Gå til innhold

Om slumdamer og røykere ;0)

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på det jeg

Jeg har fulgt debatten om "slumdamer" med piercing fra sidelinja her. og jeg skjønte i og for seg hva innsenderen mente. Og jeg må si at en del av svarene faktisk bekreftet fordommene... Hva med å komme med saklige argumenter mot slumteorien? Årsaker i moter, kultur, mediapåvirkning osv. Ganske interessant det der faktisk. Men debatten ble (som veldig ofte her inne) ødelagt av folk som hiver seg inn med "du må jo være ei sidræva kjerring" osv.

Og hvorfor er det mer akseptabelt å si at de fleste som røyker er lavt utdannede, dårlig økonomi, større risk for psykiske plager etc. (I henhold til forskning og artikler som har stått i diverse aviser) Enn det er å si at folk med piercing ikke er de med "raskest tilkobling" for å si det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135277-om-slumdamer-og-r%C3%B8ykere-0/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lurer på det jeg

Det er forskjell på å finne likheter mellom sosial "klassetilhørighet" og vaner, enn å koble vaner til intelligensnivået.

"....................."

Ahh, dårlig formulert med andre ord. Sant nok. Alikevel er det ikke trivelig med slike svar som nedover i den tråden. Det hever ikke nivået det heller.

Ahh, dårlig formulert med andre ord. Sant nok. Alikevel er det ikke trivelig med slike svar som nedover i den tråden. Det hever ikke nivået det heller.

Sant nok.

"Diskuter aldri med idioter; de bare drar deg ned på ditt nivå og slår deg på erfaring" :-)

"....................."

Gjest Skjermtrollet

Det var det det stod, og da er det det blir tatt for. At folk reagerer når det kommer et innlegg som sier at de med piercing er lite smarte, tilhører slummen etc. er ikke så veldig rart!

Gjest Pricilla

Sant nok.

"Diskuter aldri med idioter; de bare drar deg ned på ditt nivå og slår deg på erfaring" :-)

"....................."

Man må da være idiot når man påstår at jenter med piercing i tunga er trashy, dumme, lite utdannet og kommer fra slummen???

Synes den var litt på kanten.. Må da tåle å få litt pepper tilbake.

Det dummeste av alt er at vedkommende som startet tråden selv har navlepiercing!?! Jadda.. Sier litt da..

Uansett om man røyker, har piercing eller er sånn eller sånn synes jeg man skal være forsiktige med å dømme uten grunnlag for det.

Annonse

Gjest Skjermtrollet

Man må da være idiot når man påstår at jenter med piercing i tunga er trashy, dumme, lite utdannet og kommer fra slummen???

Det dummeste av alt er at vedkommende som startet tråden selv har navlepiercing!?! Jadda.. Sier litt da..

Uansett om man røyker, har piercing eller er sånn eller sånn synes jeg man skal være forsiktige med å dømme uten grunnlag for det.

Jeg røyker til og med jeg så da må jeg være ekstremt uintelligent! ;0))

Selfølgelig. Men selv om man gir aldri så mye pepper, så er det ikke sikker vedkommende skjønner noe av det, hvis han/hun er idiot :-)

"..................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...