Gå til innhold

Måtehold i kongehuset - jo, liksom ...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De kongelige får i pose og sekk. Slik jeg ser det er kongehuset overflødig og gammeldags. I tillegg lurer jeg på hva det er de gir norges folk som gjør at alle dører står åpne for dem, og på den andre siden synes jeg ikke det er rett at noen skal fødes inn i et "gyllent bur". (Selv om buret er mer åpent nå enn noensinne.)

Gjest hva er vitsen?

Du bruker en utrolig banal og enkel argumentasjon.

Det er slike som deg som skaper monarkister.

boole(+ alle de andre nickene du har!hvorfor ikke bare kalle deg Ari?)

Siterer deg: "Du bruker en utrolig banal og enkel argumentasjon.

Det er slike som deg som skaper monarkister.

- boole"

---------

Du svarer ALLTID det samme, derfor lett å avsløre at du er samme person.Alltid samme regla som at "det er slike som deg som skaper monarkister".Så hvorfor ikke holde deg til ett stk nick i konge og monarkidiskusjoner?da,kansje alle andre hadde gidda gjort det også.

Forøvrig er jeg enig med darma(men jeg er ikke darma!).Jeg mener monarkiet er en fanesak som ikke kan sammenlignes med ting på den måten du gjør"boole"

Gjest Folkevalgt

Er en president billigere i drift?

Det driter jeg i!(folkelig sagt)

Det aller viktigste for meg er at en president er folkevalgt av flertallet, ikke født inn i rollen.

Jeg synes det er ok at en president bruker en del penger så lenge han er valgt av folkeflertallet.

For ordens skyld, det var ikke jeg som skrev hovedinnlegget øverst her da!

.

Gjest Folkevalgt

De kongelige får i pose og sekk. Slik jeg ser det er kongehuset overflødig og gammeldags. I tillegg lurer jeg på hva det er de gir norges folk som gjør at alle dører står åpne for dem, og på den andre siden synes jeg ikke det er rett at noen skal fødes inn i et "gyllent bur". (Selv om buret er mer åpent nå enn noensinne.)

Godt sagt!De gir iallefall ikke meg noe som jeg har lagt merke til(ler).

De er overeksponert uten grunn, en mølje alt sammen,bare påtvunget tull!

Annonse

Gjest Ugga Bugga

De gir deg kanskje noe indirekte.

De representerer Norge i utlandet, møter statsledere fra andre land, skaper kontakter og gjør dermed noe positivt for norsk næringsliv. Som skaper økonomisk vekst, som igjen er positivt for deg.

Gjest Folkevalgt

De gir deg kanskje noe indirekte.

De representerer Norge i utlandet, møter statsledere fra andre land, skaper kontakter og gjør dermed noe positivt for norsk næringsliv. Som skaper økonomisk vekst, som igjen er positivt for deg.

Nei,jeg føler at dette med at de gir så mye er konstruert av pressen og monarkitilhengere i regjeringen.I realiteten gir de meg ingenting, slettes ingenting.

En president ville etter min mening ha ytt gitt mye mere, da han ville være avhengig av folket i mye større grad.

Slik det er nå så er vi tvunget og låst fast i monarkiet uten mulighet til valg.Slik overstyring skulle ikke vært lov i et demokratisk land, eller hva?

Gjest Folkevalgt

Men kjære deg! Være prippne og fisefine dronning kan da ikke menge seg med bermen! Og hvorfoe drasser de på Märta oppi dette her? Trodde hun sa takk for seg da hun giftet seg med kråka fra Moss...

Men Ari har rett i en ting, "vi driter alle sammen!"

hehe...intelligente utsagn den mannen kommer med :)

Gjest Ugga Bugga

Nei,jeg føler at dette med at de gir så mye er konstruert av pressen og monarkitilhengere i regjeringen.I realiteten gir de meg ingenting, slettes ingenting.

En president ville etter min mening ha ytt gitt mye mere, da han ville være avhengig av folket i mye større grad.

Slik det er nå så er vi tvunget og låst fast i monarkiet uten mulighet til valg.Slik overstyring skulle ikke vært lov i et demokratisk land, eller hva?

Du skriver:

"Slik det er nå så er vi tvunget og låst fast i monarkiet uten mulighet til valg.Slik overstyring skulle ikke vært lov i et demokratisk land, eller hva?"

Etter at unionen mellom Norge og Sverige ble oppløst, ble det bestemt ved en demokratisk folkeavstemning at Norge skulle være monarki. Grunnen til at ingen politikere går inn for ny folkeavstemning i dag er vel at de er redde for å tape stemmer på det. Kongedømmet står fortsatt sterkt i Norge.

Gjest strandhai

Og hva er det så du forventer å få av de Kongelige? Sist jeg sjekka så drar ikke de rundt og deler ut gaver, hvertfall ikke til sånne upatriotiske slimåler som deg.

Annonse

hmm, visste ikke at jeg SKAPTE monarkister..

Og argumentet DITT var jo slående...hmmm ..:-)

Når man står overfor folk med SÅÅÅ dårlig argumentasjon mot monarkiet, så er det naturlig at folk ikke vil tilhøre den gruppen. Det er en menneskelig reaksjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...