Gå til innhold

Bekymret mor

Anbefalte innlegg

Vet ikke om noen kan svare meg på dette her, men forsøker likevel.

Jeg er gravid, 4 1/2 mnd på vei allerede, med mitt første barn.

Jeg kan vel karakteriseres som en engstelig person som har vært igjennom depresjons behandling tidligere (SSRI).

Jeg er fortsatt engstelig, men nå går det mer på bekymring ovenfor barnet. At alt går bra, bekymring om selve fødselen osv. Jeg tenker litt over om dette er normale bekymringer, eller om jeg bekymrer meg mer enn det som er sunt for barnet. Er litt redd for å komme inn i en ond sirkel her.

Kan det være skadelig for barnet på noe vis å bekymre seg? er det noe jeg kan gjøre for å endre situasjonen? Jeg vil ikke gå på medisin mens jeg er gravid.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134627-bekymret-mor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg husker når jeg var gravid med eldstemann så fikk jeg for meg at det måtte være noe i veien med mitt barn. Alle i familien hadde fått friske og fine barn og ingen hadde mistet noen. Jeg så for meg at barnet var både handycapet og at om jeg fikk det ville det dø i krybbedød eller noe. Min mor forsikret meg at om jeg fikk ett handycapet barn så var jeg den rette til å ta meg av det.

Så du ser, de følelsene du har er helt vanlige og naturlige. Du går nå over i en ny fase i livet og det kan være skremmende. Min jordmor sa at vi skulle se på mødrene for mest sannsynlig hadde vi samme fødsel som dem. Det stemte på meg men ikke på min niese, så jeg er ikke sikker på om det er riktig.

Så har du alle de historiene du hører om forferdelige smerter osv i forbindelse med fødselen. Trøst deg med at mest sannsynlig så har du glemt smertene i det øyeblikk du får barnet i armene.

Slapp helt av, prøv å nyte den tiden du nå har igjen av svangerskapet. Gled deg over spark og å kjenne liv i magen. Det er en herlig tid.

Lykke til med både svangerskap, fødsel og barseltid.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134627-bekymret-mor/#findComment-834014
Del på andre sider

Det er helt vanlig å bekymre seg under svangerskapet og småbarnsperioden. Særlig når det er førstemann.

Kjøp en boken "Alt om svangerskapet" eller noe liknende, så kan du lese om alt mulig og få vite mange nyttige ting.

Lykke til!

Takk for svar :-)

Får vel bare venne meg til å bekymre meg da. Håper at skuldrene kan senke seg litt med tiden ihvertfall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134627-bekymret-mor/#findComment-835318
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...