Gå til innhold

Bergensere eller trøndere? :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest thetraveller

Trønder(damer). Nydelig dialekt. Mildt og mykt.

Huffamæ... jaja... så læng det ikke e på tvn, så e dialæktn kanskje grei nok, deinn...

Det e ei som prate litt utvainna trøndersk i NRK-sportn. E litt mærkeli å hør på, syns æ. Passe itj te tv-bruk :)

Annonse

Huffamæ... jaja... så læng det ikke e på tvn, så e dialæktn kanskje grei nok, deinn...

Det e ei som prate litt utvainna trøndersk i NRK-sportn. E litt mærkeli å hør på, syns æ. Passe itj te tv-bruk :)

Du er ikke oppvokst i Trondheim "hører" jeg :)

Synes Trondheimsdialekta er penest. Bred trøndelagsdialekt kan jeg styre min begeistring for.

Håper du ikke tar deg nær av at jeg ikke liker bred tr.-dialekt.

(Gud, fri meg fra min overarbeidede samvittighet :) )

Annonse

Gjest thetraveller

Syntes du var så bred i målet :)

Neimen så må jeg si at du har ei nydelig dialekt, t.traveller! :)

*Flire*

Nåja... *ro-ro* ;) Æ har hørt dæm såm prate mytji breier einn mæ, men da må en fær længer uinna byyn. Æ like egentlig ikke dialæktn min sjøl, æ høre kor ækkel deinn høres ut i media.

Hørt Odin og Are på P3 nånn gang? Huff og æsj, si æ bare. DET e ille, det! :)

*Flire*

Nåja... *ro-ro* ;) Æ har hørt dæm såm prate mytji breier einn mæ, men da må en fær længer uinna byyn. Æ like egentlig ikke dialæktn min sjøl, æ høre kor ækkel deinn høres ut i media.

Ro nei? Jeg er ikke flink til slikt :)

Men du, jeg har da vitterlig hørt mange trøndere (kanskje er jeg det selv også? ;)) som prater smalere enn deg. "Deinn" sier du, for eksempel. Du har en eller to foreldre som er oppvokst utenfor byen da?

*Flire*

Og nei, jeg hører ikke på P3 og enda mindre på "are og odin".

Gjest thetraveller

Ro nei? Jeg er ikke flink til slikt :)

Men du, jeg har da vitterlig hørt mange trøndere (kanskje er jeg det selv også? ;)) som prater smalere enn deg. "Deinn" sier du, for eksempel. Du har en eller to foreldre som er oppvokst utenfor byen da?

Jeg har ikke hørt noen trøndere som ikke sier "deinn"... den i'en er litt "bortgjemt", ikke utpreget.

Begge foreldrene mine er herfra også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...