Gå til innhold

voldtatt


Gjest Jeanette20

Anbefalte innlegg

Gjest Jeanette20

Hei!

Jeg er ei 20 år gammel jente som ble voldtatt på en do på et utested for få uker siden. Dette har gått ganske inn på meg, og jeg har ofte mareritt der folk voldtar meg eller tvinger meg til andre ting. Jeg har slitt med psykiske problemer i mange år, men disse ble forverret etter voldtekten. Jeg har anmeldt han som gjorde det, men politiet finner han mest sannsynlig ikke, og å få han dømt er jo ikke lett... Jeg ble mest sannsynlig dopa, for jeg har aldri reagert slik jeg gjorde etterpå, men dette kan ikke bevises. Jeg fikk bl.a. blackout som varte i alle fall et par timer, kastet opp, fikk panikkangst osv. Er det noen som har vært i liknende situasjoner som har noen råd til hva jeg burde gjøre? Jeg hadde en psykolog fra før av, så jeg får hjelp, selv om det ikke er så mye som ønskelig. Tanken på at han som voldtok meg ikke skal bli tatt, er verst, og jeg lurer på om jeg må gå og lete etter han selv, for politiet klarer jo ikke å finne han... Noen som har noen råd eller i alle fall noen oppmuntrende ord til meg? Trenger det sårt... På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Philosophia

Dette er vond lesing, kjære deg. Noe så forferdelig å oppleve noe sånt! :( Det må være spesielt ille når politiet ikke vet hvem som har gjort det og kan ta jævelen.

Jeg vet ikke så mye om reaksjoner etc. - her er det sikkert mye forskjellig, men jeg synes ikke det høres merkelig ut om du har fått blackout og panikkangst etterpå. Og det med å kaste opp tror jeg også kan være veldig vanlig, men jeg er altså ikke sikker.

Har du vært på noe voldtekstmottak, eller hatt kontakt med noe hjelpeapparat etterpå? De kan sikkert fortelle deg om vanlige reaksjoner og kanskje forklare ting for deg som føles skremmende. Jeg tror det hadde vært godt for deg å få kontakt med noen som du kunne snakket med, for det er viktig å få ut alle følelsene rundt denne traumatiske opplevelsen.

Det er sikkert mange her på forum som har opplevd lignende ting som deg, jeg regner med du vil få svar fra dem også.

Varme tanker til deg, jeg håper virkelig du kan få mer hjelp slik at du kan komme deg gjennom dette på en best mulig måte.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

Dette er leit å høre, men dessverre mer og mer vanlig. Det høres ut som du har gjort alle de rette tingene: anmeldt saken, vært hos lege (?), snakket med psykolog. Det er viktig, for da kan du kjenne litt på følelsen av at du har gjort alt du kan gjøre så langt. Nå er det opp til politiet om de finner gjerningsmannen.

Du kan gå inn på hjemmesiden vår, www.dixi.no, der vil du finne en hel del informasjon om voldtekt. Du kan også ringe DIXI Ressurssenter og snakke med telefonvakten som jobber der. Vi som tar disse vaktene har selv blitt voldtatt, og vet hva det handler om. Du kan være anonym hvis du ønsker det! Du kan også sende oss en mail, så vil vi svare deg så godt vi kan!

Mitt beste råd i den situasjonen du er i nå, er å betro deg til en venninne el.l. som du virkelig stoler på. Det er veldig viktig å ikke gå alene med alle tankene. Du kan også skrive inn spørsmål og kommentarer her inne, det er mange som har opplevd det samme som deg her, som sikkert vil komme med gode råd til deg!

Vær modig i tiden fremover! Sender deg en stor porsjon styrke!

Beste hilsen Grete i DIXI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iaktaker

Hva med en DNA-test.De har visst

register for offer og voldtekts-

forbrytere,selv om det ikke er

godt nok.Kripos kan vel kontaktes.

Drammen politikammer har jobbet

spesielt med dop.Kanskje det er

noe hjelp å få der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

ikke la deg knekke!det er forferdeli att folk vil noen så vont,dem som driver med slikt er helt syke.ver så snill å prøve å se fremover,det er sikkert ikke lett men prøv så godt du kan.skulle ønske jeg kunne hjulpet deg,samme vilken måte.jeg kunne lytte på så du fikk pratet ut om problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...