Gå til innhold

Utestengt fra Lidl pga handlevogna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Timelønna den gangen var 98 kroner. Det er ti år siden, og jeg var 18 år gammel.

En jeg jobbet sammen den gang, ser jeg tjener nesten 300 000 kroner i året nå, ut fra likninga hans. Han er en helt vanlig ansatt.

Sikker på han ikke har organisert seg, har tillitsverv, gått på handel og kontor eller et eller annet i tillegg?

98,- var vel tariff? ikke mer eller mindre?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anki

6

• amber sun

5

• Reg@l

3

• Rubia

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Timelønna den gangen var 98 kroner. Det er ti år siden, og jeg var 18 år gammel.

En jeg jobbet sammen den gang, ser jeg tjener nesten 300 000 kroner i året nå, ut fra likninga hans. Han er en helt vanlig ansatt.

Du skal ikke stole blindt på skattelistene. I de fleste tilfeller er de misvisende. Om vedkommende har inntekter på f.eks utleie av bolig, tippegevinst, aksjeutbytte o.l vet jo ikke du. 300000 hørtes mye ut for en butikkansatt.

Gjest thetraveller
Skrevet

Sikker på han ikke har organisert seg, har tillitsverv, gått på handel og kontor eller et eller annet i tillegg?

98,- var vel tariff? ikke mer eller mindre?

98 kroner den gang var tariff ja. Da var jeg atten, og hadde bare litt praksis fra før siden jeg var skoleelev.

Nå har vel den steget, vil jeg tro. Vanlig timelønn nå er ca 120-125 kroner i timen, minus tillegg.

Skrevet

som jeg skrev tidligere, Lidl butikkene virker jo helt korka!!

Derfor de er en suksess i andre land... eller hvordan var det igjen?

Skrevet

Jeg kommer til å boikotte Lidl, men det er ikke først og fremt pga måten de behandler de ansatte på, men rett og slett fordi de har utrolig dårlig mat. Jeg prøvde Lidl da jeg bodde i England, ikke bare var utvalget dårlig, men det man fikk kjøpt var rett og slett ikke verdt prisen.

Det er vel også en god grunn ja. Har ikke smakt maten de selger jeg, ikke skal jeg heller. Syns det er utrolig at folk blir så opptatt av å kjøpe billigere og billigere mat og mer eller mindre gir blaffen i om maten er bra eller ikke. Så dårlig råd har heldigvis ikke vi at vi må handle de billigste alternativene..

Skrevet

98 kroner den gang var tariff ja. Da var jeg atten, og hadde bare litt praksis fra før siden jeg var skoleelev.

Nå har vel den steget, vil jeg tro. Vanlig timelønn nå er ca 120-125 kroner i timen, minus tillegg.

Vanlig tariff i handel og kontor nå er 117 (og noen øre) i timen for folk over 25 år.. Pluss tillegg for ubekvem arbeidstid da.

Skrevet

Vanlig tariff i handel og kontor nå er 117 (og noen øre) i timen for folk over 25 år.. Pluss tillegg for ubekvem arbeidstid da.

Hva er de tilleggene på da? Og for hvilke tider av døgnet/uka gjelder tillegg? Hvis det er snakk om time-tillegg? Eller er det et fast tillegg per måned?

Skrevet

Hva er de tilleggene på da? Og for hvilke tider av døgnet/uka gjelder tillegg? Hvis det er snakk om time-tillegg? Eller er det et fast tillegg per måned?

La meg se om jeg husker det riktig... Fra kl 18-21 på hverdager er tillegget på 21 kr timen.

Etter kl 21 er tillegget på 42 kr timen.

Lørdager mellom kl 13 og 16 er tillegget 42 kr timen.

Lørdager etter kl 16 er tillegget på 84 kr timen.

Også er det noe tillegg før kl 7 på morgenen også

Gjest erfaring lærer
Skrevet

Vel, det beste er vel å vurdere ting med egne øyne ved å ta en handletur selv når butikken åpner?

Hva andre mener tror og hinter om interesserer meg svært lite.

Den eneste måten å finne ut av ting er å erfare dem selv. Ikke høre på baksnakking og sladder.

Gjest Trost i Taklampa
Skrevet

Jeg for min del gleder meg veldig til å få billigere varer!

Har du dårlig råd? Bruker du en stor andel av inntekten din på mat?

Skrevet

Har du dårlig råd? Bruker du en stor andel av inntekten din på mat?

Nei, har ikke dårlig råd, men har selvsagt andre ting jeg heller vil bruke pengene på.

Gjest Trost i Taklampa
Skrevet

Nei, har ikke dårlig råd, men har selvsagt andre ting jeg heller vil bruke pengene på.

Dette vitner om vanlig norsk syting og egoisme.

Vi har egentlig penger nok i massevis, men allikevel skal vi ha de absolutt billigste matvarene, selv om det betyr dårligere rettigheter for butikkarbeidere, og at småbutikker går konkurs.

Skrevet

Dette vitner om vanlig norsk syting og egoisme.

Vi har egentlig penger nok i massevis, men allikevel skal vi ha de absolutt billigste matvarene, selv om det betyr dårligere rettigheter for butikkarbeidere, og at småbutikker går konkurs.

Tvert i mot er jeg skremt av alle de som på forhånd har dømt Lidl nord og ned uten at de har åpnet en eneste butikk her hjemme.

Jeg vil tross alt heller gi penger til frelsesarmeen enn Rimi-Hagen. Sparer jeg penger på å handle hos Lidl, så får jeg større anledning til å gjøre det.

Skrevet

Det er vel også en god grunn ja. Har ikke smakt maten de selger jeg, ikke skal jeg heller. Syns det er utrolig at folk blir så opptatt av å kjøpe billigere og billigere mat og mer eller mindre gir blaffen i om maten er bra eller ikke. Så dårlig råd har heldigvis ikke vi at vi må handle de billigste alternativene..

SNERPE! :)

Skrevet

De planlegger flere butikker rundt om i Norge...

Spørs hvor mange kunder de vil få hvis de fortsetter slik da.

:)

jeg blir tiltrukket av sånt jeg - og må nok dit for å se - og for å kjøre vogna feil, VELDIG feil! ;:)

Kanskje på tvers med gubben oppi (han er mer enn 15 kilo) hadde vært en ide? -LOL

Gjest '!-o-!'
Skrevet

La meg se om jeg husker det riktig... Fra kl 18-21 på hverdager er tillegget på 21 kr timen.

Etter kl 21 er tillegget på 42 kr timen.

Lørdager mellom kl 13 og 16 er tillegget 42 kr timen.

Lørdager etter kl 16 er tillegget på 84 kr timen.

Også er det noe tillegg før kl 7 på morgenen også

På Rema?

Skrevet

Timelønn på Rema nå er 100 kr. Hvis en ikke har jobbet der mange år, da. Da er det nok mer som du sier.

Skrevet

Jeg har også jobbet i Rema i flere år, og det er den desidert beste arbeidsplassen jeg har hatt. Kjempegodt miljø, alle tiders sjef, og god lønn :)

Samme her :) Trivdes kjempgodt på Rema, jeg.

Men lønna er jo ikke allverden, da. 100kr timen er ok, men det er ikke kjempebetaling akkurat.

Men de som hadde jobbet der lenger/var eldre enn meg, de hadde bedre lønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...