Gå til innhold

ADHD

Rannveig1365380631

Anbefalte innlegg

Rannveig1365380631

Hei jeg er mor og har en datter men det er jeg som har ADHD men jeg klarer ikke og finne rette hjelpen til meg sel klare ikke sette ord på mine føleser føler at jeg ikke blir hørt eller noen ting for det er de yngre som det blir fokusert på. Har et sinne som jeg ikke klare og takle blir deprimert og lei tret og sliten

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132631-adhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jordnær

Jeg har ingen erfaring med ADHD, men jeg har erfaring med sinne og frustrasjon over behandlingen jeg har fått av helsevesenet, og av at jeg har blitt tatt for lite alvorlig av samfunnet i ettertid.

Men det verste har jeg etterhvert funnet ut er det å ikke bli forstått av noen. Det at ingen forstår min situasjon, og handler deretter.

Årsaken til at jeg skriver dette innlegget, er for å prøve å si at jeg tror jeg forstår noen av de negative følelsesmessige reaksjonene du skriver om.

Og dersom vi hadde kjent hverandre, så skulle jeg satt meg ned og bare lyttet til det du hadde å fortelle, inntil du hadde sagt det du hadde behov for. Men jeg tar prinsipielt ikke kontakt med ukjente mennesker som jeg treffer på doktoronline.no. Det har ingenting med deg å gjøre. Det en avgjørelse jeg har tatt uavhengig av alle andre.

Ønsker deg virkelig alt godt!

Håper å lese hvordan det går med deg etterhvert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132631-adhd/#findComment-816585
Del på andre sider

Gjest adhd 73

Hei

Er en jente på 30 år som fikk diagnosen adhd for to årsiden.

Dette opplevde jeg ikke bare som et nederlag, men også som en seier.

Jeg har har hele livet visst at jeg ikke var som andre, men klarte aldri å sette ord på hva som var galt. Nå er jeg lettet fordi jeg har svarene.

Etter utredning har jeg vært gjennom medisin utprøving.

jeg prøvde Ritalin, Conserta, Dexamin, Dexedrine, Efecsor og edronax. Ingen ting hadde effekt på meg. Men dersom du ikke bruker medisiner vil jeg absolutt anbefale det. Men for at denne skal ha effekt, må det være stabile omgivelser rundt deg. Medisinen virker i 80% av tilfellene.

Du kan også prøve antidepresiva som kan ha en effekt på enkelte, eller straterra.

Kan også anbefale deg å kontakte adhd-foreningen da jeg selv har veldig god erfaring med dem.

www.adhd-foreningen.no

Da finner du et kontor i ditt nærdistrikt.

Det er i hvertfall her jeg bor møter 1 gang pr. mnd samt,private møter og diverse reiser og arrangemanger.

Ellers har du krav på å få endel tilrettelegging på skolen og eventuelt arbeidsplass.

Selv skal jeg gå gjennom aetat, arbeid m/bistand. For å klare å komme meg ut i jobb.

Vil også tilføye at det skal være likemenn i foreningen som kan hjelpe deg med råd, veiledning samt være med på kontorer om nødvendig.

HUSK ALLTID PÅ AT DU ALLDRI ER ALENE.

Det er bare så godt å treffe folk i samme situasjon.

Å dele erfaringer med hverandre. Det er virkelig da du tør å være deg selv fordi ingenting er for dumt, og du blir møtt me respekt og forståelse.

Lykke til og bruk den hjelpen du kan få.

Mangen klemmer

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132631-adhd/#findComment-817100
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...