Gå til innhold

Hva er det som får unger til å gjøre sånt som dette?

Anbefalte innlegg

Hei,

Mulig det, men jeg forsøker å finne ut av hva Grip faktisk mener.

Utsagnet "Selvsagt vil jeg med vemod registrere at nordmenn blir i mindretall i sitt eget land, jeg må innrømme det." kan jo vanskelig bety noe annet enn at kun "hvite nordmenn" teller som nordmenn.

Med vennlig hilsen

Det har du helt rett i;

Jeg vil se med "et visst vemod" på en utvikling hvor etniske nordmenn i løpet av et par generasjoner kommer i mindretall i eget land.

Hvis dette nye flertallet består av muslimer, må man ty til de virkemidler som alvoret i situasjonen krever.

Er det noe mer du synes jeg bør klargjøre.

....

Jeg minner om skjebnen til indianerne i Amerika og aboriginerne i Australia, som begge førte en litt for liberal "innvandringspolitikk". Nå sitter de der, fordrukne i sine reservater.

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

57

• Grip

28

• Ulv I Faarikaal

17

• Goliath

11

Mest aktive i denne tråden

Jeg håper du kødder???

Og når mener du at en nordmann blir etniske nordmann? Når kan feks min datter regne seg som nordmann etter din definisjon av hva en nordmann er? Til opplysningen er hun 3,5 år, født i Colombia, og kom til Norge da hun var 10 uker.

Vil hennes etterkommere være nordmenn? Er det forskjell på om hun gifter seg med en "etnisk" nordmann, en adoptert eller en innvandrer?

Jeg bare lurer, jeg :-)

Beste hilsen fra

Jeg er tilhenger av å behandle alle mennesker på en skikkelig måte. Jeg er spesielt opptatt av å behandle adopterte på en skikkelig måte fordi jeg vil anta at disse stilles overfor visse utfordringer som etnisk norske barn vanligvis slipper unna.

Jeg er tilhenger av å behandle alle mennesker på en skikkelig måte. Jeg er spesielt opptatt av å behandle adopterte på en skikkelig måte fordi jeg vil anta at disse stilles overfor visse utfordringer som etnisk norske barn vanligvis slipper unna.

Men ordentlige nordmenn blir de ikke, fordi de er ikke "etnisk norske" (altså, har hvit hud)??

Eller?

Det har du helt rett i;

Jeg vil se med "et visst vemod" på en utvikling hvor etniske nordmenn i løpet av et par generasjoner kommer i mindretall i eget land.

Hvis dette nye flertallet består av muslimer, må man ty til de virkemidler som alvoret i situasjonen krever.

Er det noe mer du synes jeg bør klargjøre.

....

Jeg minner om skjebnen til indianerne i Amerika og aboriginerne i Australia, som begge førte en litt for liberal "innvandringspolitikk". Nå sitter de der, fordrukne i sine reservater.

Ditt vås om muslimer er ikke verd å kommentere.

====

Du skriver: "Jeg vil se med "et visst vemod" på en utvikling hvor etniske nordmenn i løpet av et par generasjoner kommer i mindretall i eget land."

Du er, med andre ord, en ekte rasist! Du mener tydeligvis ikke at andre enn hvite nordmenn er ordentlige nordmenn.

Men ordentlige nordmenn blir de ikke, fordi de er ikke "etnisk norske" (altså, har hvit hud)??

Eller?

Det spørs hvem "de" er i denne sammenheng.

Mener du muslimer, vil de aldri bli nordmenn i mine øyne. Jeg har selvsag ikke noe som helst juridisk belegg for dette, kun mine egne fordommer. Alle vet vi hva norsk statsborgerskap betyr.

Når det gjelder andre fremmedkulturelle innvandrere, vil de sikkert bli nordmenn i alle betydninger av ordet etter hvert, men jeg vil fortsatt synes at det er beklagelig om etniske nordmenn kommer i mindretall.

Slik som indianerne og aboriginerne sikker også angrer på sin innvandringspolitikk i dag.

====

Du skriver: "Jeg vil se med "et visst vemod" på en utvikling hvor etniske nordmenn i løpet av et par generasjoner kommer i mindretall i eget land."

Du er, med andre ord, en ekte rasist! Du mener tydeligvis ikke at andre enn hvite nordmenn er ordentlige nordmenn.

Slapp av nå. La deg ikke bringe i affekt.

Vi trenger ikke late som om det ikke finnes etniske nordmenn, skjønner du.

Mitt poeng er ikke at noen er mer eller mindre verdt enn andre, men at vi ikke må bli så selvutslettende at vi kommer i samme situasjon som indianerne og aboriginerne.

Annonse

Det spørs hvem "de" er i denne sammenheng.

Mener du muslimer, vil de aldri bli nordmenn i mine øyne. Jeg har selvsag ikke noe som helst juridisk belegg for dette, kun mine egne fordommer. Alle vet vi hva norsk statsborgerskap betyr.

Når det gjelder andre fremmedkulturelle innvandrere, vil de sikkert bli nordmenn i alle betydninger av ordet etter hvert, men jeg vil fortsatt synes at det er beklagelig om etniske nordmenn kommer i mindretall.

