Gå til innhold

Glade jul?


stjerneskudd

Anbefalte innlegg

Da jeg var liten både gruet og gledet jeg meg til julaften. Jeg gledet meg til timene mellom 17 og 21 00, Da pyntet vi oss, spiste, satte fram kaker og godteri og åpnet julegaver. Men så ble alkoholen tatt fram. Pappa hadde allerede fått i seg flere glass vin, og da begynte han å helle i seg cognac og whisky og likør. Kvelden endte alltid med at han og mamma kranglet.

Jeg husker spesielt en julaften, da jeg var åtte. Jeg hadde fått en snøkule av en venninne i julegave og gikk og la meg tidlig. Snøkulen var det vakreste jeg noen gang hadde sett (jeg var jo bare åtte :P). Det var et lite hus inne i kulen.

Alt var fredelig og rolig da jeg gikk og la meg, men selvfølgelig våknet jeg av skrikende stemmer. Hele natten lå jeg våken og hørte på stemmene, mens tårene silte og jeg stirret på den vakre snøkulen min. Da det nærmet seg morgen tok jeg snøkulen med meg i hånden og gikk inn i stua hvor pappa fremdeles tvang mamma til å holde seg våken. Han skrek til meg og ba meg om å komme meg i seng. Da jeg nektet tok han snøkulen fra meg og kastet meg inn på rommet mitt. Jeg så den aldri igjen. Både mamma og jeg endte opp med knekte ribbein.

Pappa flyttet ut i desember for to år siden. Første julen feiret han sammen med oss, året etter det var første året vi ungene feiret alene med mamma. Det var en temmelig trist jul og mamma begynte å gråte fordi vi hadde fått dyrere julegaver av pappa og den nye kona hans enn hun hadde kunne gi oss.

Så dette er den første julen hvor alt er okay og ingenting ligger og venter på å ødelegge. For første gang siden jeg ble født gleder jeg meg til julaften. Jeg håper dere andre gjør det samme. God jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Stjerneskudd!

Dette var trist lesing, men heldigvis med en positiv slutt. Skulle så inderlig ønske at ingen får en slik oppvekst, men dessverre er det alt for mange som har liknende opplevelser. Det gleder meg virkelig å høre at du har troen på fremtiden, du er både sterk og tøff!

*Legger armene rundt deg og gir deg en leng, god juleklem!*

Måtte dette bli en jul som du alltid vil huske med glede!

Grete i DIXI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist å lese om dine opplevelser ... Håper virkelig denne jula blir fin for dere :)

Ønsker deg en god fredelig jul og et godt nytt år. Stå på videre, du er tøff! :)

*Juleklemmer og varme tanker* fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...