Gå til innhold

Frysing av hjemmelaget pizza

Anbefalte innlegg

Gjest Destiny
Skrevet

Tenkte jeg skulle lage en del porsjonspizzaer, og ha liggende i fryseren, blant annet for å spare litt penger.

Men lurte på, hvordan går jeg fram i forhold til steking? Skal jeg steke bunnen, og ha på topping og fryse pizzen? Skal bunnen i så fall være helt gjennomstekt?

Eller skal jeg steke både bunn og topping før jeg fryser?

Håper på noen lure svar ;)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg steker dem som vanlig og varmer dem i microen etterpå.

Skrevet

Du kan steke den helt som vanlig og bare varme den opp rett fra fryseren, men den blir bedre hvis du dropper osten og strør den rett på den frosne pizzaen før du setter den i ovnen. Hvis du varmer den opp i mikroen (noe jeg ikke anbefaler) burde du steke og fryse den med ost.

Skrevet
  bebba skrev (På 14.1.2004 den 20.06):

Du kan steke den helt som vanlig og bare varme den opp rett fra fryseren, men den blir bedre hvis du dropper osten og strør den rett på den frosne pizzaen før du setter den i ovnen. Hvis du varmer den opp i mikroen (noe jeg ikke anbefaler) burde du steke og fryse den med ost.

Pizza som er fryst og som man steker i mikroen på stekeplate blir bedre enn i stekovnen.

Det er mange år siden vi begynte å steke ferdigpizza der. Bunnen blir mye sprøere.

Skrevet
  Dorthe skrev (På 14.1.2004 den 20.18):

Pizza som er fryst og som man steker i mikroen på stekeplate blir bedre enn i stekovnen.

Det er mange år siden vi begynte å steke ferdigpizza der. Bunnen blir mye sprøere.

Hvordan får du det til, jeg synes de blir så myke og savner den sprøe bunnen?

Skrevet
  bebba skrev (På 14.1.2004 den 20.20):

Hvordan får du det til, jeg synes de blir så myke og savner den sprøe bunnen?

Har du stekeplate i den? Jeg setter den på crisp og på automatisk stopp og da blir den skikkelig sprø.

Annonse

Skrevet
  Dorthe skrev (På 14.1.2004 den 20.34):

Har du stekeplate i den? Jeg setter den på crisp og på automatisk stopp og da blir den skikkelig sprø.

Nei jeg har ikke stekeplate, og har ikke crisp på den heller.

Skrevet
  bebba skrev (På 14.1.2004 den 20.35):

Nei jeg har ikke stekeplate, og har ikke crisp på den heller.

Da skjønner jeg at du ikke synes den blir noe god.

Men egentlig synes jeg frossen ferdigpizza ikke er noe godt.

Skrevet
  Dorthe skrev (På 14.1.2004 den 20.39):

Da skjønner jeg at du ikke synes den blir noe god.

Men egentlig synes jeg frossen ferdigpizza ikke er noe godt.

Det er jeg helt enig i, og spiser det nesten aldri selv.

Skrevet

Vi har bnegynt å lage porsjonspizzaer etter et program vi så med Jamie.

Da lager vi bunnene klare og putter de i fryseren, så tar vi de opp når vi skal ha de, og tar på fyllet da. Kjempegreit! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...