Gå til innhold

5 kg ned på halvannen måned

Gjest luddien

Anbefalte innlegg

Gjest luddien

Er det mulig? Jeg er egentlig en aktiv idrettsutøver, men er nå skadet og kan ikke trene på minst en måned. Jeg kan gå rolig og sykle helt rolig, + styrketrening for overkroppen. (det er i beina jeg er skadet) Trenger å ta av 5 kg, men hvordan skal jeg få det til nå som jeg ikke kan trene? Hvor mange kalorier kan jeg spise sånn ca?

Er 1.67 m høy og veier 65 kg. Vil ned til 60 kg, er det realistisk på en måneds tid?

Isåfall, hvordan...? Blir kjeeeempeglad for svar!!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Hvis du har tenkt å slanke deg fem kg på en mnd der du skal bevege deg ganske mye mindre enn du pleier, så må du spise lite, ofte og svært magert.

Egentlig er det fysisk umulig å ta av mer en en kg fett i uka, så prosjektet ditt er på grensen av hva som er mulig.

Men, med seks små (og da mener jeg SMÅ) måltider om dagen kan det nok gå.Her er mitt forslag:

En fiberrik med lettost og en tomat til frokost.

En frukt kl 10

Salat til lunsj

En gulerot kl 14

Middag med grønnsaker og magert kjøtt/fisk

En fiberrik med cottagecheese til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å slanke deg fem kg på en mnd der du skal bevege deg ganske mye mindre enn du pleier, så må du spise lite, ofte og svært magert.

Egentlig er det fysisk umulig å ta av mer en en kg fett i uka, så prosjektet ditt er på grensen av hva som er mulig.

Men, med seks små (og da mener jeg SMÅ) måltider om dagen kan det nok gå.Her er mitt forslag:

En fiberrik med lettost og en tomat til frokost.

En frukt kl 10

Salat til lunsj

En gulerot kl 14

Middag med grønnsaker og magert kjøtt/fisk

En fiberrik med cottagecheese til kvelds.

På den dietten der går man nok ned, men det du mister er hovedsakelig vann og muskelmasse.

Prøv 1200 sunne, varierte kalorier daglig, tren det du kan, og se hva som skjer. Ikke bli for opphengt i tall. Hvis du lever sunt, finner kroppen selv den formen den vil ha.

Hvis du setter i gang med et altfor ekstremt prosjekt nå er sannsynligheten for at du legger på deg igjen etterpå større, forbrenningen senkes, og i tillegg er det sant som reklamen sier: det første du mister er humøret.

Ta vare på helsa! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har mye å gå ned, går lett ned minst 5 kg den første måneden, mye av det er vann.

Du er jo sånn noenlunde slank, så jeg vil tro det går saktere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 160 og veier vanligvis 50 kg ca. Hvis jeg spiser mye gosj kan den gå opp til ca 55, men den går glatt ned igjen på en uke om jeg bare dropper gosjet den uken og rører litt mer på meg..

Trener vanligvis ikke så da gjør det kanskje mer utslag?

De ekstra kiloene på meg er bare "flesk" på magen da, og kanske lettere å bli kvitt? Eller evt veske i kroppen?

Må legge til at jeg nok har uvanlig høy forbrenning for jeg spiser like mye som gubben min og han er svær og har fysisk jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...