Gjest amparro... Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 I dag ble jeg nesten litt deppa! Var på H&M og skulle kjøpe meg noen nye treningsbukser, tenkte å komme i gang med trening igjen.. Verken speilet eller lyset er nådig og jeg gir nesten opp når jeg ser rompa mi i speilet. Den er blitt så _flat_ og firkanta. Den minner meg om en vassen deiklump :-/ Jeg gir jo nesten opp før jeg har kommet i gang med trening. Er det håp å få litt form på denne rompa?? Jeg må ta med at jeg er slank i utgangspunktet, str. 38. Så det er ikke akkuratt noen låvedør, men fy fader så lite pent..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 En maskin på helsestudio er meget effektiv: du ligger på ryggen med føttene plantet på en plate belastet med vekter. Skyv setet så langt fram at knærne er helt oppunder haka, lås fast setet. Press rolig fra deg til bena er _nesten_ rettet ut. Slipp opp tilbake til knærne er oppunder haka igjen osv. Det er viktig at knærne er helt oppunder haka igjen før du skyver fra, for å få full effekt på rumpa. To ting: rumpa di blir ikke breiere, men rundere og høyere (strutterumpe), samt at låra blir kraftigere. Samme øvelse kan du gjøre med vekter stående på gulvet og knebøy. Du får bedre styring og det er mer behagelig med maskinen dah. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trinest1365380631 Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hei Kjør knebøy! Tar skikkelig bra både på rompe og ben generelt. Ellers kan utfall og sykling anbefales. Bare pass på knærne dine. Riktig teknikk er kjempeviktig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - amparro... Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 En maskin på helsestudio er meget effektiv: du ligger på ryggen med føttene plantet på en plate belastet med vekter. Skyv setet så langt fram at knærne er helt oppunder haka, lås fast setet. Press rolig fra deg til bena er _nesten_ rettet ut. Slipp opp tilbake til knærne er oppunder haka igjen osv. Det er viktig at knærne er helt oppunder haka igjen før du skyver fra, for å få full effekt på rumpa. To ting: rumpa di blir ikke breiere, men rundere og høyere (strutterumpe), samt at låra blir kraftigere. Samme øvelse kan du gjøre med vekter stående på gulvet og knebøy. Du får bedre styring og det er mer behagelig med maskinen dah. Jeg kjenner til den "maskinen", har brukt den før (mange år siden). Gjett om jeg skal kjøre hardt på den :-) Hvor mange ganger i uka må jeg trene vekter for å virkelig _se_ resultater? Jeg er villig til det meste nå :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Jeg kjenner til den "maskinen", har brukt den før (mange år siden). Gjett om jeg skal kjøre hardt på den :-) Hvor mange ganger i uka må jeg trene vekter for å virkelig _se_ resultater? Jeg er villig til det meste nå :-) Det er vanskelig å si, men spør fysioterapeut eller på studioet. Vær forsiktig med knærne dine, brå og tung trening kan skaffe deg skade for livet. De to store rumpemusklene vokser fort og er ganske robuste. Kostholdet er også viktig, men det er en lang historie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - amparro... Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Det er vanskelig å si, men spør fysioterapeut eller på studioet. Vær forsiktig med knærne dine, brå og tung trening kan skaffe deg skade for livet. De to store rumpemusklene vokser fort og er ganske robuste. Kostholdet er også viktig, men det er en lang historie. ....du kan gi meg? Er det noe spesielt jeg bør tenke på før eller etter trening? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 ....du kan gi meg? Er det noe spesielt jeg bør tenke på før eller etter trening? Da ville jeg kjøpt en bok og/eller snakket med noen som kunne sette opp en diettseddel og et treningsprogram for deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - amparro... Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Da ville jeg kjøpt en bok og/eller snakket med noen som kunne sette opp en diettseddel og et treningsprogram for deg. ....det kunne nok vært lurt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kurt Kubein Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Jeg var og så et skirenn live her om dagen. Jeg er en storsluker av skisport på TV, men dette.. Wow!! Konklusjon: begynn å gå mye på ski. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 En maskin på helsestudio er meget effektiv: du ligger på ryggen med føttene plantet på en plate belastet med vekter. Skyv setet så langt fram at knærne er helt oppunder haka, lås fast setet. Press rolig fra deg til bena er _nesten_ rettet ut. Slipp opp tilbake til knærne er oppunder haka igjen osv. Det er viktig at knærne er helt oppunder haka igjen før du skyver fra, for å få full effekt på rumpa. To ting: rumpa di blir ikke breiere, men rundere og høyere (strutterumpe), samt at låra blir kraftigere. Samme øvelse kan du gjøre med vekter stående på gulvet og knebøy. Du får bedre styring og det er mer behagelig med maskinen dah. Det er jo beinpress, og en grei øvelse i seg selv. Men hvis man lærer seg å trene knebøy (med stang) får man mye bedre uttelling på de samme muskelgruppene. "...................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg kjenner til den "maskinen", har brukt den før (mange år siden). Gjett om jeg skal kjøre hardt på den :-) Hvor mange ganger i uka må jeg trene vekter for å virkelig _se_ resultater? Jeg er villig til det meste nå :-) Hvis du er utrent fra før kan du begynne med å trene en 2-dagers splitt 4 ganger i uken. D.v.s at du deler kroppen inn i 2 og trener del 1 f.eks på mandag og onsdag, og del 2 på tirsdag og torsdag. Er du trent fra før, eller etter at du har kommet ordentlig inn i det, er det en fordel å dele opp kroppen ytterligere og trene hver muskelgruppe kun EN gang pr. uke. Dette siste forutsetter at du trener skikkelig (tar musklene ordentlig ut i hver økt), og ikke bare driver og fisler med alt for lette vekter, slik som mange jenter/kvinner man ser på SATS etc. "...................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 ....du kan gi meg? Er det noe spesielt jeg bør tenke på før eller etter trening? Før styrketrening: Et normalt kraftig måltid med godt med proteiner en time før trening. Umiddelbart etter trening: 50-100 gram RASKE karbohydrater, for å "fylle opp" igjen glykogenlagrene i musklene. Deretter et godt proteinrikt måltid. Ellers: Spis ofte og ikke altfor mye (5-6 måltider om dagen). hvert måltid bør inneholde bra med proteiner og trege karbohydrater. Dette ble litt oppstykket. Ta en titt på http://www.trim.no - der er det mange bra artikler og tips om trening og kosthold. "......................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Det er jo beinpress, og en grei øvelse i seg selv. Men hvis man lærer seg å trene knebøy (med stang) får man mye bedre uttelling på de samme muskelgruppene. "...................." Joa, med god trener og sikker utførelse. Metoden med stang på skuldra trener også flere muskelgrupper i rygg og hofte går jeg ut fra. Apparatet i studioet er mer behagelig og funker bedre bl a for folk med litt ryggproblemer. De som har frisk rygg vil kunne bruke et par apparater i tillegg for å få noenlunde samme resultat som når det gjøres frittstående med stang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.