Gå til innhold

Tørre å snakke med folk

Anbefalte innlegg

Gjest Runar25

Hei.

Jeg er en gutt på 25, tar høyere utd i trondheimsområdet, som har problemer med å åpne meg for folk.

Hovedårsaken til dette er at jeg skarrer på r'en, og nå har dette ført til at jeg har blitt mer og mer innadvendt og er usikker på hvem jeg egentlig er. Pleier ofte å skjule mine språkelige problemer ved å bruke f.eks rulle r og spille en annen person. Har ingen å snakke med om dette, og min nærmeste familie vet ikke hvor problematisk det er. Trodde dette problemet skulle gå over jo eldre jeg ble men nå har det bare forverret seg. Et annet problem er at jenter ser på meg som en nervøs person på f.eks en date, da jeg ikke klarer å være meg selv - dette resulterer i at jeg føler meg dum og uintellektuell da jeg ikke klarer å henge med i samtalen.

Trodde aldri dette skulle gå så langt.

Har vært hos logoped for ca. 10 år siden, uten at dette hjalp meg noe særlig.

Finnes det andre som har slike problemer? Og hvordan kan jeg komme meg ut av denne situasjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135092-t%C3%B8rre-%C3%A5-snakke-med-folk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er vel kanskje ikke selve skarringen, men at du føler deg sosialt dum fordi du skarrer. Det er ikke sikkert at andre dømmer deg like hardt, men at det at du er så streng mot seg selv og blir nervøs, at det er det som er problemet? Er det umulig å bli kvitt skarringen? Det er jo mange som skarrer på r'ene uten at det blir et stort problem ut av det. Psykolog kunne kanskje hjelpe? Er det selvtilliten som kanskje er problemet?

Kizza1365380506

Har du tenkt over hva du synes om andre mennesker som du treffer som har litt spesielle særtegn. Sikkert ikke noe vondt, eller at h*n er dum tenker jeg. Mest sannsynlig tenker du ikke over det særlig i det hele tatt, eller du synes det er sjarmerende. Så er min utfordring. Hvorfor skulle noen tenke noe annet om deg.

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...