Gå til innhold

Var Ingrid Alexandra dopet?

Gjest nå får jeg vel kjeft som påstår noe sånt

Anbefalte innlegg

Jeg hørte i radioen at kronprinsparet gjentok et par ganger at hun er så snill. Hvordan kan man hevde at et lite spedbarn er snill, hva da med de spedbarna som gråter mye? Er ikke de snill?

Enig med deg, trollunger?.

Jeg reagerer også når noen kaller babyer for "snille". Det er klar at alle er snille - enten de gråter eller ei. Et uttrykk som er mer passende er "rolig", synes jeg.

Dessuten er de aller fleste friske babyer rolige de to-tre første ukene. (Jeg har f. eks. selv hatt to med kolikk og som _aldri_ sov mer enn en halv time i slengen (begge var veldig rolige og sov mye til de var ca 3 uker gamle) - men jeg kunne aldri finne på å si at de ikke var snille for det).

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

5

• morsan

2

• fresja

2

• musikeren

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest '!-o-!'

Jeg hørte i radioen at kronprinsparet gjentok et par ganger at hun er så snill. Hvordan kan man hevde at et lite spedbarn er snill, hva da med de spedbarna som gråter mye? Er ikke de snill?

Når babyen ikke gråter mye sier man at h*n er snill, som det motsatte av krevende. Man sier da ikke at en baby som gråter mye er slem, men at h*n er en krevende baby.

Annonse

Da var iallefall yngstedatteren min dopa på sin dåpsdag... Hun sov seks timer i strekk, noe hun aldri hadde gjort før.

Nei, skjerp deg da! Uansett hva de kongelige gjør eller ikke gjør får de kritikk... Stakkars folk!

Du burde selvsagt ikke ha gitt henne så mye vodka, men man blir jo kun døpt én gang, og det er jo lov å feire!

:-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Herregud, har man ikke lov å si at en baby er snill uten at noen skal komme å tolke det som om alle de andre ikke er det? Man må for guds skyld ikke skryte av noen, for da kunne jo andre føle seg dårligere.

Jeg har brukt betegnelsen "snill" ganske mye selv, men ikke så mye etter at eg selv fikk barn.

Nå er babytiden et vel tilbakelagt stadium, men da jeg hadde en liten baby som sov langt mindre enn alle andre babyer vi traff på den tida (barselgrupper, venners babyer vetc), og han gulpa over alt, måtte bæres rundt og rundt og ammingen tok en liten evighet.....

.....DA synes man ikke det er så stas når gamle tanter etc spør "er han snill?". Jeg svarte bare pent "joda, han er vel det..." for man har da oppdragelse"! :-) Og så vet man jo at disse folkene bare sier det for å være snille og oppmerksomme, så de fortjener jo ikke et glefs heller!

Men som jeg håper du forstår så er det kanskje ikke så rart at man setter et spørsmålstegn ved bruken av begrepet "snill" på små babyer. Og hun før deg sa det jo på en rolig måte, ikke sant? *S*

Ingen grunn til å sette himmel & hav i bevegelse av den grunn! ;-)

Poengt mitt er at alle barn er snille, selv de babyene som gråter døgnet rundt og driver sine foreldre til vanvidd!

Hva skal man som nybakt mor svare når folk spør om h*n er snill - hvis barnet gråter mye - skal vi si nei???

Det er da bedre å bruke uttrykk som rolig? Ingen foreldre sier vel nei, mitt barn er ikke snill??

Er så enig! (Se innlegg lenger opp). Jeg har ihvertfall så godt som sluttet å bruke "snill" etter at jeg fikk et "ikke-snilt" (!) barn!!

Du burde selvsagt ikke ha gitt henne så mye vodka, men man blir jo kun døpt én gang, og det er jo lov å feire!

:-)

Med vennlig hilsen

Tenkte det holdt med en bitteliten sup. Litt greit at gjestene fikk dulle litt med hovedpersonen i noenlunde våken tilstand også da vet du.. men men, sånne små tåler visst utrolig lite vodka ;o)

Kanskje det var journalisten som spurte: Er det et snilt barn.

Hva skal de svare da?

At det var et tåpelig spørsmål?

Gjest Trost i Taklampa

Hallo?

Går det ikke an å si noenting uten at det blir tolket i verste mening?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...