lonelygirl Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg er ei jente på snart 20 år, som er kraftig overvektig i forhold til tallet på vekta. Jeg har kraftig beinbygning, og vet at dette kan ha noe å si. Men uansett - jeg har altfor mye fett på kroppen, og trenger noen råd.. Har slitt med spiseforstyrrelseri 7-8 år, og vekta mi har variert med 40 kg oppgjennom. Dette er ganske mye. Jeg trenger å gå ned i vekt, men uasnett hva jeg gjør, så virker det ikke. Jeg blir på stedet hvil. Nå i to uker har jeg spist et halvt knekkebrød m/ en skive brunost og ett glass melk, eller en kjeks med en skive brunost. Det samme har jeg spist til lunsj, men til middag har jeg spist normal posjon. Da går det i pasta, karbonader, salat, grønnsakswok. IKKE fet mat. Jeg har ikke trent så mye den siste måneden, fordi trimsykkelen min har vært og er på reperasjon. Er det bare det? At jeg ikke har fått trent? Jeg mener..uansett om jeg ikke trener, så er jo kalori inntaket lavere enn hva jeg forbrenner..? Eler? Ligger på rundt 500 kcal daglig, bortsett fra en dag i uka, hvos jeg unner meg litt ekstra. Jeg sitter her og drar meg i fettet og aner ikke hva jeg skal gjøre. Kan noen komme med noen råd til meg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Du spiser rett og slett for lite, og kroppen din har stilt seg på et krafitg sparebluss. For å gå ned effektivt bør du spise minst 900 kcal pr dag, gjerne ca 1100, fordelt på 3-4 måltider. La det ikke gå mer enn 4 timer mellom hver gang du spiser. Drikk masse vann. Grønnsaker kan du spise nesten ubegrenset av, det er det få kalorier og mye vitaminer i. Spis noen knaskegulerøtter eller lignende hvis det blir lenge mellom hvert måltid. Pass på å bevege deg, gjerne variert trening. Men den beste fettforbrenningen får du av rask gange! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Du kan kikke her for å få gode gratistips til mat og mosjon: http://www.greteroede.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candle Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Etter 7-8 år med spiseforstyrrelser, og med et daglig inntak på 500 kalorier, er det overhodet ikke rart at kroppen din (les: forbrenningen) streiker! 500 er å sulte seg, uansett hva man veier. Det må jo gå veldig ut over formen også? *bekymret* Har du prøvd, over en lengre periode, å stabilt spise rundt 1000-1200 sunne kalorier? Hvis du tar jevnt godt vare på kroppen din, kan det vel hende den etterhvert kan begynne å stole på deg igjen og få en mer normal forbrenning. Hvis du forsetter som dette kommer du ikke til å komme noen vei. Du vet vel egentlig det? Unnskyld hvis jeg er streng, I just... care. ;-) *klemprøvåikkegåundertusendagligklem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Du vet at man anbefaler et daglig kaloriinntak på 1200 kcal for de som er på slanker'n? Du er totalt på villspor når du tror at mindre kcal fører til at du går ned i vekt fortere. Prøv å få i deg mer mat, 2 knekkebrød til frokost og lunsj i alle fall og se om ikke det hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finform Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Vet du hva..med det lille inntaket legger kroppen kun på seg fett fordi den sparer på alt du inntar og går på sparebluss. Spis 1200 cal fordelt på fire måltider. Forslag:Grov musli/havregrøt til frokost, grovt brød med magert pålegg til lunch og en frukt, kjøtt/fisk og grønnsaker til middag og yoghurt/frukt/knekkebrød til kvelds. Da forbrenner kroppen fett gjennom hele dagen. Du holder sulten under kontroll, og sjansen for overspising blir mindre. Og du føler deg mye mer i form. hilsen fra en som også er spiseforstyrra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.