Gjest karli Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Enkelt og greit saa sitter jeg i USA og faar vite via telefonsamtaler hva som foregaar hjemme i min bekjentskapskrets. Har faatt vite at ei jente jeg kjenner (28), som har en sonn paa 4 ruser seg hele dagene. Sitter i leiligheten hvor hun bor sammen med sonnen aa royker hasj. Hun har ogsaa bulimi, hatt det i 10 aar naa, noe som ikke hjelper paa oppveksten til gutten. Dette er bare to av flere ting som spiller inn i min bekymring. Siden ingen gjoer noe med dette hjemme saa sendte jeg en email til barnevernet hvor jeg forklarte hele situasjonen, uten aa nevne navn, for aa faa raad om hva de der hjemme kan gjoere.. Evt gaa fram hvis de vil melde fra. Jeg fikk naa svar fra barnevernet, hvor de vil at jeg skal oppgi hennes navn og adresse. Jeg vet ikke hva jeg skal gjoere. Synes at det er for "feigt" av de hjemme aa ikke gjoere noe. At jeg som er her borte maa faa ballen til aa rulle... Naa vet jeg ikke om jeg skal melde fra. Ja, jeg er feig av meg jeg ogsaa.. Men det er saa vondt! Men uten tvil det beste for barnet. Jeg har oppgitt navnet mitt (mailadressa mi), er det allikevell mulighet for aa vaere anonym? Kan navnet mitt evt. komme fram ved en senere anledning? Kan noen venligst hjelpe meg?? Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135574-barn-rus-og-barnevern/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
still5barnsmor Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg ringte inn en bekymringstlf engang pga barna til min manns onkel...de sa jeg ikke kunne være anonym hvis det ble sak av det (hvor barneværnet vil ta fra mor omsorgen) men frem til det ville de ikke nevne navn... Jeg tenkte på barna da, i mitt tilfelle er idag situasjonen en anne i hjemmet pga av barnevernets besøk. De har bedre rutiner og foreldrene er mere hjemme. Så i dette tilfellet hjalp det. Det skal være veldig ille for at de tar barna fra dem omgående. I de fleste tilfeller vil de hjelpe dem med f.eks avlastning i helger o.l Hvis du er sikker på at dine opplysninger er riktige så kan de jo hende at barnevernet kan være den hjelpen hun trenger for å mestre livet bedre og få en ny start... Lykke til uansett fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135574-barn-rus-og-barnevern/#findComment-842348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.