brasmil Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 jeg bare lurte på noe.... for nå driver jeg å skal slanke meg, og har bestemt meg for å bare spise fukt og grønnsaker(+tar vitaminer..) en stund nå. kan jeg da spise så mye frukt og grønnsaker som jeg vil, eller kan jeg gå opp i vekt da? ( er en jente på 175, og veier 75 ) jogger/står på ski 5 ganger i uka, helsestudio 3 ganger, og kick boxing 2 (nettopp begynnt på kick boxing...) er det noen spesielle frukter eller grønnsaker jeg ikke burde spise så mye av?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Høres ikke direkte gjennnomtenkt ut å bare spise grønnsaker og frukt og å trene så mye. Kan hende du går ned i vekt, men kan og hende du kollapser. Kroppen trenger energi. Har du et anstrengt forhold til kropp og mat? Hvorfor skal endringene skje så fort? 175/75 høres helt fint ut for de fleste, vil jeg tro. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Bare frukt og grønsaker? Da tror jeg du kommer til å besvime. Holder i massevis å begynne med et sunt kosthold, uten smør og potetgull og sjokolade og for mye sukker. Spis iallfall knekkebrød da! Og ris til grønsakene til middag, lag en wok! Litt olje eller litt soyasaus skader da ikke! Ei heller en skive ost på knekkebrødet. Det som er anbefalt er jo å spise små hyppige måltider. Og det er jo her frukten og gulrøttene kommer inn. Og juice kan du jo drikke til frokost! Er det ikke fem-seks måltider som er anbefalt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten signatur Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Ikke for å være uforskammet, men er du sikker på at du trenger å slanke deg? Jeg veier like mye som deg (og dame), men er litt lavere. Jeg er kun littegrann blubbete. Du må huske at muskler veier mer enn fett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kurt Kubein Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hei. Jeg er ingen diplomat: Å bare spise frukt og grønnsaker, spesielt med de relativt store treningsdosene dine, er idioti! Bl.a. fordi du ikke får nok proteiner, langt der i fra. Det går sikkert greit en stund, men så.. 10 økter i uka krever en del mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shivna1365380640 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei du! Driver selv å trener for å komme litt ned i vekt, og sorry, men tror ikke opplegget ditt vil fungere noe særlig. Du kommer helt sikkert ned i vekt, men hva skjer når du skal begynne å spise normalt igjen? Jg vil også anbefale deg å kutte litt ned på treningsmengden din, da det kan ende med at du får slitasjeskader og bli helt utbrent. Prøv heller å kutt ut alt av søtsaker, dvs brus, potetgull, snop og annet som inneholder mye sukker. Glem smør på brødskiva, og spis heller mange små måltider enn få store! Frukt og grønt er supert, men ikke alene! Du må ha litt kraftigere kost også! Spis sunt og normalt, og tren regelmessig, så vil du helt sikkert få resultater du vil være fornøyd med, og som det er lett og holde. Selv veier jeg 67 kg og er 1.65 høy, og synes slett ikke at jeg er tykk. Grunnen min for å trene er å få bort noe av det som er rundt magen, og for å mer overskudd i hverdagen og bedre helse. Men uansett: Lykke Til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brasmil Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Høres ikke direkte gjennnomtenkt ut å bare spise grønnsaker og frukt og å trene så mye. Kan hende du går ned i vekt, men kan og hende du kollapser. Kroppen trenger energi. Har du et anstrengt forhold til kropp og mat? Hvorfor skal endringene skje så fort? 175/75 høres helt fint ut for de fleste, vil jeg tro. tviler på at jeg kommer til å kollapse. for har alltid trent mye. har trent uten å spise før også, og da ble jeg bare litt ber slapp, men aldri svimmel eller kollappsett.... er vegitarianer, (men spiser fisk da) men dte er jo folk som ikke spiser noe dyr i det ehle tatt, eller driker melk eller spiser egg... hvordan klarer de folka seg da? hvis ikke jeg skla klare meg i et halvt år........ greier ikke å bare spise lite.. alt eller ingenting........... men med frukt og grønnsaker greier jeg det! for da passer jeg på å være streng, og vet hva jeg kan/kan ikke spise..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
