Gå til innhold

Det vondeste du har opplevd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nynne

10

• toci

8

• Dorthe

6

• Mistera

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tristelin@

Fødselsmertene var jo vonde nok de, men det var positive smerter, så faktisk så må jeg nesten likestille dem med de menssmertene jeg hadde en periode. Det var jo bare jævlige smerter som jeg følte ikke hadde noen hensikt. Hvis en ikke skulle tenke så langt at jeg måtte ha mens for å få barn senere da, men det tenkte jeg ikke den gangen.

Gjest Pricilla

Det vondeste jeg har opplevd er å få smerteanfall i magen, trodde jeg skulle dø.. Klarte ikke gå, ble svimmel, tåra trilla og kasta opp... Gallestein-smerter.. Helt grusomt!

Helvetesild var heller ikke godt, men ikke så intens smerte som magesmertene.. men det var vondt og varte i mange dager i motsettnig til magesmertene.

Også en spontanabort.. Fikk feber og kramper som f.. orker ikke å forestillemeg en fødsel.

Annonse

Tja, vet ikke jeg, må ha vært smertene som fulgte med en del av undersøkelsene for å finne ut hva som feilte meg da jeg var 10 år.

Ellers er vel migrenen med kvalmen og alt det verste jeg har opplevd, og fremdeles opplever fra tid til annen. Totalt meningsløs, og invalidiserende smerte.

Jeg får vel svare selv, oså. ;o)

Jeg hadde en sinnsykt lang og vond fødsel, men som Tristelin@ er inne på, er det tross alt en smerte med et positivt utfall, som jeg regner med at jeg kommer til å gjenta en gang.

Så dersom jeg tar det i betraktning, er det nok skikkelig, gammeldags tannverk som vinner. Jeg lå engang en lang natt, i helspenn to meter over madrassen, og ønsket til slutt at noen bare kunne hive inn en dynamøittgubbe i kjeften og få slutt på svineriet.

*grøss*

Da jeg ble innlagt i full fart etter at jeg fikk bettenelse i lungehinnene. Lungene og nervene rundt lå og gnisset direkte på ribbena. Det ble litt som om når tannlegen treffer en nerve, bare at denne smerten var kronisk. Lå en stund på sykehus med kramper og pustevansker da gitt...

Annonse

Tja, vet ikke jeg, må ha vært smertene som fulgte med en del av undersøkelsene for å finne ut hva som feilte meg da jeg var 10 år.

Ellers er vel migrenen med kvalmen og alt det verste jeg har opplevd, og fremdeles opplever fra tid til annen. Totalt meningsløs, og invalidiserende smerte.

Ja, det er det som er så skremmende. At smerten er så invalidiserende og meningsløs. Jeg har blitt helt satt ut etter de verste anfallene mine, for jeg blir jo helt lenket til sengen! Har ingen mulighet til å gjøre noe som helst.

Heldigvis har jeg aldri vært alene med datteren min de gangene, vi har vært to voksne. Men jeg har alltid liggende migrenemedisin i nattbordskuffen, så jeg kan ta med en gang hvis jeg får det om morgenen, f eks, slik at jeg i det minste kan stavre meg på bena etter en stund.

Ja, det er det som er så skremmende. At smerten er så invalidiserende og meningsløs. Jeg har blitt helt satt ut etter de verste anfallene mine, for jeg blir jo helt lenket til sengen! Har ingen mulighet til å gjøre noe som helst.

Heldigvis har jeg aldri vært alene med datteren min de gangene, vi har vært to voksne. Men jeg har alltid liggende migrenemedisin i nattbordskuffen, så jeg kan ta med en gang hvis jeg får det om morgenen, f eks, slik at jeg i det minste kan stavre meg på bena etter en stund.

Ja, rekker man medisinen med en gang kan det bli en bra dag likevel. Noen ganger er det "ikke så verst" (i den grad migrene kan være det), mens andre ganger har jeg mest lyst til å kappe av hodet. Uten å ha født barn kan jeg vel forestille meg at det er en stor forskjell på det å ha vondt "med mening", å vite at det kommer noe godt ut av det, enn å ha det vondt uten mål og mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...