Gå til innhold

har du tips om hytte på sørlandet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest wildheart

Høvåg (Kjøpmannsvik) er en perle. Ikke langt fra dyreparken. Jeg bodde der en sommer.(87) Mange flotte hus/hytter til leie. Men sørlenninger er glad i penger, men det er jo en annen sag(k).

hele kysten fra tønsberg til kristiansand er jo topp. i mai og juni er aftenposten (morgen?? eller aften?? husker ikke) full av annonser om utleie.

det fins også utleiekataloger, men det er ofte dårligere hytter, og kjipe beliggenheter. de har heller ikke så mye på den strekningen vi snakker om.

det kan være lurt å ta en tur å se på hytta, for beskrivelsene stemmer ikke alltid med annonsen/ det du får vite på tlf.. men nå har folk kanskje digi-bilder (det er noen år siden jeg var på markedet) som ikke lyver.

hele kysten fra tønsberg til kristiansand er jo topp. i mai og juni er aftenposten (morgen?? eller aften?? husker ikke) full av annonser om utleie.

det fins også utleiekataloger, men det er ofte dårligere hytter, og kjipe beliggenheter. de har heller ikke så mye på den strekningen vi snakker om.

det kan være lurt å ta en tur å se på hytta, for beskrivelsene stemmer ikke alltid med annonsen/ det du får vite på tlf.. men nå har folk kanskje digi-bilder (det er noen år siden jeg var på markedet) som ikke lyver.

Jeg var der hele sommeren i jobbsammenheng, og har vært der flere turer senere, men har da bodd på campingene Roligheten og Hammresanden. Få steder er som sørlandet om sommeren - jo, kanskje her: http://fvcsd.nvg.org/trana.html

Gjest utflytta sørlenning

Jeg er fra sørlandet, og vi leide hytte en sommer. Da averterte vi i lokalavisa i forkant av en av langhelgene i mai, slik at vi kunne dra og se på hytta da.

Endte opp med å leie ei relativ stor hytte (3-4 soverom) på Fevik (mellom Arendal og Grimstad) for 7000 i uka. Rett ved sjøen og med utsikt til Torungen fyr. Med utedo og vann til hytteveggen, noe som er vanlig.

Det er dyrt på sørlandskysten. Vi betalte jo i underkant av 10 000 for en uke hele familien året etter til Portugal.

Anbefaler å avertere i lokalavisene etter hytte. En annen mulighet er å prøve å leie et bolighus ikke langt fra sjøen. Mange lokale synes det er greit å leie ut huset når de selv reiser på ferie. Er du heldig kan du da også få båt med på kjøpet, og du slipper utedo og vaskevannsfat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...