darma Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 tviler på at jeg kommer til å kollapse. for har alltid trent mye. har trent uten å spise før også, og da ble jeg bare litt ber slapp, men aldri svimmel eller kollappsett.... er vegitarianer, (men spiser fisk da) men dte er jo folk som ikke spiser noe dyr i det ehle tatt, eller driker melk eller spiser egg... hvordan klarer de folka seg da? hvis ikke jeg skla klare meg i et halvt år........ greier ikke å bare spise lite.. alt eller ingenting........... men med frukt og grønnsaker greier jeg det! for da passer jeg på å være streng, og vet hva jeg kan/kan ikke spise..... Hmm, du bør nok ha noen proteiner for å bygge muskler, og litt fett skalder ikke, men inneholder mange vitaminer du trenger. Spis fisk, egg, ta tran/omega kapsler. Litt melk er også bra. Man kan få for mange kalorier ved frukt! Dessuten inneholder de en god del fruktsukker (noen mer enn andre) Spis heller masse grønnsaker, tunfisk, cottage cheese (proteiner)litt fiber (veldig grovt brød/ wasa fiber pluss) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilia Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Heisann! Jeg vet ikke om en diett bestående av frukt og grønnsaker vil fungere i lengden. Mener bl.a at Fedon Lindberg (eller hva han heter) anbefaler at man ikke spiser mer enn 3(?!) frukter daglig. Hvorfor ikke kombinere frukt og grønnsaker med annen mat? Spis normal kost, men lag en salat til det meste (som det passer til da), og spis mer salat og mindre av det andre. På den måten vil du få i deg en mer variert kost med alt man trenger av proteiner,vitaminer osv. På den måten får du ikke "abstinenser" etter diverse retter. Har du lyst på gryterett, så lag deg gryterett. Men lag en salat og ris til, og spis mer av det og lite gryterett. Man må tillate seg selv å skeie ut en gang i blandt, hvis ikke så skal det godt gjøres at slankekuren går bra. Bytt ut vanlige produkter med lettprodukter. Lett hvitost, Yoplait lett yoghurt, lett syltetøy (Lerum sitt syltetøy er veldig godt), kutt ut smør på brødskiven, ikke spis loff men heller grovere brød, lett servelat, drikk sukkerfri saft og brus. Det finnes veldig mye god mat som inneholder lite fett og kalorier. F.eks Tomatsuppe, Kylling uten skinn med ris og salat til (ikke dressing). Man trenger derfor ikke spise bare kaninmat for å slanke seg. Et annet godt råd jeg vil gi deg, er å ikke gi opp dersom du skeier ut. Det er ikke noe galt i å skeie ut en gang i blant. Tenk som så: dette var et steg tilbake og det er ingenting galt i det, nå må jeg bare fortsette slankekuren. Ikke tenk at: nå har jeg jo skeiet ut, så da kan jeg liksågodt bare spise 1 kg sjokolade også Selv har jeg tatt av 20 kg. Jeg begynte slankekuren i juni i fjorsommer. Jeg er 169 høy og veide da77,4kg. I november i fjor var jeg nede i 59 kg. Nå har jeg sluttet å slanke meg.Er svært fornøyd med den vekten jeg har oppnådd ) Jeg veier nå 57,6kg og prøver å holde vekten. Jeg tror grunnen til at jeg har klart å slanke meg på egen hånd, nettopp er fordi jeg har hatt et ganske avslappet forhold til mat. Jeg har ikke kuttet ut vanlig mat. Bare ting jeg vet inneholder mye fett og sukker. Det er ikke noe galt i å trene en del, men "lytt" til musklene. Du bør ha et par dager i uken der musklene dine får hvile seg litt dersom du feks trener mye styrke. Det er ikke lurt å overdrive treningen. Mitt motto er: Alt med måte ) Lykke til vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hvis du trener styrketrening i helsestudio så MÅ du få i deg mer proteiner enn du får av frukt. Hvis ikke er styrketreningen helt bortkastet. P.S: Styketrening og riktig proteininntak anbefales i forbindelse med slanking. Og det er IKKE slik som mange tror - at du får svææære muskler av det. "....................." "........................" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Teoretisk kan du bli smellfeit av frukt og grønnsaker. Men da snakker vi mengder. Du bør kutte ut noe av frukten og heller få i deg litt fett og proteiner og. Du vil nå målet ditt raskere slik. Tro det eller ei, men sunt fett øker forbrenningen. Og proteiner er en næring som ikke omsettes så lett til fett som de andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brasmil Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Teoretisk kan du bli smellfeit av frukt og grønnsaker. Men da snakker vi mengder. Du bør kutte ut noe av frukten og heller få i deg litt fett og proteiner og. Du vil nå målet ditt raskere slik. Tro det eller ei, men sunt fett øker forbrenningen. Og proteiner er en næring som ikke omsettes så lett til fett som de andre. ok, takker foralle svar.... skal prøve å få no mat med proteiner inn i kostholdet mitt!!! for vil ikke kaste bort all treninga mi :-) så hvir jeg spiser litt havregrøt til frokost, og får i meg litt fisk (laks/tunfisk) utpå dagen+spiser grønnsaker, er det bedre? og burde jeg spise fisk før jeg trener da? så lager jeg meg salat ellers, og spiser et parr frukt om dagen... hva er best liksom? et er vel best at jeg bare drikker vann, eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.