Gå til innhold

Redd

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem som er blitt et stor problem for meg.

Er kjemperedd for å kjøre over broer.

Når jeg veit jeg skal ut å kjøre og må over en bro blir jeg redd og urolig. På vei til jobb må jeg over en, jeg gjør det,men det er ikke noe behagelig. Særlig hvis noe skal sitte på med meg. Jeg blir redd helt nummen i kroppen og er redd jeg skal få helt panikk.

Er det noen som har det samme som meg ??? Hva kan jeg gjøre ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134790-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Kan du ta deg en trall. Kun se rett foran deg på veien og prøve å tenke på hva du skal ha til middag.

Jeg hadde utrolig høydeskrekk. Der jeg jobber er det fire etasjer ned gesims eller hva det heter rundt hallen. Jeg klinte meg inntil veggen når jeg gikk der. Ble kvitt det men først når jeg begynte på cipramil. Det er nok ikke løsningen for deg, men kanskje terapi er det.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134790-redd/#findComment-835684
Del på andre sider

Kan du ta deg en trall. Kun se rett foran deg på veien og prøve å tenke på hva du skal ha til middag.

Jeg hadde utrolig høydeskrekk. Der jeg jobber er det fire etasjer ned gesims eller hva det heter rundt hallen. Jeg klinte meg inntil veggen når jeg gikk der. Ble kvitt det men først når jeg begynte på cipramil. Det er nok ikke løsningen for deg, men kanskje terapi er det.

Mvh

Hei.

Takk for svaret, det er godt å vite at man ikke er den eneste som er redd her i verden, selv om man tror det. Jeg prøver å fokusere på noen annet når jeg kjører, det kan hjelpe noen ganger... Jeg er sta og kjører der, for en bro kan jo ikke stoppe meg, prøver jeg å si til meg selv. Huff det er slitsomt.

Takk for svaret :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134790-redd/#findComment-835779
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hei.

Takk for svaret, det er godt å vite at man ikke er den eneste som er redd her i verden, selv om man tror det. Jeg prøver å fokusere på noen annet når jeg kjører, det kan hjelpe noen ganger... Jeg er sta og kjører der, for en bro kan jo ikke stoppe meg, prøver jeg å si til meg selv. Huff det er slitsomt.

Takk for svaret :)

Det er veldig slitsomt. Men jeg tror at i slike sammenhenger er det kun en selv som kan gjøre noe. Kanskje med hjelp av andre men til syvende og sist er det opp til en selv.

Kan fortelle at jeg også var redd edderkopper før. Min bror hadde en stor sommerfugl edderkopp, større en neven min. Den var utstoppet men alikevel. Han viste den til meg uten at jeg var forberedt og jeg bare seg sammen. Dette endret seg når min datter var 1,5 år. Jeg skulle ta på henne luen og der stod en stor edderkopp, jeg skrek og både lue og edderkopp for hver sin vei, og jentungen skrek. Jeg skremte livet av henne kan du skjønne. Der og da bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle være redd for edderkopper etter det. Jeg tvang meg selv til å studere dem og nå klarer jeg å ta ut de edderkoppene som er inne uten problemer. Så jeg kan garantere at det går an å helbrede seg selv. Men man må være hundre prosent innstilt på at man klarer det og forberedt på at det tar ganske lang tid.

Lykke til.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134790-redd/#findComment-835834
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...