Eller, de 3 første timene var egentlig greie, men på slutten syntes jeg de dro det veldig ut. Har faktisk sett alle tre filmene, selv om jeg sverget på at jeg ikke skulle se en eneste, men hva gjør man vel ikke for venner.....

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Det har _alltid_ vært sånn i eventyr at onde har mørkt hår, gode er blonde... hvis man skal stille spørsmålstegn ved dette synes jeg det blir på kanten til hysteri!

Eh, nå er det vel ikke alle de gode som er blonde heller. Aragorn og Arven f.eks.

Skrevet

Eh, nå er det vel ikke alle de gode som er blonde heller. Aragorn og Arven f.eks.

Nei, men så var det heller ikke jeg som sa det i utgangspunktet.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Nei, men så var det heller ikke jeg som sa det i utgangspunktet.

Beklager, jeg skulle nok ha svart til lordoftheringsfan.

Skrevet

Beklager, jeg skulle nok ha svart til lordoftheringsfan.

åååååja. he he - trodde du svarte til meg, jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...