Gå til innhold

Utmattelse


Gjest totenjinta

Anbefalte innlegg

Gjest totenjinta

Jeg er en jente på 15år som føler meg helt utmattet hele tiden. Det forerrer seg etter fysiskeannstrengelser f.eks gå opp en trapp. Dette har vart i 3år. Det begynte med en halsinfeksjon og jeg har aldri blitt bra igjen. Det gikk over til pustevansker og konstant tungpustet. Har også smerter i muskler og ledd som forverrer seg når det er dårlig vær. Flere plager jeg har:konsentrasjonsvansker,slimetehals, hodepine , vondt i lunger,mage og hjertet. noen som kan gi meg noen råd om hva som feiler meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Halsinfeksjonen du hadde , var det "kyssesyken" ? Det kan oppstå kronisk utmattingssyndrom etter denne.

Syns det kan ligne litt på de plager du har, Jeg har noe lignende.

Ta kontakt med legen din for undersøkelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til totenjinta vedr. Utmattelse.

Først må du til vanlig legesjekk og kontrollere jernlager, blodprosent, stoffskifte og blodsukker.Dersom dette er normalt, bør en gå videre med prøver som kan vise om du har hatt noen spesielle infeksjoner, kyssesyken eller tarminfeksjoner som kan gi senplager. Dersom man heller ikke her finner noe, bør du og legen ta opp om psykiske vansker, stress, mistrivsel eller depresjon kan være medvirkende.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad

Spes. allmenmedisin og idrettsmedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...