Gå til innhold

Litt til fra Predikantens bok som eg synest er bra.... (NB: du kan styre unna..)

Anbefalte innlegg

Heisann...

Nå har eg komt litt lengre ut i Predikantensbok...

Her skal du få "høre" viss du vil...

Kapittel 4.9-12

" Bedre å være to enn èn, for de har god lønn for sitt strev.

Om de faller, kan den ene reise den andre opp. Men stakkars den som er alene! Faller han, har han ingen til å reise seg opp.

Likeså er det når to ligger sammen, så de blir varme. Men hvordan kan den som ligger alene, bli varm?

Om noen kan vinne over den som er alene, så kan to holde stand mot ham. Tredobbel tråd kan ikke så lett slites av."

Kanskje slår predikanten eit slag for ekteskapet...?

Eller for venskapet...

Kanskje kan det få noen til å føle seg litt ensom...?

Det er bedre å være to enn èn...

For meg som er kristen er det godt å vite at eg aldrig er alene..

Jesus sa: Sjå eg er med dere alle dager....

Og det er mitt vitnesbyrd at det er han!!

Viss det oppfattes plagsomt, so be it...

Dere var advart....

mvh

Fortsetter under...

Annonse

Han har ikke tid til alle vet du. Særlig ikke sånne som sitter og surfer bort statlige midler ;-)

Jeg skjønner at jeg har blitt forbigått. Men han var ikke her den gangen jeg jobbet og før jeg hadde pc heller.

Antagelig liker han like lite som jeg liker ham. Synes han har så rare meninger ;o)

Du, det er greit at du liker boka du leser, men du kan ikke diktere hele greia her inne på DOL. Tenk hvis alle skulle gjøre det med bøkene de leste da!! Hadde fort blitt fryktelig mange innlegg her da..

Ja tenk...

Da hadde det ikkje blitt plass til de ultra saklige innlegga om til dømes vekta til statsrådene...

mvh

Gjest sukkidag

hmmmm,

lite oppfinnsom predikant:hvordan kan den som ligger alene bli varm???

Enkelt det vel,men du blir jo veldig hårete inni hendene da!

Og så er det noe som heter varmeflaske, sånn til å fylle varmt vann i. Deilig under en kald dyne når en må ligge alene.

Ja tenk...

Da hadde det ikkje blitt plass til de ultra saklige innlegga om til dømes vekta til statsrådene...

mvh

Innleggene trenger ikke å være så saklige, bare de er morsomme å lese. Lange sitater fra en bok er ikke så veldig morsomt igrunnen. Du får nok heller komme opp med noen egne betraktninger om livet. Det går an det også skjønner du.. ;-)

Annonse

Gjest '!-o-!'

Ja tenk...

mvh

Jeg holder på med "Ringenes herre", så er du advart. Den boka er omtrent like tjukk som Bibelen, og mye artigere.

Ulv I Faarikaal

Der traff han flere uføre og ville helbrede dem, men de ville ikke, for da mister de uføretrygda.

Utenfor satt ei dame og gråt, Jesus gikk bort og spurte hvorfor hun gråt. "Jeg er webmaster på DOL!" sa hun. Da satte Jesus seg med og gråt med henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...