Slik som indianerne og aboriginerne sikker også angrer på sin innvandringspolitikk i dag.

Du skriver: " Mener du muslimer, vil de aldri bli nordmenn i mine øyne. Jeg har selvsag ikke noe som helst juridisk belegg for dette, kun mine egne fordommer. Alle vet vi hva norsk statsborgerskap betyr."

Man kan ikke annet enn å le av deg, men det er da godt du innser at det er fordommer. Ironien er at du må kunne sies å svike Grunnloven, ettersom den spesifikt sier at det skal være religionsfrihet i Norge.

Hva som er "norskt" defineres som summen av de som har norskt statsborgerskap, inklusive muslimer og alle andre. Til og med deg.

Da får han flytte nordover, der er det kanskje flest hvite nordmenn. Bare han ikke flytter til Sameland for der er de heller ikke hvite nordmenn.

Før man nå helt havner uti eksesser, trenger jeg en liten klargjøring fra Dorthe og sør;

Forstår jeg dere rett hvis det er likegyldig for dere om vårt lands befolkning f.eks. om 50 år består av en majoritet av muslimer?

Jeg ville sette pris på et ærlig svar.

Slapp av nå. La deg ikke bringe i affekt.

Vi trenger ikke late som om det ikke finnes etniske nordmenn, skjønner du.

Mitt poeng er ikke at noen er mer eller mindre verdt enn andre, men at vi ikke må bli så selvutslettende at vi kommer i samme situasjon som indianerne og aboriginerne.

Hvem er "vi"?

Oss snille hvite mennesker, i motsetning til de slemme svarte?

Det er innlegg som dine som gjør at jeg virkelig FRYDER meg over at 20% av ekteskap i Norge skjer med en person som kommer fra et ikke-skandinavisk land.

Hvem er "vi"?

Oss snille hvite mennesker, i motsetning til de slemme svarte?

Det er innlegg som dine som gjør at jeg virkelig FRYDER meg over at 20% av ekteskap i Norge skjer med en person som kommer fra et ikke-skandinavisk land.

Det er du som maler i svart og hvitt og slem og snill.

Finnes det ikke etniske nordmenn, sør?

Ulv I Faarikaal

====

Jeg føler også litt sorg over aboriginere og indianere som ikke fikk leve i fryd o gammen, men ble massakrert og fortrengt av andre folkeslag.

Det er du som maler i svart og hvitt og slem og snill.

Finnes det ikke etniske nordmenn, sør?

Jo, selvsagt finnes det etniske nordmenn. Det store flertallet i Norge er etniske nordmenn - med andre ord "hvite".

Men hvilken hudfarge befolkningen i Norge har om 300 år er det selvsagt bare rasister som henger seg opp i.

Hva er relevansen av hudfargen, Grip?

Den største utfordringen er mennesker som deg.

Annonse

Jeg føler også litt sorg over aboriginere og indianere som ikke fikk leve i fryd o gammen, men ble massakrert og fortrengt av andre folkeslag.

..eh.. ja?

Jeg synes det er synd at folk blir massakrert, uavhengig av hudfargen deres.

Ja, det er jo ikke særlig populært å snakke om dere skjebne og konsekvensen av den ukontrollerte innvandringen.

Forskjellen er ellers at de ble "outnumbered" over lengre tid enn hva som blir tilfellet med oss.

Jo, selvsagt finnes det etniske nordmenn. Det store flertallet i Norge er etniske nordmenn - med andre ord "hvite".

Men hvilken hudfarge befolkningen i Norge har om 300 år er det selvsagt bare rasister som henger seg opp i.

Hva er relevansen av hudfargen, Grip?

Personlig er jeg langt mer opptatt av de kulturelle endringer som en marginalisering av etniske nordmenn vil medføre.

Hudfarge er jeg mindre opptatt av, selv om jeg har tro på at endringer bør skje gradvis og over lengre tid.

Før man nå helt havner uti eksesser, trenger jeg en liten klargjøring fra Dorthe og sør;

Forstår jeg dere rett hvis det er likegyldig for dere om vårt lands befolkning f.eks. om 50 år består av en majoritet av muslimer?

Jeg ville sette pris på et ærlig svar.

Du blander hudfarge og religion.

Du snakker om "etniske nordmenn", som om alternativet var fanatiske muslimer.

Jeg håper at om 50 år så er Norge et flerkulturelt samfunn, med en fin blanding av alt mulig - fremfor den stalinistiske mono-kulturen du forfekter.

Den største utfordringen er mennesker som deg.

Det er synd du ser det slik.

Jeg tror oppriktig at vi er tjent med at endringer skjer gradvis og over tid. I motsatt fall er jeg redd det vil skapes motsetninger, uavhengig av hva denne ydmyke skriver måtte mene.

Ulv I Faarikaal

Ja, det er jo ikke særlig populært å snakke om dere skjebne og konsekvensen av den ukontrollerte innvandringen.

Forskjellen er ellers at de ble "outnumbered" over lengre tid enn hva som blir tilfellet med oss.

Vi kommer til å sitte å drekke oss tilbake til gudene på den ytterste nøgne ø, mens våre nye landsmenn raserer og planerer det siste av vår dyrebare kultur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...