Gå til innhold

Er det meningen at vi skal ha forkynnelse på DOL?


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ja gjør det, jeg har også sitater, dette har jeg gjort før.

Har egentlig lyst til å hive meg rundt og finne gode sitater, men tror jeg backer ut. Har litt for mye å gjøre på jobb i dag...

Ja, vet jeg er feig, når jeg først ypper til kamp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Om alle skulle få det som de ville så kunne det vel knappt vært et eneste innlegg igjen på DOL.

Ale vil mele sin egen kake, gjerne på bekostning av andre, også religiøst.

Muslimske krigsmenn har drept 6-7 mill mennesker de siste 30 år for skaffe "albuerom" for sine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Har egentlig lyst til å hive meg rundt og finne gode sitater, men tror jeg backer ut. Har litt for mye å gjøre på jobb i dag...

Ja, vet jeg er feig, når jeg først ypper til kamp :-)

May the farce be with you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

OK, men jeg tror ikke Webbis tar oppfordringen din til etterretning.

Joda, vi tar den til etterretning - men avventer foreløpig situasjonen.

Vi hadde en misjonær her for noen år siden som vi gikk lei fordi det ble så mye. Men ser ingen grunn til å slette ethvert tilløp til forkynnelse.

Forøvrig er vi , som UiF, interessert i debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kohelet -- forkynneren

Tar skade gjør vi nok vi åndsfriske voksne ikke, men enkelte kristne klarer bare ikke holde religionen som en privatsak, og "maler det utover tak og vegger" i tide og utide. De har det liksom som et kall å forkynne. Mitt kall er å være grinete når jeg opplever det.

Jeg vil ikke bli bedt for og ikke frelst, i hvertfall ikke fra det livet jeg lever nå.

Egentlig kunne jeg hoppe over innlegget, men hvorfor skal jeg det hvis jeg har en mening om dette?

Men vi andre spør:

Hva med at du holder ditt spesielle og skremmende menneskesyn helt privat?

Hvorfor skal du f.eks. få forkynne din hets mot innvandrere?

Eller kan ditt innlegg sees som en liten bønn om å få alle dine spesielle innlegg slettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Men vi andre spør:

Hva med at du holder ditt spesielle og skremmende menneskesyn helt privat?

Hvorfor skal du f.eks. få forkynne din hets mot innvandrere?

Eller kan ditt innlegg sees som en liten bønn om å få alle dine spesielle innlegg slettet?

Hvem er "vi"? Har du opphøyet deg selv til talsperson for noen?

Jeg syns også ditt innspill her er skremmende for svake sjeler, men ikke for meg.

>>Hvorfor skal du f.eks. få forkynne din hets mot innvandrere?

Hvor finnes denne hetsen? Eksempel tas gjerne, i form av et innlegg fra meg.

At Per føler seg hetset av at jeg kritiserer Pål og Knut for å være kriminelle, kan ikke jeg noe for. Per trenger ikke ta ansvar for hva Pål og Knut gjør, at Per gjør det er fordi Per ønsker en grunn til å hetse meg.

>>Eller kan ditt innlegg sees som en liten bønn om å få alle dine spesielle innlegg slettet?

Jeg driter en lang mars i hva som blir slettet av innlegg, jeg savner ikkeno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Joda, vi tar den til etterretning - men avventer foreløpig situasjonen.

Vi hadde en misjonær her for noen år siden som vi gikk lei fordi det ble så mye. Men ser ingen grunn til å slette ethvert tilløp til forkynnelse.

Forøvrig er vi , som UiF, interessert i debatten.

Jeg klager heretter på alt jeg ikke liker av meninger, for det gjør andre. Hvis jeg gidder da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå mannen skrive det han vil, det er like festlig som når du, sør, morsk og grip diskuterer.

Men det hadde kanskje vært greit at livssynsforumet åpnet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

La nå mannen skrive det han vil, det er like festlig som når du, sør, morsk og grip diskuterer.

Men det hadde kanskje vært greit at livssynsforumet åpnet igjen.

Jeg skal nå omvende alle til åsatru. Det er helt fritt valg: omvendelse eller halshogging. Ingen skal komme og si at man ikke har noe valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...