Gjest på slanker'n! Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 hvor lang tid tar det å gå ned 5kg? med tanke på et sunt kosthold. jeg trener kondis 2 ganger i uken, da jogger/går fort på trenemølle i 30minutt. så trener jeg styrke 3 ganger i uken, med 20-25 minutter oppvarming på tredemølle hvor jeg jogger og går fort. når jeg er ferdig og trener er jeg alltid veldig svett. så jeg yter mitt beste. jeg tenker og trene nå 5 ganger i uken mens jeg fokuserer på å gå ned i vekt, og heller trappe ned til 3ganger trening i uken når jeg har nådd målet mitt. for jeg vil fortsette og trene etter vekttap. HÅPER på svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Trene fem ganger i uken? Høres veldig overdrevet ut synes jeg. Kroppen har vel godt av å hvile annenhver dag også, du kommer jo til å bli veldig støl og sliten. Uansett ønsker du vel å holde vekten når du først har nådd målet ditt, så du må beregne tid på dette. Jeg vil si at mellom ett halvt år og ett år er det mest reelle. Det kan du greie. Om du begynner å spise sunt, fem måltider om dagen, passelige posjoner, mindre fett og karbohydrater, frukt og grønt... Men det tar såpass tid, og så kommer du til å få muskler også, som også veier. Så det kan hende du finner ut at du er nødt å veie nesten det samme, for å få en sunnere kropp. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Gymlærerne hos oss sier at du ikke skal trene de samme muskelgruppene to dager på rad. Ellers anbefales det jo å trene tre dager i uken. Eller gå en halvtimes tur hver dag. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pippi strømpe Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Trene fem ganger i uken? Høres veldig overdrevet ut synes jeg. Kroppen har vel godt av å hvile annenhver dag også, du kommer jo til å bli veldig støl og sliten. Uansett ønsker du vel å holde vekten når du først har nådd målet ditt, så du må beregne tid på dette. Jeg vil si at mellom ett halvt år og ett år er det mest reelle. Det kan du greie. Om du begynner å spise sunt, fem måltider om dagen, passelige posjoner, mindre fett og karbohydrater, frukt og grønt... Men det tar såpass tid, og så kommer du til å få muskler også, som også veier. Så det kan hende du finner ut at du er nødt å veie nesten det samme, for å få en sunnere kropp. Lykke til! skjønner hva du vil fram til. men er det ikke mulig å holde dette tempoet og så trappe ned til 3 ganger i uken? jeg har jo ikke tenkt og slutte og trene for godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trim og sånn Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Trene fem ganger i uken? Høres veldig overdrevet ut synes jeg. Kroppen har vel godt av å hvile annenhver dag også, du kommer jo til å bli veldig støl og sliten. Uansett ønsker du vel å holde vekten når du først har nådd målet ditt, så du må beregne tid på dette. Jeg vil si at mellom ett halvt år og ett år er det mest reelle. Det kan du greie. Om du begynner å spise sunt, fem måltider om dagen, passelige posjoner, mindre fett og karbohydrater, frukt og grønt... Men det tar såpass tid, og så kommer du til å få muskler også, som også veier. Så det kan hende du finner ut at du er nødt å veie nesten det samme, for å få en sunnere kropp. Lykke til! Å trene fem dager i uka er intet problem. Som nevnt før, man kan trene kardio(kondis/fettforbrenning) hver dag. Styrketrening(vekter) derimot burde helst begrenses til tre dager pr uke. Her trenger man å hente seg inn igjen mellom øktene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Gymlærerne hos oss sier at du ikke skal trene de samme muskelgruppene to dager på rad. Ellers anbefales det jo å trene tre dager i uken. Eller gå en halvtimes tur hver dag. Mvh Hvis du trener hard styrketrening er ikke et par dager hvile nok. Da skal du bare trene hver muskelgruppe en gang pr. uke. "....................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hvis du trener hard styrketrening er ikke et par dager hvile nok. Da skal du bare trene hver muskelgruppe en gang pr. uke. "....................." Men for oss som bare trener normalt, altså ikke hardtrening, er ikke en-to dager hvile nok da mener du? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Men for oss som bare trener normalt, altså ikke hardtrening, er ikke en-to dager hvile nok da mener du? Mvh Men hva i alle dager er vitsen med å trene styrketrening "normalt"? For å få utbytte av styrketrening må man trene ordentlig, ikke bare drive å fisetrene slik som vanvitting mange jenter/kvinner man ser rundt på studioene. "..................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Men hva i alle dager er vitsen med å trene styrketrening "normalt"? For å få utbytte av styrketrening må man trene ordentlig, ikke bare drive å fisetrene slik som vanvitting mange jenter/kvinner man ser rundt på studioene. "..................." Den treningen du skisserer gir store muskler. De fleste jenter vil bare stramme opp de musklene de har og dermed skal det trenes på en helt annen måte. Det styggeste jeg vet f.eks. er menn med store muskler, og da snakker jeg om store, ikke bare stramme senesterke. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Den treningen du skisserer gir store muskler. De fleste jenter vil bare stramme opp de musklene de har og dermed skal det trenes på en helt annen måte. Det styggeste jeg vet f.eks. er menn med store muskler, og da snakker jeg om store, ikke bare stramme senesterke. Mvh Du tror tydeligvis, som jenter flest, at hvis de trener styrketrening så får de store muskler. Men det får du ikke, ganske enkelt. Prøv, og du vil se - tren beinhardt et år, og legg merke til at du ikke får "store muskler". Hvis du tenker på bodybuilder damer så er det noe helt annet - de propper i seg unevnelige ting, og har en livsstil som er helt spesiell. Tro meg. Les litt på http://www.iform.no hvis du ikke tror meg. Eller spør noen som mer greie på dette enn meg her inne :-) "..................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Du tror tydeligvis, som jenter flest, at hvis de trener styrketrening så får de store muskler. Men det får du ikke, ganske enkelt. Prøv, og du vil se - tren beinhardt et år, og legg merke til at du ikke får "store muskler". Hvis du tenker på bodybuilder damer så er det noe helt annet - de propper i seg unevnelige ting, og har en livsstil som er helt spesiell. Tro meg. Les litt på http://www.iform.no hvis du ikke tror meg. Eller spør noen som mer greie på dette enn meg her inne :-) "..................." Ja men det er jo fint. Jeg har mine opplysninger fra Sats så derfor er jeg naiv nok til å stole på dem. Men de har jo ingen utdannelse, snakker da ikke om personlige trenere. Skal sjekke dette ut. Har ett Sats medlemskap jeg ikke har brukt på lenge av forskjellige årsaker. Takk for opplysningern. Vi jenter trenger å trene magemusklene spesielt av mange forskjellige årsaker. Jeg har f.eks. lagt sånn på meg at jeg har fått flyttet tungdepunktet og dermed fått problemer med ryggen. Så nå bare skal jeg. Takk igjen. ) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Ja men det er jo fint. Jeg har mine opplysninger fra Sats så derfor er jeg naiv nok til å stole på dem. Men de har jo ingen utdannelse, snakker da ikke om personlige trenere. Skal sjekke dette ut. Har ett Sats medlemskap jeg ikke har brukt på lenge av forskjellige årsaker. Takk for opplysningern. Vi jenter trenger å trene magemusklene spesielt av mange forskjellige årsaker. Jeg har f.eks. lagt sånn på meg at jeg har fått flyttet tungdepunktet og dermed fått problemer med ryggen. Så nå bare skal jeg. Takk igjen. ) Mvh Det er bare å trene hardt :-) Når det gjelder folk på treningssentre som SATS, så er det mange av de som har greie på en del. Men det er også en del som ikke har så god greie som de burde hatt, spesiellt hvis de er personlige trenere. Når det gjelder "store muskler": kvinner har betraktelig mindre anlegg for å utvikle mye muskelmasse enn menn. Men selv for menn så skal det mye riktig trening og riktig kosthold til for å utvikle betydelig muskelmasse. ".................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.