Gå til innhold

Hvitløk -ekkel lukt?

Anbefalte innlegg

Jeg spiser hvitløk nesten hver dag og har av og til fått høre at det lukter hvitløk av meg. Selv merker jeg ikke lukten -hverken av meg selv eller om andre har spist det.

Synes dere hvitløk er en ekkel lukt?

Noen som har eventuelle råd for at det ikke skal "lukte" så av meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132655-hvitl%C3%B8k-ekkel-lukt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Frisk hvitløk i normale mengder syns jeg ikke er ille, spiser det selv også. Det som er ille er sånn tørket hvitløk da bruker i en del posemat o.l. - for eks. meksikansk suppe. Det stinker så det ble unulig å sove i samme rom som suppespiseren! Fikk ikke luftet det ut på dagesvis!

Og så syns jeg det er kjipt hvis jeg havner ved siden av en på toget som har spist masse hvitløk, har sittet sånn fra Stavanger til Oslo en gang og orket ikke snu hodet mot henne i det hele tatt. Men jeg spiser hvitløk selv da, folk får bare tåle det, syns jeg.

Jeg synes ikke det lukter ekkelt.

De som sjelden spiser hvitløk merker det bedre - og får selv flere kommentarer på det enn de som "alltid" spiser hvitløk (som meg).

Folk tror vel det er slik jeg lukter, og da kommenterer de neppe "du lukter ekkelt" :P

Ellers skal sink og persille være bra mot hvitløkslukt.

Fytti helvete, det er en forferdelig lukt.

Kjøp heller luktfrie tabletter, hvis du tar dette kun for helsen sin skyld.

Det er nå vanligvis som krydder da.

Samt at de tørkede sammenpressede pillegreiene i studier viser at omtrent all effekt har forsvunnet i behandlingen.

Bare å spise mer hvitløk selv, så slipper du det. Jeg synes hvitløk lukter nydelig - og folk som har spist hvitløk (i de perioder jeg ikke spiser selv slik at jeg faktisk merker det) lukter rett og slett bare hvitløk.

Absolutt ingenting å si på det.

Derimot er kaffe, røyk, og øl-ånde litt ekkelt.

Annonse

Gjest sunrain

hvitløk renser ut giftstoffer i kroppen. derfor lukter det. spis hvitløk hver dag i 6 uker, og du er kvitt all dritten og den ubehagelige lukten. men hvis du røyker eller tar mye medisin, el.l., må du vedlikholde 'avgiftningen'.

det er ikke lurt å begynne en slik 'kur' dagen før du skal i selskap, fx.

men hvitløk er bare KJEMPEGODT ..nam-nam, og hvis du spiser det daglig, blir du jo også mye friskere, får bedre immunforsvar osv.

Tenk på det, dere: Lukter det vondt, er det fordi du blir kvitt avfallstoffer som ellers forblir i kroppen og gjør ugang.

selv skal jeg starte å meske meg med hvitløk over helgen - tar det litt forsiktig de første dagene, så ikke folk besvimer rundt meg.

bare spør, hvis dere lurer på noe :-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...