Gå til innhold

Maksimalt antall egenmeldinger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor kunne man ikke spørre om det? Jeg er glømsk, jeg spør om jeg mister oversikten.

Poenget er at du skal ikke regne med egenmeldingsdagene som "fridager" - at du liksom har fem fridager igjen å bruke (til skulk)!!!

Som jeg skrev i mitt innlegg, hvis du virkelig ER sjuk, så må du jo nesten vite om du behøver å gå til lege for sykemelding eller om du kan bruke egenmelding.

Hvorfor kunne man ikke spørre om det? Jeg er glømsk, jeg spør om jeg mister oversikten.

Poenget er at du skal ikke regne med egenmeldingsdagene som "fridager" - at du liksom har fem fridager igjen å bruke (til skulk)!!!

Som jeg skrev i mitt innlegg, hvis du virkelig ER sjuk, så må du jo nesten vite om du behøver å gå til lege for sykemelding eller om du kan bruke egenmelding.

Jeg har nok kotroll (erfaring) på dette, jeg har vært i arbeidslivet siden 1970:-)

Annonse

Gjest leilending

Skulle du liksom "unnlate" å bli syk, hvis du hadde brukt opp egenmeldingene dine?

Enten er man syk, eller så er man ikke. Uavhengig av egenmeldinger.

Gjest leilending

Snakker du til meg? *ser meg over skuldra*

Jeg snakker til deg, ja;)

Jeg skjønner ikke hva du skal med den informasjonen om antall egenmeldinger.

Det er de som kommer med slike spørsmål som folk ler av på arbeidsplasser, og som sjefer biter seg merke i...

Skulle du liksom "unnlate" å bli syk, hvis du hadde brukt opp egenmeldingene dine?

Enten er man syk, eller så er man ikke. Uavhengig av egenmeldinger.

Enig. Men hvis en har "brukt opp" egenmeldingsdagene sine, må en til lege for å få sykemelding. Har en noen egenmeldingsdager "igjen", slipper en å gå til legen.

Helt enig i at hvis en er syk, så er en syk! Er en frisk, skal en gå på jobb!

Jeg snakker til deg, ja;)

Jeg skjønner ikke hva du skal med den informasjonen om antall egenmeldinger.

Det er de som kommer med slike spørsmål som folk ler av på arbeidsplasser, og som sjefer biter seg merke i...

Jeg synes det er helt ok at folk ler av meg. Jeg går opp til sjefen nå!

Helt enig med deg!

Jeg har aldri fulgt med mine egenmeldinger. Da vi hadde 4 egenmeldinger, skrev jeg ikke så mange på et år. Bortsett fra en gang. Hadde selvsagt glemt at jeg hadde vært syk noen ganger for litt mindre enn et år siden. Da fikk jeg karantene på seks månedeer (mistet retten til egenmelding). Vårt lønningskontor sa at de hadde brukt den tvilsomme regelen i alle år, uten å konferere med den syke først. Rart ingen kollegaer har nevnt noe.

Annonse

Jeg har aldri vært så mye syk at det har vært tvil om jeg har hatt nok egenmeldinger igjen.

Men om nødvendig hadde det ikke tatt meg fem flate øre å spurt om det, om det hadde spart meg for et unødvendig legebesøk.

Driter på draget? Tror ikke det.

..men skjønner hva du mener dah.

Hvorfor tar man det for gitt at arbeidstakere misbruker egenmeldingene?? Det irriterer meg så j**lig! Det er langtidsfraværet som er problemet i arbeidslivet, ikke korttidsfraværet (egenmeldingene).

Jeg ble avsindig forbannet på sjefen min en gang hun antydet at det ikke ville "være rett" at jeg benyttet egenmelding. Med mindre man ligger på dødsleiet blir man uglesett når man tar ut egenmelding.

Jeg jobber som legesekretær og har bl.a med innrapportering av sykefravær å gjøre. Det er ikke uvanlig at folk som er mye "småsyke", en dag her og en dag der ringer og spør om de har flere egenmeldingsdager igjen eller om de må til legen. Syns ikke det er noe rart.

Verre med henne jeg overhørte i heisen som tydeligvis ikke tenkte seg om da hun høyt og tydelig erklærte at "jammen er det godt jeg har en 3-dagers tilgode, må jo se å få brukt den før nyttår så ikke jeg taper de dagene.. Den var verre syns jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...