Gå til innhold

Overvekt-trening-slanking

ellenmor

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er en aktiv ung dame på 42. Er blitt behandlet for astma/allergi siden fødselen. Etter 2 barnefødsler er vekta økt gradvis. Fortiden veier jeg 98 kg og er 164 høy. (BMI ca 36)For 1,5 år siden klarte jeg å gå ned 14kg på 3 mnd (Sats "lev lettere"). Har fulgt matvaner, økt treningsmengde gradvis - men godt opp i vekt ca 5 kg! Klærne er blitt litt trangere men ikke så veldig mye. Blir frustrert over at jeg ikke går mer ned i vekt og heller opp. Trener 2x i uka vekter og kondisjon (2 apparater - så 4 min med kondisjon. tredemølle eller sykkel som gjentas i 4 intervaller)Pluss at jeg går meg en tur i marka i helgene. Jeg vet at jeg har sterke muskler til jente å være. Har hatt personlig trener i en periode - men også da stod jeg stand by. Hva i allverden gjør jeg galt? Formen er jo upåklagelig. Før for 2 år siden, måtte jeg ta Lommudal før treninga.pluss en Ventolin under kondisjonstreninga Nå er dette en saga blott!!!! Håper noen av dere "kloke hoder" har en teori eller forslag til hva jeg kan forandre på. Det var foressten artig å se at både Dr. Ensjo og Dr Halvorsen var i panelet deres. DE har begge hatt meg under sinde beskyttede vinger for "lenge siden" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste jeg kan tenke meg er at musklene dine bygger seg opp.. de veier mer enn fett også.. men tar mindre "plass" om du forstår! Kanskje du burde øke mengden av kondisjonstrening, og samtidig ikke øke vekten på apparatene (så musklene blir på stedet hvil, men ikke forsvinner..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Det problemet du her tar opp, finnes det neppe noe lettvint løsning på. Du er nå frisk, du trener regelmessig og likevel greier du ikke redusere vekten. Som du sikkert vet, spiser noen for mye i forhold til hva som forbrennes av kalorier. Men det som er forbløffende, er den store forskjellen fra person til person,på hva og hvor mye som kan spises. Jeg har et forslag til deg. Fortsett med treningen som du gjør og kanskje spesielt litt lengre turer er bra for deg. Pass forøvrig på at det blir rikelig tid til oppvarming på sykkel eller likn. før du starter styrketreningen. Men så til spisingen, jeg tror at noe av poengene med "Fedon-dietten" nettopp er bra for personer i din situasjon. Kutt fullstendig ut søtsaker, enten dette er godterier eller søtt drikke. Drikk mye vann. Spising 5 ganger om dagen fører til bedre forbrenning enn om du fordeler samme mengde mat på 2-3 måltider. Øk mengden med protein og sundt fett og reduser karbohydratene. Som forstår kan dette bli mye kjøtt, fet fisk, egg og magre melkeprodukter.

Hele poenget med dette, er jevnere metthetsfølelse. Blir du likevel sulten, er epler innimellom tingen. Dette har jeg bra erfaring med, hører gjerne hvordan det går. Forøvrig artig med hilsen fra gammel kjenning til RH og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...