Gå til innhold

Piercing i tunga, slum fenomen?

Anbefalte innlegg

Gjest teenager not

Ordbruken din tyder på at du ikke har særlig dannelse. Sneversynte holdninger og oppfatninger anbefaler jeg deg å holde litt mer for deg selv, for andres og egen selvrespekts skyld.

Ha en god dag.

NB: Jeg har ikke piercing selv, så jeg føler meg ikke truffet av det du skriver.

"Sneversynte holdninger og oppfatninger anbefaler jeg deg å holde litt mer for deg selv, for andres og egen selvrespekts skyld."

Ingen her har bedt om din anbefaling.

Fortsetter under...

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

6

• Prozak

4

• Tornerose

2

• damedame

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg har aldri vært fristet til å ha det, hverken tatovering eller body-piercing. Synes det er stygt i ansiktet. Går det galt, som f.eks. en alvorlig infeksjon med arrdannelse eller noe, så går det aldri an å skjule det om det er i ansiktet.

Kan til nød gå an i navlen, men da på sexy, slanke kropper. Har sett dem med lastebil-hjul-valker av fett rundt midjen, og ytterst på en valk troner piercing-smykket....BLÆ! Tror de virkelig at det der er kult og vakkert!??

Jeg vet ikke om det er "slum" akkurat, å ha piercing, men det kan nok kanskje stemme at det er flest i den...æh...kategorien som har det? Når man tenker etter, altså.

Det er veldig mange forskjellige typer og aldersgrupper i "mitt" dagligdagse miljø - som er et relativt intellektuelt miljø, men jeg har til gode å se noen med kule i tunga her...

Så, jo,- jeg forbinder det med litt mindre intellektuelle typer...

For meg hadde ikke piercingen i tunga noe med oralsex å gjøre, jeg synes det var stilig, men har tatt den ut nå.

Jeg vet jeg kler den i nesa.. Folk ejg har jobbet med i 4 år spør ennå om ejgj har "fått ring i nesa" - den har vært der i sju år.. Så folk legger ikke merke til at den er der en gang, den er en del av meg.. Og skal ikke ut p mange mange år.

Jeg har også en liten i nesa og den synes heller ikke. Jeg var over 40 da jeg tok den jeg :o)

Og jeg bor ikke i slummen.

Hvis du kaller tatovering en motebølge tror jeg du skal ta en titt tilbake i tid..

Den som ikke har fått med seg at vi hadde en tatoverings-motebølge fra ca 1993-94 og til ca 2000-01, må ha bodd på en annen planet.

Men det er menneskelig å prøve å legitimere at man har vært dum nok til å følge en mote som medførte anatomiske inngrep som ikke kan fjernes når moten er på hell.

"Sneversynte holdninger og oppfatninger anbefaler jeg deg å holde litt mer for deg selv, for andres og egen selvrespekts skyld."

Ingen her har bedt om din anbefaling.

Nei, men jeg ga den allikevel. Syntes det var på sin plass.

Forøvrig så skrev jeg til tante lilia og ikke til deg.

Du bet deg visst i halen ;)

Annonse

Gjest Skjermtrollet

Den som ikke har fått med seg at vi hadde en tatoverings-motebølge fra ca 1993-94 og til ca 2000-01, må ha bodd på en annen planet.

Men det er menneskelig å prøve å legitimere at man har vært dum nok til å følge en mote som medførte anatomiske inngrep som ikke kan fjernes når moten er på hell.

Dum nok? At jeg tok min har ikke noe med å følge mote eller å være dum å gjøre. Jeg følger aldri mote, men går i og gjør det jeg har lyst til/det jeg liker..

Dum nok? At jeg tok min har ikke noe med å følge mote eller å være dum å gjøre. Jeg følger aldri mote, men går i og gjør det jeg har lyst til/det jeg liker..

Du sliter med å være troverdig i din argumentasjon når du skaffer en tatovering i en periode hvor det er høyeste mote. De aller fleste "har lyst" til å følge motetrender, og "liker" det. Du er nok ikke noe unntak i så måte.

Ikke den eneste som synes det ser trashy ut, og sikkert ikke uten grunn at slummen på feks Ricky Lake har det og ikke vanlige folk i andre serier osv..

