Nuu Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Først må jeg nevene at jeg hadde et spørsmål her i høst, angående brokk og konkurranse. Vel brokket holdt seg på plass og begge stevner gjennomført.(takk for svaret) Men jeg har litt trøbbel med høyre kne,(da det er sommerføre her jeg oppholder meg begynte jeg kanskje sesongen med litt mye volum/intensitet)innsiden, ca 3-4cm bak/ned fra kneskålen. Der (er det)Vastus Medialis kommer ned! Dessverre ingen idrettslege her, men jeg har hatt noen behandlinger med ultralyd og noe de kaller "short eller shock wave) Noe jeg var skeptisk til og kanskje med god grunn for nå føles det som jeg har "hodepine" i hele området rundt kneet og opp til lysken. Hva er short/shock wave og kan brokk ha noe med vondt kne og gjøre? Hvilke råd kan Dere gi meg. Skal egentlig ikke hjem før April, men ble litt engstelig etter siste behandling. Takk og hilsen fra Asia. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Et ubehandlet brokk som hele tiden klemmer på strukturer i lyskekanalen, kan nok gi smerter nedover lårmuskelen, men neppe slik du beskriver. Mye og hard sykling med tunge tråkk samt mye løping er nok heller årsaken til smertene ved muskelfestene ved kneskjellets innside. Ultralyd, i denne sammenhengen, såkalte shoc-waves, virker etter prinsippet: betent vev "smadres" og arrvevet som oppstår, danner sterkere muskelfeste enn før behandlingen. Ikke gjør dette for mye, la heller fysioterapeuten behandle deg med strekk- og styrke-øvelser. Samtidig med dette, driv trening som ikke provoserer det overbelastede vonde låret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.