Gå til innhold

Hvordan er "reglene" når venner skilles?

Anbefalte innlegg

Vi har et vennepar som er tidligere naboer av oss. Nå har hun kastet ut gubben. Jeg har ikke noe å utsette på ham som kompis og nabo, men kan forstå hvorfor hun ville det sånn. Men nok om det, for det jeg lurer på er hvordan de uskrevne regler er i denne sammenhengen? Vi har holdt kontakten med henne, tilbydt litt barnepass og selskap nå som hun ble alene med alt. Jeg har ikke lyst til å mase noe mere enn det, men heller la henne si i fra om det er noe vi kan gjøre.

Men burde vi reise litt mere på besøk? Avtale ting og legge litt planer sammen og inkludere mere enn før? Ville det vært riktig å tilby seg å hjelpe litt med huset og småjobber? Hva med å invitere henne på en trekant?

Noen som har litt erfaring her?

Fortsetter under...

Gjest Tutleguri

Jo, det der med å invitere på trekant synes jeg ligger litt i kortene. Dere VET jo tross alt at hun står uten fast lørdgs-kos og sånt noe.

Jeg bodde i etasjen over et par som gikk i oppløsning. Jeg og han var kjempebestiser, men det skulle ikke hun vite om, for hun trodde hun var bestis med meg, Herregud, for ei suppe.

Jeg vet ikke om det er så mange usvkrevne regler på dette området. Det er vel heller hva dere ønsker å gjøre selv som er viktig. Hvis dere liker denne jenta/naboen så er det jo kjempehyggelig at dere fortsetter å holde kontakt og inviterer henne/besøker henne. Det er jo et ekstra pluss hvis hun også får hjelp med barnepass og praktiske gjøremål. Veldig mange opplever at venner og bekjente trekker seg unna når man ikke lenger er et par. Tror dog jeg ville drøyd det litt før jeg inviterte til trekant.

mil1365380270

Har dere lyst til å hjelpe, er det ingen grunn til at dere ikke skal gjøre det.

Av egen erfaring, vet jeg det er lurt å ikke knytte seg mer til den ene, enn den andre (hvis man holder av begge like mye). Selv om det kanskej er mest synd på henne, akkurat nå.

Før dere vet ordet av det, har dere fått hennes versjon, og klaging så mange ganger, at dere stiller dere på hennes side - da er det de blir sammen igjen ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...