Gå til innhold

floaters eller migrene eller hva?


Gjest g

Anbefalte innlegg

Min samboer var en gang hos nevrolog pga av små skjelvinger i hendene. Hun fikk beskjed at det ikke var noe farlig, det var noe feilmeldinger fra hjernebarken "akkurat som ved migreneflimmer" sa han.

Så til mitt problem. Jeg har i det siste hatt litt problemer med synet. Over og under fokusen har jeg noe antydning til slike zigg-zagg linjer som jeg får ved migrene, men ikke på langt nær så sterke, samt at de vedvarer i mange timer (hele tiden?). Jeg ser de aller best når jeg ser på lyse flater, som himmelen eller asfalten, om jeg er feks ute og kjører bil.

De ligner som sagt på auraen ved migrene, men ser kanskje litt mer ut som "kokende vann", om du skjønner.

Er dette noe alle ser? Er det en form for floaters?

Kan det være noe ufarlige signaler fra hjernebarken, som nevrologen sa (men altså ikke til meg:)?

Håper du vet svaret, eller at andre kan fortelle meg om de også ser dette. Dette skremmer meg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste et sted at man kunne "se" blodet sitt strømme rundt i øyet, og at det kunne virke som "kokende vann" om man så mot lyse flater.

Kan man det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Floaters eller hva ?

Jeg tror nok ikke dette er noe som alle ser. I og med at du særlig ser dette mot visse lyse bakgrunner, er det mer sannsynlig at det stammer fra selve øyet enn fra synsbarken. Kokende vann er ikke så vanlig beskrivelse av aura. Jeg tror neppe dette er farlig, men vil anbefale at du blir undersøkt av øyelege for å få et mer sikkert svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...