Gjest efoll Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Trenger tips til helgemat/kaffemat/kosemat som er sunn og kalorifattig! Tenker både på middager og snop. Kan noen hjelpe meg? Og hvordan finner jeg ut hvor mange kalorier jeg spiser i løpet av en dag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor-til-gutt Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Her er en link til næringstabell: http://www.slankenett.no/interaktivt/ntabell.asp Jeg spiser, til kos, rå blomkål og brokkoli dyppet i mager Kesam. Syns det er kjempegodt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Sunt snop: Gulrot og dip. Gulrota er jo sunn, dippen lager du av f.eks. Kesam som har lavt fettinnhold. Det der er snadder...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Popcorn som du popper selv i _lite_ olje er sunt, og godt. Som andre har foreslått er grønnsaker med dip også sunt og godt. Rosiner er også greit, men ikke for mye. Confecta sjokoladedrikker er godt, og kalorifattig. Eller lag deg en hjemmelaget milkshake med f.eks. en banan, 2,5 dl lettmelk og litt vaniljesukker. Kylling og annet hvitt kjøtt (også svinekjøtt, hvis du skjærer av alt fettet) er magert og godt. Unngå fete sauser og stekt mat (eller bruk lite fett i stekingen). Gryteretter er en kjempegod måte å blande sammen kjøtt/fisk og grønnsaker og masse smak uten særlig fett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papirtiger Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Sunt snop: Gulrot og dip. Gulrota er jo sunn, dippen lager du av f.eks. Kesam som har lavt fettinnhold. Det der er snadder...) Brokkoli eller blomkål er også veldig godt med dip 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Gulerøtter (paprika, kålrabi(kålrabi forbrenner mer på å fordøye enn du får i deg av den)agurk o.l.) og lettrømmedip. Kokte/dampede babygulerøtter, babymais, brokkolibuketter o.l. dyppet i sjysaus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Brokkoli eller blomkål er også veldig godt med dip Ja, og jeg glemte kålrot...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hva med Nutrilett Bar? Jeg bruker av og til en slik til kveldsmat hvis jeg er fryktelig godtesyk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trenger å gå ned... Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hei!!! Du kan spise isbiter!!! D gjør jeg, kjempegodt Håper du går ned alt du ønsker!!!! Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forfjamset Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hva med Nutrilett Bar? Jeg bruker av og til en slik til kveldsmat hvis jeg er fryktelig godtesyk. Du kan bruke kesam i stedet for rømme i dippen. Det smaker kanskje ikke fullt så godt, men det smaker fortsatt godt og har veldig lite fettinnhold. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lett er ikke alltid lett Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Du kan bruke kesam i stedet for rømme i dippen. Det smaker kanskje ikke fullt så godt, men det smaker fortsatt godt og har veldig lite fettinnhold. Det må i såfall være Kesam *light* og ikke den originale ellers kan en like godt bruke lettrømme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Istedenfor kesam light kan du også bruke naturell youghurt. Youghurt som er kunstig søtet har heller ikke så mye kalorier og kan være et lite kosemåltid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yoman Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Istedenfor kesam light kan du også bruke naturell youghurt. Youghurt som er kunstig søtet har heller ikke så mye kalorier og kan være et lite kosemåltid. Konsistensen er jo veldig forskjellig da. Yoghurt egner seg vel best til dressinger. Kesam light er god å blande med yoplait 0,1% fruktyoghurter. Pluss i bakevarer... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Konsistensen er jo veldig forskjellig da. Yoghurt egner seg vel best til dressinger. Kesam light er god å blande med yoplait 0,1% fruktyoghurter. Pluss i bakevarer... Naturell youghurt kan helt fint brukes til dip. Konsistensen og smaken er helt grei syns jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kakel Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Konsistensen er jo veldig forskjellig da. Yoghurt egner seg vel best til dressinger. Kesam light er god å blande med yoplait 0,1% fruktyoghurter. Pluss i bakevarer... Jeg tar naturell youghurt og heller i et sånt "evig"-kaffefilter oppi et litermål. der står den og renner av seg. og da blir konsistensen akkurat som rømme. Den lager jeg tzatziki av. Man kan også piske den opp og ha i fruktose - som krem på frukt og kaker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.