Gå til innhold

Panikk/ Angst anfall

Anbefalte innlegg

Jenta fra Oslo

For en uke siden fikk jeg angst anfall på bussen, eller panikk anfall, vet ikke helt hva jeg kan kalle det siden jeg ikke har hatt det før. Jeg ble varm, måtte kle av meg, klarte ikke sitte stille, følte meg innesperret og følte at jeg tisset på meg! Det var skikkelig ekkelt. Det fortsatte utover dagen, men ikke like sterkt. Fikk flere lignende anfall utover uka, men ikke så ille som det første. Jeg trodde det kunne være de nye pillene jeg hadde begynt på (innsovningstabletter), så jeg sluttet på de. Og jeg tror sannerlig jeg hadde rett. Har ikke hatt det slik etter at jeg sluttet. Veldig deilig. Men problemet er at jeg fortsatt har angst når jeg går på bussen og t-banen. Jeg føler at jeg må tisse på meg! Det er utrolig ubehagelig, og det ender med at jeg må gå av bussen flere holdeplasser før, og gå resten. Det gir seg fullstendig når jeg går av! Merkelig. Kan hende det er en psykisk reaksjon siden jeg forbinder bussen med angstanfall. Men uansett, har noen, noen gode råd så jeg blir kvitt dette? Jeg begynner på studier til uka, og er avhengig av buss. Vil gjerne bli kvitt dette problemet, da jeg selv synes det er skikkelig teit å lide av dette, men jeg kan ikke noe for det. Jeg vet at jeg ikke kommer til å tisse på meg, men tenker at jeg kommer til å gjøre det! Huff, råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132986-panikk-angst-anfall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mange muligheter

Du har opplevd noe skikkelig ubehagelig! Ikke rart at det skremmer deg.

Det er flere ulike grunner til at folk får anfall av panikkangst. Det kan være kjemisk som du skriver, f.eks. at man er sensitiv for koffein. Men det er også vanlig når man er utslitt, overarbeidet, eller stresset av noe man ikke helt har bearbeidet. I så fall veldig viktig å bearbeide dette. Prestasjonsangst/usikker for det nye studiet? Eller andre ting i livet ditt?

Det er helt vanlig å få klaustrofobi eller agorafobi etter en sånn opplevelse. Søk på "eksponeringstrening" og "kognitiv terapi" hvordan dette behandles.

Avspenningstrening og pusteteknikker kan også hjelpe mye.

Ta godt vare på kroppen din med mosjon og kosthold -vitaminer og omega3 -viktigere enn du tror!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132986-panikk-angst-anfall/#findComment-819107
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...