Gjest Normal ...som mange andre her! Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Innleggene på dette forumet inneholder mye innestengt aggresjon. Så fort noen kaller en spade for en spade og setter ting på spissen eller bruker begrep som persoblighetsforstyrrelse eller psykopat, blir det raskt tråder med 20-30 aggressive og til dels grovt sjikanerende innlegg. Har noen tenkt over det? Det vitner for meg om manglende bremser og egenkontroll fra mange! Lider selv av depresjon, men må si at jeg har da litt mer kontroll over følelsene enn det enkelte fremviser her inne! Ville nå egentlig bare si det uten at det skal bli 30 aggressive svar på denne tråden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134832-mye-aggresjon-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg tror mange reagerer svært negativt på innlegg som bruker psykiatriske diagnoser mer eller mindre som skjellsord. Er litt usikker på om det er å kalle "spade for en spade" det vi har sett noen eksempler på. Det har vel heller vært utspill som har vært nærliggende å tolke som relativt nedsettende bemerkninger om brukerne av forumet, - og dette er vel noe de fleste synes er unødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134832-mye-aggresjon-her/#findComment-836064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eval Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg vil anta at de fleste her inne har vært her en god stund. Da leser man innlegg, som i alle andre "miljøer"/"kulturer", i en sammenheng. Hvis en nykommer skriver veldig likt noen som har oppført seg utrivelig her inne, da må man dessverre regne med aggresjon. Særlig fordi nickene ikke kan si om det er samme person som prøver seg igjen. Hvor lenge har du fulgt med her inne? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134832-mye-aggresjon-her/#findComment-836087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym 00 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hei Jeg er sååå enig, og noen ganger når du prøver å gi dem råd,så blir det ofte tatt opp i verste mening. Har enda ikke vært borti noen som f.eks. har spurt meg om hva jeg egentlig mente med det jeg sa. Eller det andre har skrevet også. Istede får du spydige kommentarer om å ikke vite hvilken situasjon dem befinner seg. Og til alle dere der ute. Sant nok vi kan ikke vite mer enn det dere forteller, og vi alle er forskjellig og kan tolke ting anderles og se det på en annen måte enn dem som skriver innlegget. Det er lov å spørre og det koster så lite. Har også reagert på svar på innlegg til andre. Enig også at det virker som om det er myyyyyye agressjon og enkelte er vel ute etter problemer siden det ser ut som at de tror folk utaler seg rett og slett for å være ond. ellers så adde dem ikke regert. Jeg personlig rister på hode og hever meg godt over spydige kommentarer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134832-mye-aggresjon-her/#findComment-836259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmjam Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Ja, tja, tjo.... Noen av oss "friske" som ikke er spesielt aggressive til hverdags, har kanskje opplevd ting som gjør at vi tenner på alle plugga når visse ting blir diskutert her inne, av visse personer. Og fordi det er over nettet, så tillater vi oss selv å blåse ut. Det er dermed ingen unnskyldning. Selv om det vitner om dårlig folkeskikk, netiquette og muligens impulskontroll, så tror jeg ikke det trenger å være så negativt for den som mottar disse utbruddene -egentlig. De får klare tilbakemeldinger, som folk på grunn av for eksempel redsel for å bli offer for psykopatens hevngjerrighet hvis motsagt, ikke tør å si i virkeligheten. At visse personer hvis agenda skinner tydelig igjennom blir møtt med utbrudd, er ikke det verste. Det jeg synes er verre, er måten psyke mennesker av og til blir møtt på her inne, sikter blant annet til et svar til en bulimiker hvor hun på en spydig måte ble oppfordret til å "ta seg sammen". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134832-mye-aggresjon-her/#findComment-836337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en oppfordring til alle Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Ja, tja, tjo.... Noen av oss "friske" som ikke er spesielt aggressive til hverdags, har kanskje opplevd ting som gjør at vi tenner på alle plugga når visse ting blir diskutert her inne, av visse personer. Og fordi det er over nettet, så tillater vi oss selv å blåse ut. Det er dermed ingen unnskyldning. Selv om det vitner om dårlig folkeskikk, netiquette og muligens impulskontroll, så tror jeg ikke det trenger å være så negativt for den som mottar disse utbruddene -egentlig. De får klare tilbakemeldinger, som folk på grunn av for eksempel redsel for å bli offer for psykopatens hevngjerrighet hvis motsagt, ikke tør å si i virkeligheten. At visse personer hvis agenda skinner tydelig igjennom blir møtt med utbrudd, er ikke det verste. Det jeg synes er verre, er måten psyke mennesker av og til blir møtt på her inne, sikter blant annet til et svar til en bulimiker hvor hun på en spydig måte ble oppfordret til å "ta seg sammen". Klandrer ingen for aggresjon, men alle kan tenke seg litt om før man skriver på forumet. Det kan hende det er situasjonen, måten innlegget er skrevet på, eller den som er på andre siden av skjermen/nettet kanskje har en dårlig dag , før man blir sur, aggresiv eller lignende. Alt godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134832-mye-aggresjon-her/#findComment-836344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg tror mange reagerer svært negativt på innlegg som bruker psykiatriske diagnoser mer eller mindre som skjellsord. Er litt usikker på om det er å kalle "spade for en spade" det vi har sett noen eksempler på. Det har vel heller vært utspill som har vært nærliggende å tolke som relativt nedsettende bemerkninger om brukerne av forumet, - og dette er vel noe de fleste synes er unødvendig. I det hele tatt bør vel ikke-fagfolk være forsiktige med å bruke psykiske diagnoser om andre...? :-) "..................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134832-mye-aggresjon-her/#findComment-836812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest er enig i det ja Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 På 1970taller var det mange folk her i samfunnet som hadde fordommer mot folk med psykiatriske lidelser.... Det å ha en såkalt psykisk lidelser var tabu den gangen... I år 2004 er det fremdeles mange mennesker som har fordommer mot psykiatri, noe man må faktisk regne med... Tror faktisk at psykiatri aldri kommer til å bli helt fri for fordommer i framtiden heller selv om det er en haug med mennesker som jobber for at det skal bli fordomsfri 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134832-mye-aggresjon-her/#findComment-837507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hei Jeg er sååå enig, og noen ganger når du prøver å gi dem råd,så blir det ofte tatt opp i verste mening. Har enda ikke vært borti noen som f.eks. har spurt meg om hva jeg egentlig mente med det jeg sa. Eller det andre har skrevet også. Istede får du spydige kommentarer om å ikke vite hvilken situasjon dem befinner seg. Og til alle dere der ute. Sant nok vi kan ikke vite mer enn det dere forteller, og vi alle er forskjellig og kan tolke ting anderles og se det på en annen måte enn dem som skriver innlegget. Det er lov å spørre og det koster så lite. Har også reagert på svar på innlegg til andre. Enig også at det virker som om det er myyyyyye agressjon og enkelte er vel ute etter problemer siden det ser ut som at de tror folk utaler seg rett og slett for å være ond. ellers så adde dem ikke regert. Jeg personlig rister på hode og hever meg godt over spydige kommentarer. "...Istede får du spydige kommentarer om å ikke vite hvilken situasjon dem befinner seg. Og til alle dere der ute. Sant nok vi kan ikke vite mer enn det dere forteller, og vi alle er forskjellig og kan tolke ting anderles og se det på en annen måte enn dem som skriver innlegget." En del svar på dette forumet bærer etter min mening preg av nettopp dette. Folk svarer skråsikkert i sterke ordelag uten å først ha gjort en analyse av hva-vet-jeg-egentlig-om-dette. For å gi et godt svar må man tenke nøye gjennom hva man kan vite og IKKE vite ut fra innlegget man svarer på. Så må man ta et kritsik blikk på seg selv og spørre hva man egentlig vet om temaet. (Etter en slik analyse finner jeg det mange ganger klokest å la tastaturet hvile.) Svært ofte er jeg faktsik enig når noen blir beskylt for å ikke ha filla peiling på hva de skriver om. Når jeg leser det de skriver, finner jeg lite som vitner om innsikt og mye billig synsing. Så kommer et eller annet om at man må jo ha lov til å si sin mening. Det har man. Men skal man synse i øst og vest må man også tåle og høre at enkelte synspunkter ikke er særlig mye verdt. Det finnes selvsagt også folk som er hårsåre og ikke tåler å bli motsagt. Men ofte synes jeg de mest hårsåre er de som ikke tåler å bli kritisert for sin skarpe kritikk. Ha en fin kveld. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134832-mye-aggresjon-her/#findComment-838933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.