Fin egen skyld bør du droppe dette "slum" kontra "veludannet" og "intellektuell" pratet ditt. Du gir på ingen måte noe positivt inntrykk selv hva angår intelligens.

".................."

Det er akkurat DET som gjør det så innmari billig, at det liksom skal forbedre suginga.. Greier du det ikke bra nok uten?

Dessuten må man være rimelig blåst for å sette hull i et så skummelt sted sånn bakteriemessig..

"liksom skal forbedre suginga.. Greier du det ikke bra nok uten?"

Hva hvis noen ikke gjør det? Da må de vel få forbedre det på den måten de vil? Og dessuten, det blir som å si at "hvorfor ha sex i annet enn misjonæren? greier du det ikke bra nok i den stillingen?"

"Dessuten må man være rimelig blåst for å sette hull i et så skummelt sted sånn bakteriemessig"

Akkurat like blås som å gjøre det aller meste, med unntak av å sitte i sofaen og ikke bevege seg ut av huset.

"....................."

Konservativ fordi jeg ikke perforerer tunga, noe som i tillegg er ufattelig stygt.. jo sikkert..

Du, nå må du prøve å skjerpe deg litt. Å ha egne meninger om hva som er fint eller ikke er helt greit. Men å forsøke å argumentere logisk og intellektuellt for det faller på sin egen urimelighet. En intellektuell ville skjønt det...

"....................."

Piercing i tunga ikke piercing generelt. Har selv i navelen.

Det ER faktisk et klasseskille der, og når folk går og veiver med tunga for å vise den frem ser de ikke spes intelligente ut da..

DER forsvant jaggu siste rest av troverdighet du evt. måtte ha hatt, gitt.

"....................."

Gjest Skjermtrollet

Du sliter med å være troverdig i din argumentasjon når du skaffer en tatovering i en periode hvor det er høyeste mote. De aller fleste "har lyst" til å følge motetrender, og "liker" det. Du er nok ikke noe unntak i så måte.

Og da kan vel du fortelle meg NÅR jeg tok min tatovering og da???????

Annonse

Det har du rett i, men det var etter moten dabba av..

Det vil alltid være noen såkalte "senbrukere", som markeds- og trendforskerne kaller folk som kommer sent inn i en motetrend.

De definerer trendutviklingen eller et "produkt's" levetid i "entreprenører", deretter kommer "tidlige brukere", så "massene", og til slutt "senbrukerne". Det betyr at det vil gå en stund før du oppdager at det begynner å bli litt harry, og derfor kan du, ganske uvitende, ha glede av "moteproduktet" fortsatt noen år, selv om massene forlengst har begynt å skamme seg litt over tatoveringen.

Oj..hva dere blir sinte*hehe*...jeg er egentlig veldig enig om at klientellet på Ricky Lake kan synes å være "slum"..er i grunn veldig mye rare temaer der i det hele tatt. -Og man behøver ikke å være hjemmeværende for å se Ricky...hun går faktisk på ZTV hver dag kl 17-19 og på tv3 om natten:). Dog ser du jo sjelden piercing osv. på Oprah show...så et klasseskille er det. Vel merke...klasseskille i USA er mye klarere enn hva det er i Norge..så det kan jo ikke sammenlignes..synes nå jeg. Selv om det er klasseskille også her i Norge på mange måter.

Jeg er ikke _for_ piercing og av den enkle grunn, jeg kunne aldri tenke meg det selv...jeg er liksom ikke typen til utsmykke meg på den måten. Men så har jeg mange venner som har det..og på dem er det kledelig..som et smykke...er det ukledelig..så sier jeg i fra! Piercing er mye og mangt...det er de som har en enkelt ved navle, nese, øyebryn osv...men så er det jo også de som virkelig "smykker" seg selv over hele kroppen...synes det ser vondt ut jeg:). Forskjellen er at de som har en diskret piercing som pynt..og de som overdriver...Gjøre et klasseskille for de som bruker piercing synes jeg er galt...de av mine venner som har det...er svært oppegående, utdannet..noen følger moten...andre ikke...men at de er slum-personer pga et smykke....er jeg sterkt uenig i.

tante mener kanskje også med trashy...klesstil..ordbruk...for jeg kjenner veldig mange som kler seg veldig pent men har en piercing el tatoo.. Man skal være forsiktig med dømming av mennesker før du kjenner menneskene...

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...