Gå til innhold

Terapi-tips?

Gjest må være anonym nå

Anbefalte innlegg

Gjest må være anonym nå

Hei, er tobarnsmor, har i perioder lidt av angst/depresjon.

I mange år nå har jeg holdt dette under kontroll, og livet fungerer helt normalt, men jeg har enkelte dårlige dager og angst-relaterte plager som kommer og går.

Så til saken: I forbindelse med en pågående familie-konflikt, føler jeg at jeg har kjørt meg fast, og kommer ikke utav et spesielt tankemønster. Dette er svært angstpreget for meg. Jeg er søvnløs, er nå kvalm og nervøs dagen lang. Tenker på dette hele tiden. Vi si jeg overreagerer objektivt sett, men subjektivt reagerer jeg altså slik.

Har noen andre helt konkrete angst-"ting" som plager meg også.Tankesett og følelser, ikke tvangshandlinger eller noe slikt.

Utenom disse tingene fungerer jeg helt normalt og er lykkelig, utadvendt, "suksessrik", ja, ingenting å klage over.

Er det en ide å gå til terapeut for de nevnte "angst-tingene" og den familie-floken som opptar meg ? I så fall, hva slags terapi ? er sånn i villrede, skal jeg kontakte fastlegen først ? Jeg er jo egentlig ikke syk.

ønsker tips. (bor forresten i oslo)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132649-terapi-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uten signatur

Du bør diskutert dette med fastlegen i første omgang. H*n kan henvise deg til behandling. Hva som er rett terapi for deg er vanskelig å svare på. Noen ville sagt at kognitiv-terapi kan hjelpe mot angst, andre ville svart at "tradisjonell" psykoterapi er det beste, for å finne ut hvor angsten har sitt opphav. Ellers finnes for eksempel psykoanalyse (søk på nettet).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132649-terapi-tips/#findComment-817118
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...