Gå til innhold

Hva da med gatejustis?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 230
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

66

• Dorthe

37

• Scholar

35

• Kizza1365380506

33

Mest aktive i denne tråden

Gjest Femelle

Du skriver: "Jeg er for øvrig ikke så sikker på om det er kvinnene som er ofrene her. Hvorfor er det ikke mennene som er ofrene? Det er tross alt kvinenen som tar seg betalt. Kvinenne utnytter menn i like stor grad som omvendt."

Dette er åpenbart vås.

INGEN er tvunget til å kjøpe sex (enten de er menn eller kvinner).

MANGE er tvunget til å selge sex.

===

Det du skriver er som å påstå at "det er synd på slaveeiere, fordi de er nødt til å betale for slavenes mat".

Med vennlig hilsen

Ikke si at det jeg skriver er vås. Jeg retter oppmerksomheten mot et annet aspekt, det er det hele. Det er ikke alle horer som er ofre. Det finnes faktisk andre måter å tjene penger på, og selv om mange er tvunget til prostitusjon så finnes det mange som velger dette frivillig også.

Jeg kan være enig i at ingen er tvunget til å kjøpe sex. Men det kan være mange grunner til at menn gjør det. For eksempel psykiske problemer osv. Det kan dessuten være menn som velger å ha sex med luksusprostituerte fordi de vet at disse kvinnene selger sex fordi de ønsker det selv. Og da kan man jo vanskelig kalle dem umoralske eller hva? De prostituerte selger seg tross alt fordi de ØNSKER at menn skal kjøpe sex. Er ikke det vel så umoralsk i så fall?

Nei nå er du helt på jordet. Det er jo for å hjelpe horene og den uskyldige tredjepart. Disse horekundene har vel ikke vett nok til å bruke beskyttelse dersom de ikke har vett til å holde seg borte fra horer heller.

Mvh

Nesten alle norske gateprostituerte bruker kondom. De østeuropeiske er jeg mer usikker på, tror jeg så et program på tv hvor det var snakk om at de ikke brukte det og at de norske var sinte fordi kundene foretrakk uten beskyttelse.

Gjest Femelle

Av de ca 1000 prostituerte jeg har møtt, var det faktisk bare en som likte det og synes det var en bra måte å tjene penger på. Resten synes det var pyton og foraktet de som kjøpte.

Men det er vel like stor grunn til å forakte de som selger?

Hadde de ikke solgt så hadde de ikke blitt kjøpt heller.

Om eneste mulighet for å få et sexliv er gjennom kjøp, er man ikke da tvunget til å kjøpe sex?

Ut fra tanken om at sex er nødvendig for å kunne leve et fullverdig liv?

Hvem er TVUNGET til å selge sex?

Og OM noen er tvunget til å selge sex, hva skjer da om ingen kjøper?

Du skriver: "Om eneste mulighet for å få et sexliv er gjennom kjøp, er man ikke da tvunget til å kjøpe sex?"

Nei, selvsagt ikke.

====

Du skriver: "Ut fra tanken om at sex er nødvendig for å kunne leve et fullverdig liv?"

En annen tanke er at å ikke bedrive kjøp av andre mennesker er nødvendig for å kunne leve et fullverdig liv.

===

Du skriver: "Hvem er TVUNGET til å selge sex?"

Sannsynligvis de fleste sexarbeidere gjør det under noe som verken du og jeg ville gjenkjenne som "frivillig".

===

Du skriver: "Og OM noen er tvunget til å selge sex, hva skjer da om ingen kjøper?"

Da vil hallikene ikke få betalt, og sexarbeiderene må gjøre noe annet.

Med vennlig hilsen

Annonse

Kizza1365380506

Nesten alle norske gateprostituerte bruker kondom. De østeuropeiske er jeg mer usikker på, tror jeg så et program på tv hvor det var snakk om at de ikke brukte det og at de norske var sinte fordi kundene foretrakk uten beskyttelse.

Ja men det er jo kjempefint. Det er jo veldig bra om de får kundene til å beskytte seg (les dem). Men jeg synes vi skal jobbe mer med å hjelpe horene enn vi skal kriminalisere horekundene. Vi har da opplevd bordell som driver i det skulte og som ikke behandler jentene pent. Da er det ofte mest asiatiske jenter som er brukt. Det er jeg mer engstelig for. Da er det ingen som har kontroll med noe. Hverken hvilke jenter det er eller om de evt. har sykdommer.

Mvh

Av de ca 1000 prostituerte jeg har møtt, var det faktisk bare en som likte det og synes det var en bra måte å tjene penger på. Resten synes det var pyton og foraktet de som kjøpte.

Jeg tviler ikke på det du sier -- men jeg vet ikke hvor mange prostituerte du kjenner.

