Gå til innhold

Erkefienden til forskjellige byer....??

Anbefalte innlegg

Noe jeg har lurt litt på. Bergen er helt klart "erkefienden" til trøndere. også i fotball vel, bare at dere deles ordet erkefiende også med molde - eller tar jeg feil? Trondheim og spesielt RBK er "erkefienden" til Rogaland og spesielt Viking, mens trønderne ikke bryr seg om landsdelen og fotballen deres i det hele tatt...eller tar jeg feil? og hva med andre byer og deres "erkefiender"??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135348-erkefienden-til-forskjellige-byer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bryr meg ikkje om fotball så eg har ikkje peiling.

Mvh

tenkte ikke spesielt på fotball altså, det var bare et eksempel jeg kom på i farta. Et annet kan jo være det at både bergensere og trøndere vil være størst og best. Andre byer kan jo også ha sine konkurranser om å være bedre enn nabo byen, det var slike eksempler jeg mente

Kizza1365380506

tenkte ikke spesielt på fotball altså, det var bare et eksempel jeg kom på i farta. Et annet kan jo være det at både bergensere og trøndere vil være størst og best. Andre byer kan jo også ha sine konkurranser om å være bedre enn nabo byen, det var slike eksempler jeg mente

OK, da så. I min tid var det Stavanger og Haugesund som var erkefiender. I den tiden de sloss om å bli oljehovedstad.

Ellers er jeg ikke så interessert i det, så det er vel derfor jeg ikke var helt med.

Mvh

Annonse

OK, da så. I min tid var det Stavanger og Haugesund som var erkefiender. I den tiden de sloss om å bli oljehovedstad.

Ellers er jeg ikke så interessert i det, så det er vel derfor jeg ikke var helt med.

Mvh

ikke jeg heller egentlig, måtte bare ha noe å skrive om...

JA - du tar feil hva angår Rogaland vs.Trondheim, eller i hvertfall er dette fullstendig ukjent for meg. Har aldri hørt noen som går rundt og bærer spesielt nag til Trondheim her nede..??

Hva fotball RBK/Viking angår, er jo de rivaler, sammen med alle andre lag i 1. divisjon fotball, men erkefiender..?? Mjaaaaaanei...

Kan jo nevne at Stavanger - Sandnes tidligere var erkefiender, litt sånn bymusa og landmusa/bønder i byen-aktig, hvis du skjønner.

JA - du tar feil hva angår Rogaland vs.Trondheim, eller i hvertfall er dette fullstendig ukjent for meg. Har aldri hørt noen som går rundt og bærer spesielt nag til Trondheim her nede..??

Hva fotball RBK/Viking angår, er jo de rivaler, sammen med alle andre lag i 1. divisjon fotball, men erkefiender..?? Mjaaaaaanei...

Kan jo nevne at Stavanger - Sandnes tidligere var erkefiender, litt sånn bymusa og landmusa/bønder i byen-aktig, hvis du skjønner.

TAKK! Jeg trodde nemlig ikke at det var sånn. Og ingen bærer jo nag selv om det er konkurranse mellom to byer.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...