Gå til innhold

Hvorfor er folk tynne?

Anbefalte innlegg

Gjest legemor

Det sårer akkurat like mye å høre at man er for tynn, det må folk skjønne.

Det er ofte et spill for galleriet at tynne jenter sier de blir såret av å høre at de er tynne. Det er jo kjempestatus å være tynn i veldig mange miljøer. Ikke spes. status å være feit - og i tillegg er det helseskadelig.

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• maiken76

13

• Dorthe

8

• Gemini

7

• Kizza1365380506

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Komplekser?

Jo, kanskje litt, det innrømmer jeg, men det betyr ikke at det skal være opp til andre hvordan min kropp er. Det er min sak, og ingen ting andre behøver å bry seg om. jeg skjønner ærlig talt ikke helt hvorfor noen er så opptatt av hvordan andre ser ut. Er det noen som har komplekser må det i alle fall være de som på død og liv skal finne feil hos andre for å innbille seg at de på alle måter er perfekte selv.

Det er ofte et spill for galleriet at tynne jenter sier de blir såret av å høre at de er tynne. Det er jo kjempestatus å være tynn i veldig mange miljøer. Ikke spes. status å være feit - og i tillegg er det helseskadelig.

Hva slags løgner der det du farer med? Det er forferdelig sårende å være for tynn. Det er absolutt ingenting du kan gjøre med det og så forteller folk deg at du er stygg.

Hvis du traff et menneske som hadde en kjempestor og stygg nese, ville du sagt. nei fy flate den nesa må du få gjort noe med for den var virkelig stygg?

Gjest legemor

Hva vet du om hvorvidt dette er løgn eller ei ? Du er vel ikke representativ for alle tynne folk.

Gjest Tror det ja.

Jo, kanskje litt, det innrømmer jeg, men det betyr ikke at det skal være opp til andre hvordan min kropp er. Det er min sak, og ingen ting andre behøver å bry seg om. jeg skjønner ærlig talt ikke helt hvorfor noen er så opptatt av hvordan andre ser ut. Er det noen som har komplekser må det i alle fall være de som på død og liv skal finne feil hos andre for å innbille seg at de på alle måter er perfekte selv.

Det er sant, men mitt inntrykk er at det er de normalvektige eller overvektige som alltid skal bry seg med de tynnes utseende.

Har alltid fått høre kom entarer om kroppen. Alt har ikke vært like hyggelig.

Noen ganger har jeg hatt veldig lyst til å smelle et eller annet tilbake,men har vært for høflig.Og den overvektige vet jeg ikke tør, derfor kan de bare fortsette å kommentere min kropp.

Gjest psykiateravkom

Det er faktisk et medisinsk faktum at det er mye vanskeligere for et naturlig tynnt menneske å legge på seg, enn det er for et tjukt å slanke seg. Det er kun viljestyrke som må til for å slanke seg (ofte i samråd med lege). Å legge på seg (for en som er naturlig tynn) er kommer i en annen "klasse".

Hva betyr nicket ditt - at du er mor til en lege, eller at du er lege _og_ mor.

Annonse

En del lider av spiseforstyrrelser, men det er ikke dem det dreier seg om her, er det?

Har selv vært for tynn og det var lite festlig at andre kommentererte vekten min, selv om det ikke var vondt ment.

Det er sant, men mitt inntrykk er at det er de normalvektige eller overvektige som alltid skal bry seg med de tynnes utseende.

Har alltid fått høre kom entarer om kroppen. Alt har ikke vært like hyggelig.

Noen ganger har jeg hatt veldig lyst til å smelle et eller annet tilbake,men har vært for høflig.Og den overvektige vet jeg ikke tør, derfor kan de bare fortsette å kommentere min kropp.

Det er vel ikke bare snakk om at den overvektige ikke tør, men heller at vedkommende kjenner sin egen lyte og ikke ser noen grunn til å bry seg om andres feil. Som du sier er det de med en "normal" vekt som ofte skal kommentere andre, og det som forundrer meg er at disse menneskene anser seg som perfekte og med en påfølgende rettighet til å kritisere andre. De har sikkert sine feil de også, men selvsagt er jo angrep det beste forsvar.

