Gå til innhold

Hvordan få bort vond lukt i termoser?

Anbefalte innlegg

Ståltermos med sånn lukke-åpne-lokk, brukt til forskjellig som kakao, eplejuice, saft osv.

Nå er det sånn tett, ikke så appetittvekkende lukt inni den, selv om jeg har vasket den i oppvaskmiddel etter hvert bruk. Tatt fra hverandre lokket, og vasket så godt som mulig.

Er det noe slags blanding jeg kan la stå i den, for å få bort lukten?

Fortsetter under...

Vet ikke om det virker på lukt, men i alle fall forsvinner sånt ekkelt brunt belegg inni termosen hvis du tar to-tre teskjeer med bakepulver oppi varmt vann og lar termosen stå med dette i noen timer. Da løsner det, og du kan vaske den på vanlig måte.

Venter i spenning på svar...

Den sure kakaolukta blir jo aldri heeelt borte - etter at ungene gang på gang glemmer å tømme/vaske dem...

Det er strengt forbudt å ha kakao i termoser hjemme hos oss - jeg holdt på å daue sist jeg fant en glemt termos.....bruk kokt vann og kakaopulver fra posjonsposer neste gang ungene skal ha noe sånt.

Jeg syns det er greit med pulverkaffe og te også jeg da - vil ha termosen rein,

:-)

Det er strengt forbudt å ha kakao i termoser hjemme hos oss - jeg holdt på å daue sist jeg fant en glemt termos.....bruk kokt vann og kakaopulver fra posjonsposer neste gang ungene skal ha noe sånt.

Jeg syns det er greit med pulverkaffe og te også jeg da - vil ha termosen rein,

:-)

Jo, men selv de pose-greiene er jo best med en skvett melk/fløte oppi.... Ungene har hver sin,- så de sliter med konsekvensene selv.

Og hele grunnen til å ha så fancy termos at den har sånn helletut, er jo at det skal være enkelt, tilogmed med votter på.. Og da blir det litt dumt å skulle blande selv ute i skogen. Hvis ikke det er helletut, er det jo greiere å vasken den..

Annonse

Annonse

Det funka kjempebra med bakepulver og vann. Nå er lukta borte.

Det eneste er den idiotiske helletutkorken som ikke skal legges i vann...den får jo belegg og det som verre er.

Så nå dropper jeg de fancy åpne-helle-tutene, og kjøper en enkel, god, gammaldags liten termos til snuppa. Så kan jeg vaske den så den skinner :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...