Gå til innhold

Er det meningen at vi skal ha forkynnelse på DOL?


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lis@bet

Det er da ikke forbudt å forkynne på nettet? Kan ikke se at det burde være det heller. Det er jo bare å gå videre når man ser at innlegget ikke er interessant. Ganske harmløst dette her, ingen får lokket/skremt meg inn i noen menighet gjennom slike innlegg, hvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er da ikke forbudt å forkynne på nettet? Kan ikke se at det burde være det heller. Det er jo bare å gå videre når man ser at innlegget ikke er interessant. Ganske harmløst dette her, ingen får lokket/skremt meg inn i noen menighet gjennom slike innlegg, hvertfall :-)

Bare en mening, like go' som min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det blir her på dol stadig prestert verre "forkynnelse" enn denne.

Slapp av, UIF. Du tar neppe skade av et gudsord i ny og ne.

Tar skade gjør vi nok vi åndsfriske voksne ikke, men enkelte kristne klarer bare ikke holde religionen som en privatsak, og "maler det utover tak og vegger" i tide og utide. De har det liksom som et kall å forkynne. Mitt kall er å være grinete når jeg opplever det.

Jeg vil ikke bli bedt for og ikke frelst, i hvertfall ikke fra det livet jeg lever nå.

Egentlig kunne jeg hoppe over innlegget, men hvorfor skal jeg det hvis jeg har en mening om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Og predikantens mening er at han digger denne boka. Det får bli hans problem. :-)

Jeg liker å kverulere litt på sånt, da jeg ikke syns det hører til overalt. I selskapslivet kommer jeg stadig borti folk som har frelse til meg. Jeg spør : hva vil du frelse meg fra? Hvordan kan mitt liv bli bedre? Det jeg ønsker meg kommer kun med hardt arbeid, ikke gratis fra en gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lis@bet

Jeg liker å kverulere litt på sånt, da jeg ikke syns det hører til overalt. I selskapslivet kommer jeg stadig borti folk som har frelse til meg. Jeg spør : hva vil du frelse meg fra? Hvordan kan mitt liv bli bedre? Det jeg ønsker meg kommer kun med hardt arbeid, ikke gratis fra en gud.

Uff, sånn er jeg også.. :-) Men bare hvis de kommer bort til meg. Et innlegg på DOL står jo bare der, og du må selv ta initiativ til å lese det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar skade gjør vi nok vi åndsfriske voksne ikke, men enkelte kristne klarer bare ikke holde religionen som en privatsak, og "maler det utover tak og vegger" i tide og utide. De har det liksom som et kall å forkynne. Mitt kall er å være grinete når jeg opplever det.

Jeg vil ikke bli bedt for og ikke frelst, i hvertfall ikke fra det livet jeg lever nå.

Egentlig kunne jeg hoppe over innlegget, men hvorfor skal jeg det hvis jeg har en mening om dette?

Jeg er helt enig i at religion er en privatsak, og ikke bør pådyttes andre mennesker i tide og utide.

Et slikt innlegg er kanskje på kanten, men vi kan i alle fall velge det bort.

Verre er at når muslimer og hinduer skal trøkke sine religøse symboler opp i trynet mitt hvis jeg er ute for å handle møbler eller melk eller noe.

Jeg driter i om folk er muslimer (verst for dem selv), jøder eller kristne. Men de kan da for helvete holde hijaben eller hva det heter, unna mitt sakesløse oppsyn.

Heldigvis kan jeg holde meg unna butikker som har ansatt religiøse tullinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til hårsårhet.

Det finnes faktisk veldig mye bra poesi i bibelen, og det må vel kunne gå an å skrive om det her uten at noen skal legge inn protester???!!!!

Skjerp deg, Ulv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Uff, sånn er jeg også.. :-) Men bare hvis de kommer bort til meg. Et innlegg på DOL står jo bare der, og du må selv ta initiativ til å lese det.

Jeg ser ingen grunn til å hoppe over innlegg hvis jeg har en mening. Å ikke like forkynnelse er jeg ikke alene om.

Jeg får usaklig kjeft av folk som mener ting, og protesterer ikke på det. Det hender jeg ber folk hoppe over innleggene mine, men jeg tvinger dem ikke. En annen ting er når de er uinteresert i emnet som diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det var da voldsomt til hårsårhet.

Det finnes faktisk veldig mye bra poesi i bibelen, og det må vel kunne gå an å skrive om det her uten at noen skal legge inn protester???!!!!

Skjerp deg, Ulv!

He-he.

Nå er vi i gang, sånn skal det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lis@bet

Jeg ser ingen grunn til å hoppe over innlegg hvis jeg har en mening. Å ikke like forkynnelse er jeg ikke alene om.

Jeg får usaklig kjeft av folk som mener ting, og protesterer ikke på det. Det hender jeg ber folk hoppe over innleggene mine, men jeg tvinger dem ikke. En annen ting er når de er uinteresert i emnet som diskuteres.

OK, men jeg tror ikke Webbis tar oppfordringen din til etterretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg er helt enig i at religion er en privatsak, og ikke bør pådyttes andre mennesker i tide og utide.

Et slikt innlegg er kanskje på kanten, men vi kan i alle fall velge det bort.

Verre er at når muslimer og hinduer skal trøkke sine religøse symboler opp i trynet mitt hvis jeg er ute for å handle møbler eller melk eller noe.

Jeg driter i om folk er muslimer (verst for dem selv), jøder eller kristne. Men de kan da for helvete holde hijaben eller hva det heter, unna mitt sakesløse oppsyn.

Heldigvis kan jeg holde meg unna butikker som har ansatt religiøse tullinger.

Det med religiøse tegn og fakter er jeg enig i, jeg vil heller ikke vite om folks tilbøyeligheter og problemer.

Ikke lenge siden jeg ble invitert til møte, hvor vi skulle ha et fordrag om et religiøst emne først. Jeg spurte om jeg kunne komme etter det, men de sa de låste dørene så jeg ikke kunne komme inn etter. Jeg bare avtalte med en kollega som låste opp. Det ble faktisk lagt merke til, og vi haddde en frisk og givende debatt om å påtvinge folk saker og ting. Et av svarene var "det kan ikke skade!". Jo det kan det, at jeg blir irritert tjener ikke den egentlige saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Din kverulant! :-)

Skal jeg sitere mer fra Bibelen for deg?

Ja gjør det, jeg har også sitater, dette har jeg gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

OK, men jeg tror ikke Webbis tar oppfordringen din til etterretning.

Det gjør ingenting, jeg har ingen innflytelse, det er debatten jeg er interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...