Gå til innhold

risperdalsprøyte- sykehusinnleggelse?

Anbefalte innlegg

Gjest grønne øyne

Hei.

Beklager at jeg spør om denne risperdalsprøyten, men om jeg faller på den, blir man nødt å være innlagt for å se om en tåler den? Eller holder det med oppfølging av psykiater?

Bilr man nødt til å ta risperdal"piller" først, eller kan man begynne rett på sprøyte?

Mvh

grønne øyne

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134822-risperdalspr%C3%B8yte-sykehusinnleggelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dersom du allerede tar Risperdal tabletter, er det helt uproblematisk å gå over på sprøyte. Du trenger ikke å innlegges. Du fortsetter med tabletter i tre uker etter den første sprøyta. Sprøytene tas hver 14.gag.

Alle studier viser at det går noe bedre med de som tar sprøyte enn de som tar tabletter.

Gjest grønne øyne

Dersom du allerede tar Risperdal tabletter, er det helt uproblematisk å gå over på sprøyte. Du trenger ikke å innlegges. Du fortsetter med tabletter i tre uker etter den første sprøyta. Sprøytene tas hver 14.gag.

Alle studier viser at det går noe bedre med de som tar sprøyte enn de som tar tabletter.

Tusen takk for svar NHD.

Jeg tar ikke noen risperdaltabletter nå. Kan jeg gå dirkete til sprøyte? Må jeg innlegges da?

Jeg skal ta sprøyte, fordi jeg ikke takler å ta tabletter, og slutter gang på gang.

Tusen takk for svar. Du gjør en glimrende jobb!!

Mvh

grønne øyne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...