Gå til innhold

Sunn og kalorifattig kosemat

Gjest efoll

Anbefalte innlegg

Trenger tips til helgemat/kaffemat/kosemat som er sunn og kalorifattig!

Tenker både på middager og snop.

Kan noen hjelpe meg? Og hvordan finner jeg ut hvor mange kalorier jeg spiser i løpet av en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Popcorn som du popper selv i _lite_ olje er sunt, og godt. Som andre har foreslått er grønnsaker med dip også sunt og godt. Rosiner er også greit, men ikke for mye. Confecta sjokoladedrikker er godt, og kalorifattig. Eller lag deg en hjemmelaget milkshake med f.eks. en banan, 2,5 dl lettmelk og litt vaniljesukker.

Kylling og annet hvitt kjøtt (også svinekjøtt, hvis du skjærer av alt fettet) er magert og godt. Unngå fete sauser og stekt mat (eller bruk lite fett i stekingen). Gryteretter er en kjempegod måte å blande sammen kjøtt/fisk og grønnsaker og masse smak uten særlig fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Sunt snop:

Gulrot og dip. Gulrota er jo sunn, dippen lager du av f.eks. Kesam som har lavt fettinnhold.

Det der er snadder...:o)

Brokkoli eller blomkål er også veldig godt med dip :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulerøtter (paprika, kålrabi(kålrabi forbrenner mer på å fordøye enn du får i deg av den)agurk o.l.) og lettrømmedip.

Kokte/dampede babygulerøtter, babymais, brokkolibuketter o.l. dyppet i sjysaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trenger å gå ned...

Hei!!!

Du kan spise isbiter!!!

D gjør jeg, kjempegodt :)

Håper du går ned alt du ønsker!!!!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Nutrilett Bar? Jeg bruker av og til en slik til kveldsmat hvis jeg er fryktelig godtesyk.

Du kan bruke kesam i stedet for rømme i dippen. Det smaker kanskje ikke fullt så godt, men det smaker fortsatt godt og har veldig lite fettinnhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lett er ikke alltid lett

Du kan bruke kesam i stedet for rømme i dippen. Det smaker kanskje ikke fullt så godt, men det smaker fortsatt godt og har veldig lite fettinnhold.

Det må i såfall være Kesam *light* og ikke den originale ellers kan en like godt bruke lettrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor kesam light kan du også bruke naturell youghurt.

Youghurt som er kunstig søtet har heller ikke så mye kalorier og kan være et lite kosemåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor kesam light kan du også bruke naturell youghurt.

Youghurt som er kunstig søtet har heller ikke så mye kalorier og kan være et lite kosemåltid.

Konsistensen er jo veldig forskjellig da. Yoghurt egner seg vel best til dressinger.

Kesam light er god å blande med yoplait 0,1% fruktyoghurter. Pluss i bakevarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konsistensen er jo veldig forskjellig da. Yoghurt egner seg vel best til dressinger.

Kesam light er god å blande med yoplait 0,1% fruktyoghurter. Pluss i bakevarer...

Naturell youghurt kan helt fint brukes til dip. Konsistensen og smaken er helt grei syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar naturell youghurt og heller i et sånt "evig"-kaffefilter oppi et litermål. der står den og renner av seg. og da blir konsistensen akkurat som rømme.

Den lager jeg tzatziki av. Man kan også piske den opp og ha i fruktose - som krem på frukt og kaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...