Gå til innhold

stadig hyppigere anfall


Gjest svk

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ei jente på 21 år som siden jeg var ca.15 har vært plaget av svimmelhet.Da jeg var 16 år hadde jeg en sånn undersøkelse hvor de førte meg inn i en trommel.De fant ingenting galt da.Men svimmelhetsanfallene kom kun ca. hver 2 måned på den tiden.Det siste halvåret har de kommet hver måned, og nå omtrent hver uke.Har prøvd å notere meg om det er noe spes. jeg gjør eller spiser.Men finner ingenting.Når anfallet kommer blir jeg veldig svimmel(klarer ikke å stå)begynner å svette.Dette pågår i ca 20 min.før jeg blir kvalm.Spyr så 3 - 4 ganger i en periode på 2 - 3 timer.Etter det blir jeg utmattet i en dag og så er det over.

Var nylig til legen å la frem dette problemet.Han tok blodsukkeret(14,9)og senkningen.Begge normale.Han tok videre prøver påstoffskifte-Også det normalt.Jeg bør nevne at jeg er mye syk grunnet hyppige ørebettenelser, har sterkt nedsatt syn på ett øye og er overvektig.

Når anfallene kommer blir je veldig desorientert og kan ikke engang lese.Blir veldig redd og er glad for at jeg bor hjemme.Rommet snurrer som en karusell og da er mamma god å ha.

Vær så snill å gi meg svar.Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Hilsen fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet jo ikke, - men dette minner meg om en onkel som har det han kaller "fallesyke". Han lider av øresus og nedsatt hørsel, -og får disse svimmelhetsanfallene innimellom. Han har til og med blitt beskyldt for å være full, da han jo må sette seg ned så fort han kjenner at det kommer. Sto på alle fire i en snøfonn...

I og med at du har problemer med mye øreverk, antar jeg at det er ballansenerven det er noe galt med, de sitter jo i ørene....men vi får vente å se hva ANker'n sier her.

Stå på, - du må mase på legene for at de skal finne ut av dette, -du kan ikke gå sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke, - men dette minner meg om en onkel som har det han kaller "fallesyke". Han lider av øresus og nedsatt hørsel, -og får disse svimmelhetsanfallene innimellom. Han har til og med blitt beskyldt for å være full, da han jo må sette seg ned så fort han kjenner at det kommer. Sto på alle fire i en snøfonn...

I og med at du har problemer med mye øreverk, antar jeg at det er ballansenerven det er noe galt med, de sitter jo i ørene....men vi får vente å se hva ANker'n sier her.

Stå på, - du må mase på legene for at de skal finne ut av dette, -du kan ikke gå sånn!

Ser jo nå etter et søk, at det er et gammelt uttrykk for epilepsi, da er det onkelen som tuller, - han har ikke epilepsi, altså, - men svimmelhet som deg.

*skylder på at jeg er trøtt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til svk vedr svimmelhetsanfall.

Dette bør utredes nærmere. Det kan dreie seg om sjeldne typer epilepsi eller migrene, det kan en nevrolog utrede. Det kan også være en sykdom som heter meniere, som både gir svimmelhet og hørselproblem. En øre-nese-halslege bør kunne utrede dette. Andre lokale skader i mellomøret kan også gi anfall me "karusell-svimmelhet".

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad

Spes. allmenmedisin og idrettsmedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...