Gå til innhold

Lamictal eller antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på en ting ang medisiner. Jeg bruker Litium og risperdal (har litt problemer med å ta risperdal, men har tatt den nå de siste dagene).

Det kan virke som om jeg begynner å bli deprimert nå, selv om jeg bruker medisiner. Hvis så skulle være, er det aktuelt å legge til en medisin til, evt hvilken? Jeg har tidligere blitt både agressiv, mer selvskadende og hypoman av AD (har forsøkt mange forskjellige typer).

Hadde Lamictal vært et alternativ? Hvor lang tid kan det ta før man evt merker bedring av depresive symtomer på Lamictal? Virker den like antidepressivt som AD?

Jeg er litt redd for at det som virker som en depresjon, rett og slett er det at jeg blir "trykket litt ned" av Risperdal. Kan dette stemme? Håper du har mulighet til å svare meg NHD.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135476-lamictal-eller-antidepressiva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

lamictal er eit veldig bra alternativ. Går på den sjølve,og den funker bra for meg.Har gått på risperdal,og skal kansje få byrjepå den igjen.sluttapga aukamatlyst,men den hjalp..håper du har ein flink lege!!

Jeg har faktisk fått lamictal i dag! Så får vi se hvordan det går. Hvordan var opptrappingsplanen din? Har du hatt noen bivirkninger?

Jeg har faktisk fått lamictal i dag! Så får vi se hvordan det går. Hvordan var opptrappingsplanen din? Har du hatt noen bivirkninger?

ingen bivirkning. fyrst auka dei med 25mg, deretter 50mg og 50 mg fram til 200mg. har ikkje tatt blodprøve endå, så eg veit ikkje om eg skal auke meir. ein øker normalt annakvar veke. Har ikkje hatt bivirkninger av han. Lukke til:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...