Havard1365380642 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hei, Jeg har de siste par årene oppleved at begge knærne mine har begynt å "knase" i kneleddene, høres næremst ut som knust brusk. Jeg har tidligere vært hos NIMI for sjekk, men ingen tegn til mensik skade. Denne kansingen blir bare værre og værre med tiden. Jeg har ingen spesielle smerter på grunn av dette, men det høres ikke særlig bra ut. Jeg har lest bla. om slitasjegikt (men jeg er kun 31 år). Kan det være noe i det? Hva bør jeg foreta meg for å finne ut hva dette er? Eventuelt hvilke forhåndsregler må jeg ta, samt behandling? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Havard. Noen ganger kan slike lyder komme av lite leddvæske som gjør at glideflatene lager disse friksjonslydene. Du kan nok evt. gjøre lite med det. Men hvis bena fungerer bra, så bare tren videre. Men ved bruskskade kan det oppstå løse biter i leddet, som både gir "knaselyder" og som også kan gi ubehag. Er du i tvil, snakk med legen igjen om en evt. MR-rtg.-undersøkelse som vil kunne gi deg svar på disse tingene. Ellers er det en god regel ved kneplager, sykkel, skigåing, svømming, er ofte å foretrekke fremfor løping. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.