Gå til innhold

Det vondeste du har opplevd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nynne

10

• toci

8

• Dorthe

6

• Mistera

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest huffdaaaa

Fødselsmertene var jo vonde nok de, men det var positive smerter, så faktisk så må jeg nesten likestille dem med de menssmertene jeg hadde en periode. Det var jo bare jævlige smerter som jeg følte ikke hadde noen hensikt. Hvis en ikke skulle tenke så langt at jeg måtte ha mens for å få barn senere da, men det tenkte jeg ikke den gangen.

Det var da jeg hadde en abscess i den ene skinka... Måtte opereres og legen laget en 15 cm lang kanal innover i kjøttet. Inni denne kanalen lå det en kompress. Etter noen dager skulle denne kompressen dras ut... Da hadde den grodd sånn passe fast. Det er det verste jeg har opplevd.

Annonse

Fødsel.

Laaaaaaaaaangt bak fødsel kommer tannlegebesøk (trekking uten bedøvelse + boring uten bedøvelse) og de første døgna etter fjerning av mandler.

..neste gang jeg føder skal jeg huske å be om epidural så fort som mulig.

Skulle være smartass å vente/føde uten, og så bare låste alt seg og tok dritlang tid fordi jeg ikke klarte å slappe av, og de satte meg på drypp som tok total kontroll over kroppen. Og da jeg skulle ha var anestesilegen opptatt.

Fødsel.

Laaaaaaaaaangt bak fødsel kommer tannlegebesøk (trekking uten bedøvelse + boring uten bedøvelse) og de første døgna etter fjerning av mandler.

..neste gang jeg føder skal jeg huske å be om epidural så fort som mulig.

Skulle være smartass å vente/føde uten, og så bare låste alt seg og tok dritlang tid fordi jeg ikke klarte å slappe av, og de satte meg på drypp som tok total kontroll over kroppen. Og da jeg skulle ha var anestesilegen opptatt.

Å ja, stryk tannlege og mandler og sett inn den der i stedet.

Død og fordervelse!

Gjest thetraveller

Jeg har vært gjennom tre fødsler, men det desidert vondeste jeg har vært med på, er akutt nyrebetennelse. Klarte ikke røre meg på en hel dag, det verket i mage og rygg, var forferdelig kvalm, og tisset blod.

Det sto på et døgn, så var det over igjen. Men jeg var øm i ryggen i flere uker etterpå.

Aldri hatt fysiske smerter å prate om. Ei heller psykiske for den saks skyld.

Det vondeste må ha vært første gang jeg tok biopsi (celleprøve) i høyre bryst. Legen fikk ikke tak i det han ville ha, så han rotet rundt inni brystet med den nålgreien sin. Det var vvvvondt. Sykepleierstudentene som så på måtte snu seg bort.

På trening dagen etter var det vvvondt når jeg (eller var det puppene? :)) hoppet.

Var blå rundt brystvorten i noen uker.

Noen uker senere fikk jeg brev om at prøven ikke var vellykket. Ble kalt inn igjen.

Nå fikk jeg en ny lege og hun var ferdig før jeg hadde skjønt at hun var begynt. Så de kan tydeligvis være smertefritt også.

Tror dette må ha vært en dråpe i smertehavet sett i forhold til det dere andre har skrevet.

Jeg har aldri hodepine, aldri pms, aldri brukket noe. Kun én gang har jeg forstuet foten... Tross fysisk aktivt liv.

Fjor sommer, dagen derpå etter en rødvinsaften...med noggo (sprit & øl) attåt.

Fyttefanskinn, hue kjentes ut som en globus, ræva sto i åpen modus og lagde vacuum i systemet. Satt likbleik og grønn om gjellene borte i et hjørne og rapa Fiin Gammel, Drambui, Metropole og sterkøl. Katta trampa i gølvet i tri heile dagar til ende.

*mimrer*

Annonse

Aldri hatt fysiske smerter å prate om. Ei heller psykiske for den saks skyld.

Det vondeste må ha vært første gang jeg tok biopsi (celleprøve) i høyre bryst. Legen fikk ikke tak i det han ville ha, så han rotet rundt inni brystet med den nålgreien sin. Det var vvvvondt. Sykepleierstudentene som så på måtte snu seg bort.

På trening dagen etter var det vvvondt når jeg (eller var det puppene? :)) hoppet.

Var blå rundt brystvorten i noen uker.

Noen uker senere fikk jeg brev om at prøven ikke var vellykket. Ble kalt inn igjen.

Nå fikk jeg en ny lege og hun var ferdig før jeg hadde skjønt at hun var begynt. Så de kan tydeligvis være smertefritt også.

Tror dette må ha vært en dråpe i smertehavet sett i forhold til det dere andre har skrevet.

Jeg har aldri hodepine, aldri pms, aldri brukket noe. Kun én gang har jeg forstuet foten... Tross fysisk aktivt liv.

Ikke er jeg syk etter å ha drukket en kveld heller...

Føler meg litt priviligert når det kommer til (manglende) smerte.

Gjest gamlebarbie

Tror ikke jeg har opplevd så sterk fysisk smerte.

Var ikke noe godt å brekke beinet på to steder eller å trekke 4 visdomstenner, men jeg tror det fins mange verre ting.

Jeg må helt ærlig få si at jeg skulle heller føde ti barn på rappen enn å gå til tannlegen.

Men det vondeste jeg har opplevd, må være den angsten en får når en føler at det er noe galt med barna.

Gjest gamlebarbie

Tror ikke jeg har opplevd så sterk fysisk smerte.

Var ikke noe godt å brekke beinet på to steder eller å trekke 4 visdomstenner, men jeg tror det fins mange verre ting.

Jeg må helt ærlig få si at jeg skulle heller føde ti barn på rappen enn å gå til tannlegen.

Men det vondeste jeg har opplevd, må være den angsten en får når en føler at det er noe galt med barna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...