Gå til innhold

forvirret....

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker på meg selv at det er skremmende.

Aner ikke hvordan jeg skal kunne gjøre noe med det.

Skal gi et eksempel.

Nå har jeg blitt sparket fra jobben min,og argumentene de bruker er følgene en depresjon jeg har hatt.

Slik de ser det er jeg en belastning for arbeidsplassen,fordi jeg bl.a har måtte gå hjem midt i en arbeidsdag.Men det er jo de gangene jeg fikk sammenbrudd på jobb.

Og de sier jeg ikke er konsentrert i mitt arbeid,det var så mye å rette på det jeg hadde gjort.

Men det hadde jo masse med medisiner å gjøre,og det faktum at jeg var deprimert.

Jeg gav nemlig beskjed til min sjef at jeg slet med konsentasjonen,og at det var masse på grunn av medisiner.

Og nå sier de meg opp.

Jeg blir så sint og skuffet og frustrert.

Men så begynner jeg å angripe meg selv.

Jeg rakker meg selv ned så til de grader at jeg til slutt kan godt forstå at de vil bli kvitt meg.

Jeg bryter jo sammen for et godt ord,har ingen ryggrad,føler meg som en kjempetaper.

Alle andre virker så sterk og flink synes jeg.

Men jeg klarer ikke å styre sammenbruddene mine,og det irriterer meg vanvittig mye.

Jeg kritiserer meg selv hardt for dette.

Skjønner ikke hvorfor jeg skal reagere så hardt på alt mulig.

Hvorfor jeg ikke bare kan ta ting med en klype salt og gå videre derfra.Men neida, istedenfor blir jeg gående å tenke og gruble over ting.

Jeg liker ikke meg selv i det hele tatt,synes jeg er enormt pinglete.

Den sa det,og den sa det.

So?

Jeg henger meg opp i alt.

Og jeg aner ikke hvorfor.

På den ene siden forstår jeg meg selv godt,men på den andre siden,så ser jeg meg selv utenfra.

Vet ikke hva jeg skal gjøre,

føler meg forvirret og frustrert.

Er jeg helt på tur her?eller er dette mer vanlig enn jeg vet om?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135506-forvirret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg dra noen juridiske hovedlinjer for deg ang. jobb og oppsigelse, sterkt forenklet:

- Oppsigelse må være SAKLIG begrunnet i arbeidstakerens forhold.

- Så vidt jeg husker skal du ved slike tilfeller først få skriftlig advarsel tre ganger før oppsigelse. Her må årsakene til arbeidsgivers misnøye komme frem.

- Når du mottar oppsigelse skal denne være skriftlig, gitt enten direkte til deg eller sendt i rekommandert post.

- Før oppsigelsen skal arbeidsgiver drøfte denne med arbeidstaker og bedriftens tillitsvalgte.

- Oppsigelsen skal innholde opplysninger om arbeidstakers rett til forhandlinger, reise søksmål, etc.

- Vil du forhandle har du krav på å ha med deg en "rådgiver". Denne kan f.eks. være tillitsvalgt.

- Mangler noen av disse momentene, gjelder ingen søksmålsfrist.

- Men går du likevel til søksmål innen 4 månender, blir oppsigelsen automatisk kjent ugyldig og du kan kreve erstatning.

Det med din sykdom kunne ha vært tatt opp under flere av disse punktene. Da hadde du og din arbeidsgiver hatt muligheten til å finne en løsning. F.eks. at du sykemeldte deg for en periode.

Du har all rett til å reagere på dette, og du bør reagere slik at du ikke lar din arbeidsgiver kjøre over deg og du blir taper. Du har svært store muligheter for å "vinne" i denne situasjonen. Det er mange, mange tilfeller der arbeidsgiver har fått seg en smekk og måtte betale erstatning.

Hvis man føler seg frustrert over noe, kan det være mye hjelp i å kanalisere denne frustrasjonen i å stille opp for seg selv. :)

Vil du lese mer om dine rettigheter kan du lese her:

http://www.lovdata.no/all/tl-19770204-004-014.html#57

Lykke til hva enn du velger å gjøre! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135506-forvirret/#findComment-842012
Del på andre sider

Kjære deg - ikke gi opp. Ad.M. har gitt et kjempegodt svar til deg og arbeidsgiveren din har gjort en tabbe. Du gjør så godt du kan - tro på deg selv og tenk på hvor flink du er som har viljen til å jobbe og gjør det du makter selv om du er syk innimellom. Det er ikke deg det er noe galt med :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135506-forvirret/#findComment-843596
Del på andre sider

Nå skal jeg dra noen juridiske hovedlinjer for deg ang. jobb og oppsigelse, sterkt forenklet:

- Oppsigelse må være SAKLIG begrunnet i arbeidstakerens forhold.

- Så vidt jeg husker skal du ved slike tilfeller først få skriftlig advarsel tre ganger før oppsigelse. Her må årsakene til arbeidsgivers misnøye komme frem.

- Når du mottar oppsigelse skal denne være skriftlig, gitt enten direkte til deg eller sendt i rekommandert post.

- Før oppsigelsen skal arbeidsgiver drøfte denne med arbeidstaker og bedriftens tillitsvalgte.

- Oppsigelsen skal innholde opplysninger om arbeidstakers rett til forhandlinger, reise søksmål, etc.

- Vil du forhandle har du krav på å ha med deg en "rådgiver". Denne kan f.eks. være tillitsvalgt.

- Mangler noen av disse momentene, gjelder ingen søksmålsfrist.

- Men går du likevel til søksmål innen 4 månender, blir oppsigelsen automatisk kjent ugyldig og du kan kreve erstatning.

Det med din sykdom kunne ha vært tatt opp under flere av disse punktene. Da hadde du og din arbeidsgiver hatt muligheten til å finne en løsning. F.eks. at du sykemeldte deg for en periode.

Du har all rett til å reagere på dette, og du bør reagere slik at du ikke lar din arbeidsgiver kjøre over deg og du blir taper. Du har svært store muligheter for å "vinne" i denne situasjonen. Det er mange, mange tilfeller der arbeidsgiver har fått seg en smekk og måtte betale erstatning.

Hvis man føler seg frustrert over noe, kan det være mye hjelp i å kanalisere denne frustrasjonen i å stille opp for seg selv. :)

Vil du lese mer om dine rettigheter kan du lese her:

http://www.lovdata.no/all/tl-19770204-004-014.html#57

Lykke til hva enn du velger å gjøre! :)

Jeg skal i møte på tirsdag med foreningen og forbundet,og de skal da se om jeg har en god sak her.

Hvis de mener jeg har det, så blir det rettsak.

Jeg er bare så forbaska skuffet og sint over de menneskelige faktorene her.

At de kan ta i bruk slike skitne knep for å kvitte seg med "problemene" sine.

De viser oss klart og tydelig at vi ikke betyr noe som mennesker.

Men jeg vet at de ikke har lov til dette,de har ikke fulgt reglamentet sitt på dette.Tre advarsler må til,og jeg har ikke fått noen.

Det har blitt en menneskelig jakt.

Vi er et par som har fått samme beskjed om at vi personlig ikke er til nytte for bedriften.

Herlig moral, ikke sant?

Jeg gikk rett å¨sykemeldte meg,klarte ikke å jobbe med de som nå gjør hva som helst for å få meg bort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135506-forvirret/#findComment-843873
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...