Mitt poeng: selv om jeg tviler på at en kan synes det er "greit nok" å selge sex (kanskje fordi noen moraliserer og pålegger dårlg samvittighet, følelse av at det er ufint etc.), så har jeg IKKE noe vitenskapelig grunnlag for å tro det.

Meg bekjent fins det interesseorganisasjoner for prostituerte, som fremhever yrket sitt med stolthet.

Det KAN jo tenkes at det fins alternative måter å leve på -- kanskje noen ikke er så normbunden eller hemmet av vestlig, puritansk moralisme?

Nei nå er du helt på jordet. Det er jo for å hjelpe horene og den uskyldige tredjepart. Disse horekundene har vel ikke vett nok til å bruke beskyttelse dersom de ikke har vett til å holde seg borte fra horer heller.

Mvh

Det blir ikke mer/mindre kondombruk av at kjøp av mennesker er lovlig.

Med vennlig hilsen

Hei,

Nei, jeg har ikke påstått at samtlige sexarbeidere gjør det pga tvang.

Og ja, jeg mener det er galt å kjøpe sex.

Med vennlig hilsen

HVORFOR er det galt å kjøpe sex?

En kan jo kjøpe ulike typer omsorg og div. kroppslige tjenester -- så hvorfra får du denne puritanske, småborgerlige moralen fra?

Nei, jeg synes ikke det, de er stort sett tvunget til å gjøre det pga dopmisbruk.

Hvis du nå vil diskutere det norske behandlingapperatet for narkomane er det en helt annen tråd.

Kizza1365380506

Hvordan vil du bli kvitt det når det er noen som bare ser den utveien til å skaffe penger. Man hadde kanskje begrenset det ja. Men jeg har ingen tro på at en blir kvitt det.

Mvh

Annonse

Jeg tviler ikke på det du sier -- men jeg vet ikke hvor mange prostituerte du kjenner.

Mitt poeng: selv om jeg tviler på at en kan synes det er "greit nok" å selge sex (kanskje fordi noen moraliserer og pålegger dårlg samvittighet, følelse av at det er ufint etc.), så har jeg IKKE noe vitenskapelig grunnlag for å tro det.

Meg bekjent fins det interesseorganisasjoner for prostituerte, som fremhever yrket sitt med stolthet.

Det KAN jo tenkes at det fins alternative måter å leve på -- kanskje noen ikke er så normbunden eller hemmet av vestlig, puritansk moralisme?

Jo, og det ***KAN*** hende at kannibalen i Tyskland hadde rett og at offeret gjerne ville bli myrdet og spist....

Og at slavene egentlig hadde lyst å være slaver....

HVORFOR er det galt å kjøpe sex?

En kan jo kjøpe ulike typer omsorg og div. kroppslige tjenester -- så hvorfra får du denne puritanske, småborgerlige moralen fra?

Hvor får du den småborgerlige og puritanske moralen din om at det er "galt" å slå ned tilfeldige mennesker på åpen gate fra?

Med vennlig hilsen

Hvordan vil du bli kvitt det når det er noen som bare ser den utveien til å skaffe penger. Man hadde kanskje begrenset det ja. Men jeg har ingen tro på at en blir kvitt det.

Mvh

Man er ikke kvitt mord heller, selv om det er ulovlig. Men vi lovliggjør det ikke likevel...

Med vennlig hilsen

Ja men det er jo kjempefint. Det er jo veldig bra om de får kundene til å beskytte seg (les dem). Men jeg synes vi skal jobbe mer med å hjelpe horene enn vi skal kriminalisere horekundene. Vi har da opplevd bordell som driver i det skulte og som ikke behandler jentene pent. Da er det ofte mest asiatiske jenter som er brukt. Det er jeg mer engstelig for. Da er det ingen som har kontroll med noe. Hverken hvilke jenter det er eller om de evt. har sykdommer.

Mvh

Jentene beskytter stort sett seg selv fordi de er redde for kjønnsykdommer og hiv. Jeg er redd de ikke er så opptatt av kunden.

At utenlands mafia drar med seg styggdommen hit er lite å gjøre med. Tror politiet har store problemer med dem da det er en veldig omfattende virksomhet.

Mvh

Men det er fordi man ikke vil bruke ressurser på det. Disse stedene er nødt til å få nye kunder, og da er det faktisk ikke vanskelig for politiet å "leke kunde" for å finne stedene.

Med vennlig hilsen

Kizza1365380506

Spørsmålet er jo HVEM som er offer... må si at jeg synes det er svært ynkelig å måtte kjøpe sex.

Kanskje begge parter er ofre?

Ja på en måte er de vel det. Men det er da enda en grunn til å ikke kriminalisere den ene gruppen men heller hjelpe til så det kan skje under kontrollerte former.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...