Gå til innhold

Taping av ankel

Helpless1365380644

Anbefalte innlegg

Helpless1365380644

For en stund tilbake så tråkket jeg over.

Jeg føler nå at jeg begynner å bli såpass god at jeg kan begynne å trene igjen. For å være sikker på at jeg ikke slår opp skaden igjen vil jeg derfor tape ankelen. Hvordan skal jeg gjøre det? Er det et vist mønster jeg skal legge tapen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Dersom en skal tape over lengre tid, vil det lønne seg å kjøpe en ortose i stedet for - en slags støttesokk som en trer på foten. Dette blir billigere enn langvarig teiping. Skal en teipe, må teipen legges slik at den hindrer foten å innover og bakover. Det beste er å legge teip-strimler i "hesteskoform" fra ankelknoken på innsiden, til ankelknoken på utsiden. Deretter legge noen strimler fra området frem mot lilletå, bak hæl og rundt frem mot innsiden av foten. Sikkert en dårlig forklaring. Det finnes et lite hefte som heter "idrettsskader 3" av knut jæger hanssen og grethe myklebust, anbefales. Koster under 100,- og har masse bra teip-bilder av ulike kroppsdeler.

hilsen 3.års fysiostudent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...