Kunne ikke heller alle godta fok som de er og tenke etter om man kanskje ikke er helt perfekt selv? Vel, selvsagt, ingenting er vel egentlig bedre enn å være fornøyd med seg selv, men gir det automatisk en rett til å kritisere andre?

Men selvsagt, jeg synes det hadde vært flott med fred i verden også, men noen ting er å ha håpet litt i overkant...

du har tydeligvis ikke vært så tynn selv da, jeg var syltynn da jeg vokste opp, beinrangel og veldig høy, høyest i klassen, ble mobbet for det og jeg syntes rett og slett ikke at det var noe gøy. De gikk rundt og sa til meg at jeg var anorektiker, kjempegøy å høre, når jeg spiste som en hest for å bli tykkere. Jeg hadde rett og slett en enorm forbrenning.

Jeg har prøvd begge deler og det er mye lettere å slanke seg. Jeg har lagt på meg 10 kg på 3 år og det ved å prøve og proppe meg.

Ved å bare spise til jeg var mett, gikk jeg ned 5 kg på en uke. Det var på sykehuset og maten var nydelig og ferdiglagd så jeg spiste helt normalt.

For DEG er det lettere å gå ned i vekt enn å gå opp. For en del av oss andre er det nok motsatt...

Jeg har klart å gå ned i vekt jeg, ikke til ideal-vekt, men et stykke på vei (-19 kg), men har dessverre gått opp igjen flesteparten av de.

Og det har det jo vært skrevet en del om, at det - for de aller fleste - i alle fall av oss som har mye å gå ned - er vanskelig å HOLDE på vekta etterpå. Det er omtrent daglig slit resten av livet.

Det er i alle fall ingen enkel sak å gå ned 30-40 kg som jeg helst burde. Selvsagt vil jeg være slank, eller i alle fall slankere, ikke minst for å unngå å ende opp med overvektsrelaterte helseplager, samt de andre åpenbare fordelene med å være normalslank.

Ja, det er hylende festlig å være 16 uten anntydning til hofter, rumpe eller pupper, og stadig vekk få høre at en er for tynn..

Hvis noen gir en et kompliment at en er tynn og fin er jo det gøy, men når folk sier en er FOR tynn er ikke det moro. Dessuten skal det hele tiden fokuseres på at INGEN liker egentlig de tynne jentene, gutta vil ha former og litt å ta i... javel.. men det har altså ikke jeg, hvorfor gni det inn?

Det du skriver er rett og slett idiotisk og selvopptatt.

Du sier at tynne folk blir såret av kommentarer om at de er tynne, og at det er et stort problem for dem.

Samtidig sier du at tykke folk er late, mangler karakter og viljestyrke..... ehhh, ser du hva du selv sier?

DU sier at det er OK å være tynn, og det er noe man ikke kan noe for, men er man tykk så må man skjerpe seg.

Jaha ja. Men så er jo ikke du kjent for veloverveide synspunkter heller.

Det er jo fakta faen da at når du blir feit kan du slanke deg (hvis det ikke er sykdom inne i bildet), men det er ikke bare å legge på seg om man er tynn.

Hvem går vel runndt og sier til tykke folk at de er tykke, de slipper å høre det de. Men tynne folk for høre så det holder, og det sårer.

Annonse

Det er jo fakta faen da at når du blir feit kan du slanke deg (hvis det ikke er sykdom inne i bildet), men det er ikke bare å legge på seg om man er tynn.

Hvem går vel runndt og sier til tykke folk at de er tykke, de slipper å høre det de. Men tynne folk for høre så det holder, og det sårer.

Bullshit, tykke folk får også høre det...

For DEG er det lettere å gå ned i vekt enn å gå opp. For en del av oss andre er det nok motsatt...

Jeg har klart å gå ned i vekt jeg, ikke til ideal-vekt, men et stykke på vei (-19 kg), men har dessverre gått opp igjen flesteparten av de.

Og det har det jo vært skrevet en del om, at det - for de aller fleste - i alle fall av oss som har mye å gå ned - er vanskelig å HOLDE på vekta etterpå. Det er omtrent daglig slit resten av livet.

Det er i alle fall ingen enkel sak å gå ned 30-40 kg som jeg helst burde. Selvsagt vil jeg være slank, eller i alle fall slankere, ikke minst for å unngå å ende opp med overvektsrelaterte helseplager, samt de andre åpenbare fordelene med å være normalslank.

Ja, jeg skønner at for andre er kan det være svært vanskelig å gå ned i vekt og for meg raser det bare jeg spiser noen normale måltider.

Men det å gå opp i vekt er helt umulig, man kan spise kaloribomber så man neste kaster opp. likevel skjer det ingen ting. Eller nesten ingenting. Jeg brukte 36 mnd på å gå opp 10 kg og det var et slit. Men nå holder jeg tydeligvis vekta helt greit, jeg kan spise litt opp og ned så det er kanskje lettere når man er for tynn og har nådd kroppens idealvekt.

Ja, jeg skønner at for andre er kan det være svært vanskelig å gå ned i vekt og for meg raser det bare jeg spiser noen normale måltider.

Men det å gå opp i vekt er helt umulig, man kan spise kaloribomber så man neste kaster opp. likevel skjer det ingen ting. Eller nesten ingenting. Jeg brukte 36 mnd på å gå opp 10 kg og det var et slit. Men nå holder jeg tydeligvis vekta helt greit, jeg kan spise litt opp og ned så det er kanskje lettere når man er for tynn og har nådd kroppens idealvekt.

Tror nok det er mye i det for mange av oss, at kroppen tviholder på den vekta man har hatt en stund. Slik at det er vanskelig å enten ned eller opp. Og så er det jo det med forbrenning.

Men viktigst av alt er vel å akseptere hverandre som man er, enten man er tynn eller tykk.

Hilsen "hu tjukke med tynn mann"

alias

Gjest Tror det ja.

Det er vel ikke bare snakk om at den overvektige ikke tør, men heller at vedkommende kjenner sin egen lyte og ikke ser noen grunn til å bry seg om andres feil. Som du sier er det de med en "normal" vekt som ofte skal kommentere andre, og det som forundrer meg er at disse menneskene anser seg som perfekte og med en påfølgende rettighet til å kritisere andre. De har sikkert sine feil de også, men selvsagt er jo angrep det beste forsvar.

Kunne ikke heller alle godta fok som de er og tenke etter om man kanskje ikke er helt perfekt selv? Vel, selvsagt, ingenting er vel egentlig bedre enn å være fornøyd med seg selv, men gir det automatisk en rett til å kritisere andre?

Men selvsagt, jeg synes det hadde vært flott med fred i verden også, men noen ting er å ha håpet litt i overkant...

Har ikke sagt noe noe om at den overvektige ikke tør.

Skjønner at setningen kan misforstås,men det var ikke slik jeg mente det.

Jeg sa at den overvektige skjønner at JEG ikke tør.

Det er ikke vanskelig som å greie å ha viljestyrke vanskelig å legge på seg om man er tynn, men nærmest umulig. Det hjelper ikke uansett hva man gjør. Da får man jo ikke gjort noe med det.

Å gå ned i vekt er vanskelig fordi en da må passe kostholdet, mosjonere osv, man må ha viljestyrke, men det går hvis man greier å ha det, det er ikke umulig, bare hard jobb..

Tror nok det er mye i det for mange av oss, at kroppen tviholder på den vekta man har hatt en stund. Slik at det er vanskelig å enten ned eller opp. Og så er det jo det med forbrenning.

Men viktigst av alt er vel å akseptere hverandre som man er, enten man er tynn eller tykk.

Hilsen "hu tjukke med tynn mann"

alias

Klart det er det viktigste. Men det er synd hvis man blir så tynn eller tjukk at det er helsefarlig.

Jeg ser jo at det ikke akkurat var sundt da jeg veide 44 kg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...